روسای‌جمهور ایران و ونزوئلا بر ضرورت تلاش برای ایجاد مشارکت جهانی با هدف ایجاد صلح و امنیت در جهان تاکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز در مکالمه تلفنی با محکوم کردن اقدام نظامی قدرت‌های زورگو علیه کشورها و ملت‌های جهان، ایجاد حرکت جهانی در موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی را مورد تاکید قرار دادند. 

رییس‌جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که آمریکا و متحدین اروپایی آن به دنبال تامین منافع خود هستند خواستار ایجاد تحرک جدید و مستقل بین المللی برای رفع مشکلات موجود بر مبنای گفت‌وگو و مذاکره شد. 

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها بدنبال طراحی‌های جدیدی برای رفع مشکلات خود و گسترش تسلط بر منطقه و جهان هستند و در این راستا برنامه‌های پیچیده‌ای طراحی کرده‌اند، اظهار کرد: آنها به بهانه 11 سپتامبر و با هدف غارت منابع کشورهای منطقه و سلطه بر آن به لشکرکشی روی آوردند اما با شکست مواجه شدند و بدون تردید این بار هم با هوشمندی و همدلی ملت‌های مستقل و آزادی خواه، شکست سنگینی خواهند خورد و هیچ شانسی برای امپریالیسم و متحدین اروپایی آن وجود ندارد. 

رییس‌جمهور در ادامه به شرایط موجود در لیبی اشاره و اظهار کرد: ما مخالف دخالت ناتو و آمریکا در امور سایر کشورها هستیم و بر این باور هستیم که ادامه شرایط موجود در لیبی صرفا در راستای تامین منافع غرب است و به این کشور و مردم آن آسیب خواهد رساند. 

احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم برقراری صلح و آرامش در جهان و جلوگیری از آسیب دیدن مردم تصریح کرد: ملت ایران به همراه ملت‌های مستقل جهان همه جهانیان را به صلح و آرامش و رفع مشکلات بر مبنای گفت‌وگو و مذاکره دعوت می‌کند. 

وی تصریح کرد: زمانی که ملت‌ها با همدلی و توکل بر خدا، ایستادگی کنند حتما پیروز خواهند شد، البته نباید از طراحی‌های دشمنان غافل بود. 

احمدی‌نژاد در ادامه روابط ایران و ونزوئلا را استراتژیک و فوق عادی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، پیشرفت و رفاه دو ملت در مسیر افزایش همکاری‌های دو جانبه گام بر می‌دارد. 

هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با انتقاد از حمایت برخی کشورها از اقدام نظامی علیه مردم لیبی گفت: این‌گونه کشورها باید آگاه باشند که اگر در مقابل اقدامات تجاوزطلبانه آمریکا سکوت اختیار کنند و یا از آن حمایت کنند چه بسا خودشان نیز از سوی سلطه طلبان در چنین وضعیتی گرفتار شوند. 

رییس جمهور ونزوئلا بر مشارکت همگانی برای محکومیت اقدامات تجاوزطلبانه امپریالیسم و برقراری صلح و ثبات در جهان تاکید کرد و گفت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند که اقدام مشترکی از سوی همه ملت‌ها در سطح بین المللی برای بهبود وضعیت جهان بویژه کشورهای منطقه و لیبی انجام شود. 

هوگو چاوز همچنین با بیان اینکه امپریالیسم به دنبال تشدید بحران در کشورهای نفت خیز است، ضرورت هوشیاری در قبال طراحی‌های آنان را مورد تاکید قرار داد.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =