۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

مراسم رونمایی از اولین رمان مهدی رضایی با نام «چه کسی ازدیوانه‌ها نمی‌ترسد؟» عصر پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه در کتابسرای روشن برگزار شد.

در این مراسم نویسندگان و چهره‌هایی چون حمید عبدالهیان، محمود خداوردی، جواد افهمی، علی‌الله سلیمی و سروش علیزاده و مهمانانی از شهرهای رشت، قم، کرج، شیراز، زنجان، تبریز شرکت داشتند.

محمود خداوردی در ابتدای این مراسم گفت: شخصیت این رمان که آرمان است در کل شخصیت آرمان‌خواهی است که از سوی اطرافیان به درستی درک نمی‌شود. مهدی رضایی در این اثر سعی داشته نابسامانی‌های اجتماعی روز را به تصویر بکشد و دغدغه اصلی و تفکر اصلی این رمان خدا و عشق است.

وی افزود: دررمان ما شاهد این هستیم که به مسائل بسیار زیادی پرداخته می‌شود اما باز هم به محوریت فلسفی «شناخت خدا و عشق» می‌رسیم. در فصل اول با معرفی شخصیت‌های اصلی روبه رو می‌شویم و فصل دوم شاهد ریزش شخصیت‌ها هستیم.

نویسنده مجموعه داستان «اجازه می‌دهید آقای چخوف؟» همچنین گفت: با خواندن این رمان به راحتی پی می‌بریم این دغدغه‌ها بوده‌اند که نویسنده را به حرکت درآورده‌اند. اولین رمان مهدی رضایی دستگرمی بسیار خوبی است برای به انتظار نشستن برای رمان‌های بعدی‌اش.

سپس سروش علیزاده نویسنده و منتقد درباره رمان «چه کسی از دیوانه‌ها نمی ترسد؟» گفت: این رمان در ابتدا به خوبی به معرفی شخصیت‌ها می‌پردازد. درباره نوع پرداخت این رمان هم بسیار فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که فرم رمان رضایی مثل یک وبلاگ می‌ماند که فرم جدیدی است. شما با خواندن این رمان احساس می‌کنید در حال خواندن مطالب وبلاگ هستید.

وی در ادامه عنوان کرد: ما در رمان شاهد تنش شخصیت‌ها با اجتماع پیرامون خودشان هستیم. در قسمتی از رمان هم شاهد سیال ذهن هستیم که همه چیز به هم می ریزد.

علیزاده همچنین گفت: استفاده از عکس در این رمان بسیار جالب توجه است. در آثار نویسندگانی چون رضا براهنی و ابوتراب خسروی نیز استفاده از عکس و نقاشی را دیده‌ایم اما استفاده از این نوع عکس درنوع خودش استثنایی است وباید به نویسنده تبریک گفت و این عکس ها در رمانی که بخشی ازآن به وبلاگ نویسی اختصاص دارد و نویسنده به جای حرف زدن به وبلاگ و اینترنت مراجعه می کند کاملا قابل قبول است.

سپس مهدی رضایی ضمن تشکر از حضور نویسندگان و منتقدان وعلاقمندان گفت: من همیشه به دنبال بهانه‌ای هستم که دوستان را دورهم جمع کنم و این بار خیلی خوشحالم که بهانه این جمع من هستم و امیدوارم روزی بهانه جمع ما تک تک شما باشید.

وی در ادامه به خوانش بخشی از رمان پرداخت.

تهمینه رستمی نیز که اجرای امراسم رونمایی را بر عهده داشت، گفت: مهدی رضایی سال‌هاست که در حوزه وبلاگ‌نویسی فعالیت دارد و چندین سال است که دبیر انجمن داستانی چوک است. همین استمرار در عرصه وبلاگ‌نویسی باعث شده که تاثیراتش را در رمان هم ببینیم.

رمان «چه کسی از دیوانه‌ها نمی ترسد؟» پنجمین کتابی است که در قالب مجموعه قصه نو توسط نشر افکار در روزهای اخیر منتشر شده و برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =