فارس نوشت:

 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور سرپرستی وزارت نفت را به‌عهده گرفته‌؛ بنابراین اگردر دوره سرپرستی ایشان اجلاس اوپک برگزار شود، خود در آن شرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی که در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت وزیران با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به توافق قوای مجریه و مقننه در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها گفت که لایحه ادغام وزارتخانه‌های مسکن و راه و ایجاد وزارتخانه امور زیربنایی تهیه شده است.

وی افزود: بر اساس اجازه مجلس به دولت، وزارتخانه‌های مسکن و راه و بازرگانی و صنایع و همچنین کار و رفاه ادغام شده‌اند و دولت لایحه ادغام این وزارتخانه‌ها را در قالب شرح وظایف و اختیارات آنها جهت تصویب به مجلس می‌دهد و برای وزارتخانه‌های جدید وزیر تعیین خواهیم کرد.

خبرنگاری از معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره شایعه منتفی شدن ادغام وزارتخانه‌‌های نفت و نیرو سؤال کرد که میرتاج‌الدینی با رد این موضوع گفت که در کشورمان مانند بیشتر کشورها وزارت انرژی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو از گذشته مطرح بوده تا بخش‌های مرتبط با انرژی در کشور یکپارچه شود، افزود: قرار است امور حاکمیتی همچون صیانت از تولید در اختیار وزارت انرژی بماند و سایر موضوعات برون‌سپاری شده و به بخش خصوصی واگذار گردد.

میرتاج‌الدینی درباره حضور نماینده جمهوری اسلامی در اجلاس آتی اوپک توضیح داد: ریاست ایران در اوپک موضوعی حقوقی است و به اشخاص مرتبط نمی‌شود و هرکس مسئولیت وزارت نفت را برعهده داشته باشد در اجلاس اوپک شرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بود با ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو آقای نامجو مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشته باشد اما با توجه به توافقات صورت گرفته با مجلس درباره ادغام این دو وزارتخانه، رئیس جمهور سرپرستی آن را برعهده گرفته و اگر در دوره سرپرستی ایشان اجلاس اوپک برگزار شود، خودش شرکت می‌کند که قطعا این موضوع باعث ارتقای جایگاه ایران در اوپک می‌شود.

خبرنگاری از معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آخرین تحولات مربوط به وزارت ورزش و جوانان سؤال کرد که میرتاج‌الدینی پاسخ داد: در خصوص وزارت ورزش و جوانان کمیته مشترکی تشکیل شده تا مجلس با دولت نظرات خود را ارائه و موضوع را از نظر کارشناسی بررسی و نهایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس ابهامات مربوط به ایجاد وزارت ورزش و جوانان را تبیین کرده و دوستان مجلس هم قرار است در جهت رفع این ابهامات کمک کنند و پس از نهایی شدن بحث ابتدا برای وزارتخانه سرپرست معرفی و با طی روال قانونی در دولت به قانون عمل خواهد شد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =