اغلب مزاحمان تلفنی نمی‌خواهند هویت‌شان فاش شود و به همین دلیل سرویس نمایشگر شماره تلفن، 80درصد ازحجم مزاحمت‌های تلفنی کاست.

مهدی خاکی‌فیروز: مزاحمت تلفنی پدیده‌ای قدیمی است که از دوره تلفن‌های سه‌رقمی تاکنون به چشم می‌خورد، هرچند در این مسیر با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه بوده است و از چند سال پیش، مزاحمت پیامکی نیز به آن افزوده شده است.

مزاحمت تلفنی در قوانین ایران عملی مجرمانه تلقی شده است و مجازات‌هایی تعزیری همچون جریمه، شلاق و حبس نیز برای آن در نظر گرفته شده است. هرچند این مجازات‌ها دل عمل نیز نتوانسته است این ناهنجاری اجتماعی را به صورت کامل مهار کند.

شکایت حقوقی
کسی که با پدیده مزاحم تلفنی مواجه می‌شود، می‌تواند از دو مسیر شرکت‌های مخابراتی یا دادسرا از فرد مزاحم شکایت کند. هرچند شرکت‌های مخابراتی نیز در صورت استمرار مزاحمت در نهایت پرونده را به محاکم قضایی ارسال می‌کنند.

برای شکایت از مزاحم تلفنی به دادسرا باید به نزدیک‌ترین دادسرا به محل کار یا سکونت مراجعه کرد البته انتخاب نزدیک‌ترین دادسرا، بر اساس خط تلفنی که مزاحم با آن تماس می‌‌گیرد، صورت می‌‌پذیرد. گفتنی است دادسراها به شکایتی که به وسیله مخابرات ارسال شده باشد، سریع‌تر رسیدگی می‌کنند.

عنوان شکایت می‌تواند «ایجاد مزاحمت تلفنی» یا «ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامک» باشد. در صورتی که مزاحم تلفنی از الفاظ غیرمؤدبانه استفاده کرده باشد، امکان افزوده تقاضای «اعاده حیثیت»‌ به شکایت نیز وجود دارد. دادسرا در رسیدگی به پرونده‌ها از طریق کلانتری یا به صورت مستقیم از مخابرات می‌خواهد که به این موضوع رسیدگی کند. مخابرات نیز اطلاعات موردنظر را برای تصمیم‌گیری در اختیار دادگاه قرار می‌دهد. شرکت مخابرات در این زمینه از ظرفیت‌های مخابراتی قابل‌توجهی برخوردار است و حتی توانایی شناسایی مشخصات فنی گوشی تلفن همراه مزاحم را نیز دارد.

یکی از ضعف‌های سیستم قضایی در این بخش، فقدان سازمان رسمی کارشناس مخابراتی است. در حال حاضر داسرا و دادگاه‌ها از کارشناسان رسمی راه و ساختمان، خط‌، آتش‌نشانی و... در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌گیرند ولی حضور کارشناس رسمی مخابراتی در محاکم قضایی، به صورت موردی و با دعوت مبتکرانه برخی بازپرس‌ها یا قضات صورت می‌گیرد. این نکته به‌ویژه از آن جهت اهمیت دارد که مطابق قانون، صدای ضبط شده نمی‌تواند در دادگاه‌ها مورد استناد قرار گیرد. خلأ قانونی در مورد انواع جدید مزاحمت‌ها، به‌ویژه مزاحمت پیامکی نیز موجب شده دستگاه قضایی نتواند با سرعت و دقت لازم به این نوع پرونده‌ها رسیدگی کند.

جدال نمایشگر با مزاحمان
با آغاز کار شرکت همراه اول، نمایشگر شماره تلفن در سیستم مخابراتی ایران فعال شد. در گام‌های بعدی، تلفن‌های ثابت نیز به سرویس نمایشگر مجهز شدند و بدین‌ترتیب بخش مهمی از مزاحمان تلفنی از این حرفه استعفا دادند. عباسعلی ابوالفضلی مدیرکل روابط عمومی شرکت همراه اول به «خبر» می‌گوید: اغلب مزاحمان تلفنی نمی‌خواهند هویت‌شان فاش شود و به همین دلیل سرویس نمایشگر شماره تلفن، 80درصد ازحجم مزاحمت‌های تلفنی کاست.
از او می‌پرسیم که «این روزها کارت‌های ویژه مخفی کردن شماره تلفن تماس گیرنده و پیامک‌فرست در بازار رایج شده است که تعداد مزاحمان را افزایش می‌دهد. شرکت‌های مخابراتی برای مقابله با این پدیده چه برنامه‌ای دارند؟» و او در پاسخ می‌گوید: «چنین کارت‌هایی راتا به حال ندیده‌ایم. هرچند امکان نوشتن نرم‌افزارهای مخفی کردن شماره تلفن وجود دارد که در صورت وقوع، راهکار مناسب آن را پیدا می‌کنیم.»

ابوالفضلی در مورد روش شکایت از مزاحمان تلفنی می‌گوید: «فرد شاکی می‌تواند با مراجعه به هر یک از مراکز دولتی شرکت ارتباطات سیار، فرم ویژه شکایتنامه را دریافت و با درج مشخصات خود و نوع شکایتش تحویل دهد. پس از دریافت این فرم، تلفن مورد نظر تحت مراقبت قرار می‌گیرد و در صورت اثبات مزاحمت، مجازات‌های پله‌ای در انتظار مزاحم تلفنی خواهد بود. این مجازات‌ها به ترتیب شامل هشدار، قطع یک هفته، قطع یک ماه، قطع سه‌ماهه و در نهایت لغو اشتراک و ارسال پرونده به مراجع قضایی است.»

وی افزود: «در رسیدگی به شکایت مزاحمت، فرقی بین مکالمه تلفنی و پیامک وجود ندارد. همچنین در مواردی که مزاحمت از نوع بدخیم بوده و موجب مشکل جدی باشد، نحوه رسیدگی و نوع مجازات‌ها، تفاوت می‌یابد.»

اعتباری‌ها و آدم‌های بی‌اعتبار
هرچند سرویس نمایشگر موجب کاهش چشمگیر مزاحمت‌های تلفنی در سال‌های اخیر شده است ولی تلفن‌های اعتباری، به رواج مجدد این پدیده کمک کرده‌اند. بیشترین مزاحمت‌ها از طریق خطوط اعتباری ایرانسل صورت می‌گیرد. این مسئله صرف‌نظر از تعداد بسیار زیاد سیم‌کارت ایرانسل در جامعه، به شرایط ناقص فروش خطوط اعتباری ایرانسل در سال‌های پیش نیز ربط دارد. نمایندگی‌های فروش ایرانسل تا سال گذشته دقت عمل لازم در ثبت مشخصات خریدار سیم‌کارت را نداشتند که این مسئله موجب شکل‌گیری حدود یک میلیون خط اعتباری ایرانسل رجیستر نشده شد. هرچند ایرانسل در گام‌های بعدی، ضمن اصلاح روش فروش خود، در جهت ثبت مشخصات صاحبان سیم‌کارت اقدام کرد ولی همچنان ده‌‌ها هزار سیم‌کارت ایرانسل بی‌هویت در جامعه وجود دارد که می‌تواند در خدمت افراد ماجراجو و مزاحم قرار گیرد.

این مشکل در تلفن‌های اعتباری همراه اول در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد. مدیر روابط عمومی همراه اول می‌گوید: «سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول،‌همگی رجیستر شده هستند و حتی یک تلفن بدون مشخصات صاحب خط وجود ندارد.»

کلاهبرداران در چت‌روم‌ها
یکی از امکانات خطوط اعتباری ایرانسل، امکان انتقال اعتبار از یک سیم‌کارت به سیم‌کارت دیگر است. این مسئله باعث شده تا برخی افراد سودجو از طریق ارسال پیامک‌های فریبکارانه یا تبلیغات اغوا کننده عمدتاً جنسی در چت‌روم‌های یاهو، اعتبار تلفنی افراد کم‌اطلاع را سرقت کنند. شرکت ایرانسل بدون آن‌که اطلاع‌رسانی کافی در مورد این پدیده کرده باشد، در مقابل مالباختگان از خود سلب مسئولیت کرده و آنها را به دادستانی و نیروی انتظامی ارجاع می‌دهد.

عرق ریختن برای یک شکایت ساده
در حال حاضر فردی که دچار مزاحمت تلفنی شده، ناچار است برای ردیابی قانونی مزاحم، به دفاتر حقوقی شرکت‌های مخابراتی یا دادسراها مراجعه کند. طبیعی است برخی شهروندان ترجیح می‌دهند در چنین شرایطی از شکایت صرف‌نظر کنند و به روش‌هایی همچون پاسخ ندادن به تماس‌های ناشناس، خرید گوشی پیامگیردار و استفاده از گوشی‌ همراه با قابلیت‌ تنظیم‌های ویژه روی بیاورند.

تیمور کرمی مدیر کل وقت بازرسی شرکت ارتباطات سیار سه سال پیش وعده داده بود که این شرکت، مرحله آزمایشی درخواست کشف مزاحم تلفنی از طریق اینترنت و پیامک را به زودی فعال می‌کند.

این سخنان را مقایسه کنید با مصاحبه تلفنی روز گذشته «خبر» با مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار که می‌گوید: «امکان شکایت اینترنتی از مزاحمان تلفنی با مراجعه به پورتال شرکت در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر می‌شود. مشترکان همراه اول می‌توانند با دریافت کلمه رمز (پسورد) از دفاتر مخابراتی، خدماتی همچون شکایت از مزاحم تلفنی را با سرویس اینترنت دریافت کنند. زیرا با داشتن کد کاربری و کلمه رمز، هویت فرد شکایت‌کننده برای ما محرز می‌شود.»

از این سخنان می‌توان به تأخیر سه‌‌ساله در امکان شکایت اینترنتی از مزاحمان تلفنی پی برد. سه‌سال، وقت کمی نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 133
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شراره IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    سلام اين كه نشد راه حل تعطيل كنيد اين سيم كارت هاي اعتباري رو كه هر نديد بديدي يكي دستشه و واسه مردم مزاحمت ايجاد ميكنن اين چيزا هنوز فرهنگش تو جامعه ايران جانيفتاده ميدونيد همين مزاحم تلفني ها چندتا زندگي رو بهم ريخته؟مردم كي وقت دارن برن شكايت تنظيم كنن و توي دادسراها قدم بزنن شايد يك كارمند وظيفه شناس مشكلشون رو حل كنه
    • مهدی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      88 12
      والا راست میگن دوستان جمع کنید این بندو بساط رو آخه تا کی میخواید بمونید تا فرجی بشه.من یه مزاحم داشتم که بهم یه بار زنگ زد من تو مجلس بودم بریده بودم اومدم بیرون بهش زنگ زدم دیگه معذرت میخام حرف بدی بهش زدم حالم گرفته شد حالا ازمراجع قضایی بهم زنگ میزنن میگن چه کار داشتید با این شماره .حالا بیا و ثابت کن اون مزاحم ما هست کاش قبل ورود هرچیز واستفاده ازاون همنطور که فرم خرید رو پرمیکردیم یه فرم برای فرهنگ سازی واستفاده ی صحیح پرمیکردیم ولی چوب خدا صدا نداره یه جایی باید پس بدن این اعمال زشتشونو خوش باشید
    • سحر IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      47 9
      کاملا باهات موافقم ******************
    • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      33 10
      سلام شراره خانوم باهاتون موافقم.
  • 5 IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۸
    واقعاً که مسخرست.یه حیوان آسایشتو ازت می گیره اونوقت تو حتی نمی تونی بفهمی این کی هست ودسست به هیچ جا بند نیست.
    • بهزاد A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      27 14
      سلام اسم من بهزاد است ومن تا دلم خواست مزاحم شدم وحالا خیلی خیلی پشیمانم ودیگه هیچ وقت ازاین غلط ها نمی کنم واقعا اشتبه کردم خدایا من راببخش
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۲
    56 19
    مزاحمت های باجه را چه طوری می شه ردیابی و پیگیری کرد؟
  • حمید IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    نرم افزاری فقط برای نشان دادن اسم مزاحمان با وارد کردن شماره انها
  • بخت برگشته IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    54 9
    به خداقسم به خاطر مزاحم تلفنی از زنم جدا شدم آخه این چه وضعیه خط اعتباری تو خیابون ریختن شکایت كردن ازش پدر آدم در میاره تا به جواب برسه....
    • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
      40 6
      بابا آرامش خودتون رو حفظ کنید بخدا این راهش نیست کاری نداره که برید تو تنظیمات گوشیتون خطتون رو رو شماره 110 دایورت کنید تا دیگه جرات نکنه مزاحمتون بشه. آخه چرا اینقدر به خودتون سخت میگیرین؟
  • بدون نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
    45 6
    به نظر من يكي از بهترين راههاي كاهش مزاحمين تلفني اي روش مي تواند باشد كه شماره تلفن مزاحم را در اينترنت اعلام كنيم و هر كس توانست با شماره تلفن مزاحم تماس گرفته و اثرات عمل مزاحم را عملا به خودش نشان دهند و برفرض اگر روزانه 100 نفر به شماره اش تماس گرفته و متذكر اثرات عمل زشت ايشان را متذكر شوند نتنها بمرور از مزاحمت ها كم خواهد شد بلكه برخي از افراد كه صاحب خط تلفن را مي شناسند پي گيري هاي لازم را ازجمله اطلاع به خانواده اش را انجام خواهند داد
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۴
    32 6
    شخص وزیر ارتباطات و وزیر دادگستری مسول این نابه سامانی ها هستند و باید فکری برای مزاحمین ایرانسل بکنند تا اوضاع بد تر از این نشود
  • nokaretun hossein IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
    10 13
    راهی پیدا کردید منا حتما درجریان بذارید .واقعا ممنون .کوچیکه همتون حسین
  • محمد عل IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
    22 7
    به خاطر خداهم که شده یه فکری واسه مزاحم تلفنی ها بردارید.دیوانه شدیم
  • متین IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
    19 4
    این روزا این چیزا واسه مردم سرگرمی شده واقعا ادم چه قدر می خواد بیکار و بی وجدان باشه که واسه مردم از تریق تلفن مزاحمت ایجاد کنه
  • مریم IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    45 7
    توروخدا یه نرم افزاری چیزی درست کنید که بتونیم این پدرسوخته هارو بشناسیم من دارم از دست مزاحم تلفنی دیوونه میشم
  • ناشناس IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
    14 4
    تو رو به خدا یه فکری برای مزاحمین ایرانسل داشته باشین اگه سیم کارتها ثبت نامی باشه دیگه از این غلطها نمیکنن بخدابه خاطر مزاحم تلفنی که دارم مجبورم گوشیمو خاموش کنم من سیم کارتم اعتباریه ولی نمی دونم با مزاحمین تلفنی ایرانسل چه کنم
  • 12 IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    12 6
    اين كه نشد راه حل تعطيل كنيد
  • 69 IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
    14 4
    واسه اینا اسایش معنی نداره فقط پولشون رو در بیارن
  • اسی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
    45 12
    میشه یه نرم افزاری معرفی کنید که بتونیم ببینیم سیمکارت مال کیه
  • پروین IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    33 4
    مرده شوره ایرانسل رو ببره با این خط های اعتباریش.فقط ذره ذره پول بیخود بگیرن از مردم .به فکر آسایش مردم که نیستن!هر جی میکشیم از دست ایرانسله که تنها کاری که کرد رواج مزاحم تلفنی و آسان کردن کار برای این افراد شریف بود!!
  • arash IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
    44 7
    تورو خدا یه نرم افزاریرو درست کنین بتونیم فقط بدونیم سیم کارت ماله کیه
  • ترانه IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    20 5
    تماس يكي از مزاحمين باعث دوست شدن همسرم شد و كلي اختلاف خانوادگي پيدا كرديم لطفا مراراهنمايي كنيد چه كار كنم؟
  • سارا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۴
    36 3
    بابا پدرمو در اوردن این مزاحما همشونم افغانین حداقل یه سیستم بزارین 4تا ادم حسابی مزاحم شن
  • بي نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    10 4
    سلام.چرا هيچ كس به حرف آدمهايي كه مورد مزاحمت خطهاي اعتباري قرار گرفته اند گوش نمي كنند.ككم كنيد/چگونه براي پيگيري مزاحم از خط همراه اول(اعتباري)بايد اقدام كنم./مرسي
  • مجید کلوانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    29 3
    برای یافتن هویت سیم کارت مزاحم ازطریق اینترنت کاری کنید منظورناموفامیلی است
  • مهدی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    4 9
    بابااین همه دردسرآخه راه حل ساده تری نبود.ببندیدش این سایت رو
  • زهرا IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    10 5
    مزاحم تلفنی به شماره.... پیام زشت میده واقعابی خانواده ترا به ابوالفضل تکلیفش مشخص کنید
  • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
    11 2
    اين چه وضعي لابد يه فكري به حال ما بكنيد اين همه سيم كارتي كه مخابات به دست مردم ميده يه كاري بكنه مزاحم تلفني نداشته باشيم تا مردم سر بي عذابي داشته باشند
  • آسیه IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
    20 5
    سلام خطهای اعتباری جمع کنید هر بی سرو پایی داره به مزاحم تلفنی از همسرم جدا شدم
  • مهدي IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    13 4
    جون مادرتون يك كاري كنين اين مزاحم تلفني پدر منو در آورده:روز تا شب زنگ ميزنه از خط همراه اول و ميگه بامن دوست ميشي:من نخوام دوست يك آدم مزاحم بشم بايد كي رو ببينم:به حرمت خاك مقدس ايران:نزارين اين مزاحم ها بيشتر از اين جسارت كنن
  • مهدي IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    8 6
    لطفا قيمت سيم كارتهاي اعتباري همراه اول رو تا حدي افزايش دهيد كه هر بي سر وپايي نتونه سيم كارت بخره تا مزاحم مردم بشه:مرسي
  • محمد CA ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    14 2
    سلام ای خدا این مزاحمان رو از روی زمین بردار به خدا قسم رفتم دادسرا از یکیشوش شکایت کردم کلی پول تمبر و کوفت و زهر مار دادم معرفی کردن اطلاعات کلانتری رفتم اونجا آقای بسیار محترم مامور میگه پیگیریش دردسر داره خطت رو عوض کن راحت بشی
  • محمد CA ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    12 2
    سلام ای خدا این مزاحمان رو از روی زمین بردار به خدا قسم رفتم دادسرا از یکیشوش شکایت کردم کلی پول تمبر و کوفت و زهر مار دادم معرفی کردن اطلاعات کلانتری رفتم اونجا آقای بسیار محترم مامور میگه پیگیریش دردسر داره خطت رو عوض کن راحت بشی
  • مينا IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    18 8
    نظر خاصي ندارم. فقط اينكه نميدونم اين همه بزغاله ي عاشق از كجا پيداشون ميشه!!!!
  • محمدرضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    21 4
    من از مسئولین خواهش میکنم خط های اعتباری رو جکع کنن اخه ما به کی دردمون رو بگیم کاش که میشد برای مزاحم تلفنی ها هم حکم اعدام ببرن
  • سوسن IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    21 2
    مسئولین بی مسئولیت که فقط راه اندازی و ارائه سرویس را در دستور کارشون قرار دادند باید از خدا و مردم خجالت بکشند که باعث بروز این همه مشکلات مهم و بعضاً دامنه دار می شوند و هیچ سیستمی برای پاسخگوئی هم وجود ندارد . من خودم 45 دقیقه از طریق سیستم اپراتور پاسخگوی ایرانسل پی گیری کردم می گفت شکایت حقوقی کنید ما در خدمت هستیم . واقعاً زهی خجالت از این هم پی گیری من راحت ترم که سیم کارت ایرانسل را عوض کنم یکی دیگر بخرم که ... از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است ...
  • حسین IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    11 5
    باید سیم کارت اعتباری ایرانسل را جمع کنند چون جز مزاحمت برای ماو سودبرای فروشندگان چیزی ندارد
  • مریم IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    15 2
    نمیدونم چطوری یه مزاحم پیدا کنم ابروم جلو خانوادم برده
  • بهمن IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    16 0
    ایا کسی هست مرا یاری کند ما دردمونو به کی بگیم همش حرف حرف کو عمل منی که 4تا خط دارم به هر 4تا شم مزاهم میشن چه کنم اول یکی بود حالا شده 4تا به خونمونم زنگ می زنن
  • علیرضا IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    28 2
    بخدا قسم این اپراتور های تلفن همراه جز اینکه فقط به منافع خودشون فکر کنن، به هیچ چیز دیگه ای فکر نمی کنن. کو آسایش؟؟؟؟؟؟؟؟ با این همه مزاحم های تلفنی. بجای این همه فروش سیم کارت های الکی یه خورده هم به خلق خدا فکر کنید.انسانهای اسلام شناس!!!!!!!!!
  • علیرضا IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    12 2
    یه خواهش دارم لطفا فقط به تعداد نظرات نگاه نکنین که چه تعدادی فرستادن!! یه خورده محتویاتشو هم نگاه کنید. اگه امکان داره یه خورده هم بهشون فکر کنید.
  • پیمان IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
    5 3
    به نظرم گوشیارو باید غلاف کرد و دو تا قوتی و نخ حل میشه
  • سونیا IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    11 2
    واقعاً متاسفم اول باید فرهنگ استفاده از سیم کارت های اعتباری رو یاد بگیریم سپس آنها را در جامعه رواج دهیم
  • مریم IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
    8 23
    سلام...آخه خودتون بلد نیستین با مزاحم تلفنی چطوری برخورد کنید چرا راه حل میخواین...چرا من مزاحم تلفنی ندارم...ها...درسته هرکس تونسته یه خط گیرمیاره ومزاحم میشه ولی آدم باید بلد باشه چطوری رفتار کنه...
    • هانده IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      2 0
      من اصلا جواب نمیدم اما حالا یکی که اشنا هم هست داره مزاحم میشه و تردیدم میکنه نمی دونم باهاش چیکار کنم میگه عکستو گیر اوردم و به صورت شکل دیگه پخشش میکنم من کاملا شوونات اسلامی رو رعایت میکنم کاملا حجاب کامل دارم ولی نمی دونم عکسی داره یا نه تازه اسم داداشم هم میدونه هی تهدید میکنه که پخش میکنم...... یه راحل نشونم بدین ایا طول میکشه شکایت کنم
  • بدون نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    11 0
    شركت هاي بازاريابي كه هر روز زنگ مي زنن، هم مزاحم هستند .. مثل ايميل هاي SPAM بايد براي آنها چاره پيدا بشه امروز از مشهد زنگ زدن، براي كلاهبرداري هاشون)
  • ناشناس A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    4 2
    سلام . دوستان لطف كنن يه نرم افزار بسازن كه بشه آدرس مزاحم رو پيدا كرد . قيمت اين نرم افزار رو هم 150 تا 200 هزار تومان بذارن كه هر ننه قمري با اين روش هم هوس مزاحمت نكنه !!!
  • داش حسین IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    22 1
    بیخودوقتتونوهدرندیدنظرندیدهیچکی به حرفمون گوش نمیده مسولین فقط حرف میزنن
  • مزاحمت ممنوع IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    18 2
    بابا یه کاری کنید هر خری که مزاحمت میکنه پدرشو دربیارید تا هوس مزاحمت از سرش بپره
  • سینا IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    29 6
    سلام خدا اونایی که مزاحمت ایجاد میکنن رو هدایت کنه و اگر قابل هدایت نیستن نیست و نابود کنه امین
  • mojtaba IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
    16 3
    شما فقط کاری کنید ما بفهمیم ای اشغال کیه بعد داریم براش دارش میزنم
  • ساسان IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    14 3
    من کوچکتراز اینم که نظر بدم،ولی اگه بشه یه سایت یا محیط چت درست کرد که هر کی که مورد مزاحمت قرار گرفت عضو اون سایت بشه. بعدش همهباهم همدل بشن شماره مزاحمارو بزارن توسایت تا همه با هم حالشو بگیرن. فقط همدل بشیم
  • آنا IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    20 1
    مثل اینکه باید ناامید بشیم چرا بعضی ها اینقدر بیشعورن که مزاحم میشن خدا خودش جوابشون روبده .
  • سمانه IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    12 4
    اگه قيمت ايرانسل افزايش بدن ديگه هر بي كس وكاري نميره سيم كارت بخره مزاحم بشه اين بزرگترين ضعف مخابراته چرا كه اين ايرانسل زندگيه خيلي ها رو خراب كرده
  • ش IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    10 1
    بیخودخودتون رو خسته نکنین مطمن باشیدهیچکس به این مسایل هیچ اهمیتی نمیده
  • ترانه KW ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    16 1
    این قدر از این بابت اذیت شدم .من که آرزوی مردن مزاحمم را می کنم با این که میدونم آشنا است
  • بدون نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    9 0
    منم خسته شدم بهم زنگ میزنن جواب نمیدم بدتر زنگ میزنه جواب میدم شروع میکنه چرت وپرت گفتن خستم کردن نمیدونم چی کارکنم خطمو عوض کردم فایده نداشت بدتر شد
  • امیره IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    6 1
    متاسفانه درجامعه ما قبل از آموزش و رواج شعور و فرهنگ استفاده درست ازامکانات رفاهی جهت سود جويي افراد خود امکانات وارد جامعه ميشه که مشکلاتش رو ميبينيم . ابتدا مشکل آفرينی بعدش کاسه چه کنم ؟ و عدم اجرای راه حلهای پيشنهادی مسئولين هم همون هايي هستن که زندگيهای آنچنانِشان از همين راه ميگذره پس چطور بايد توقع اصلاح داشت . يه سر به زندگيهای ايرانسلِهابزنيد
  • بی جنبه IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    12 3
    همه چیز از بی جنبگی ماست کا باعث شده یا امکانات نداشته باشیم ویا اگر داریم اینجوری استفاده کنیم،خدا جنبه بده
  • سعید IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    13 3
    ماصدای مزاحم راضبطکردیم ایامیتونیم اقدام کنیم یانه ماس مالی می کنن میره. یامخابرات تاییدنمی کنه ایااینا سند میشه ؟ کل زندگیمان داغون شده چکارمیشه کرد؟
  • سلام US ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    15 60
    گوشی موبایل و گواهینامه رانندگی باید از زنهای ایرانی گرفته بشه ، اونوقت میبینید که چقدر آمار طلاق و درگیریهای خانوادگی کم میشود
    • ّفربد IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
      24 5
      واقعا که باید گفت.آدمی را جهل او بر باد داد!!!!!!!! اینجا هنوز ایران هست، نه عربستان متحجر و متعصب.
    • ساشا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      26 3
      طرز فکرتو درست کن بعد نظر بزار/مگه زن ومرد چه فرقی دارن؟من و تو مردیم چه گلی زدیم که زنها نزدند؟
    • ساشا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      15 4
      این دیگه چه حرفیه؟چه ربطی به خانم ها داره
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    20 3
    هر چی میکشیم از ایرانسل میکشیم
  • سالار IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    4 3
    سلام حداقل روش پیگیری شماره تلفن را بنویسید
  • استیاک IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    8 5
    رد یابی خط ایرانسل از طریقق نمایندگی ایرانسل در سراسر ایران سریع و ظرف 48ساعت تا 10روزشناسایی و مزاحمین همراه اول نیز ازطریق حفاظت اطلاعات دادگستری ها و با استعلام از شرکت مخابرات انجام میگردد و جای نگرانی نیست .حتی گوشی های گم شده نیز از طریق شکایت به دادسراها قابل پیگیری میباشد
    • حسین IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      6 0
      اینا همش حرفه گوشی من یک ماه بیشتره گم شده شماره ایرانسل طرف هم برام پیام امده نامه دادسرا هم به ایرانسل فرستادم اصلا جواب نمیدن. احتمالا خودشونم نمی دونند طرف کیه؟
  • خوش بین IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    7 8
    باید ادم از زندگی لذت ببره مزاحم که به من زنگ میزنه باهش قشنگ حرف میزنم حالشو میپرسم اینجوری هم اون خسته میشه هم خودم ناراحت نمیشم
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    8 2
    یه فکری کنید ترو خدا
  • کمال IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    13 2
    سلام من امروز مراجعه کردم به مرکز مخابرات شهرک غرب- هرمزان- فاز 2- متاسفانه با کمال بی میلی یک فرمی را به من دادند و پس از پر نمودن آن بدون هیچگونه راهنمایی از من تحویل گرفتند. متصدی این امر حتی حاضر نبود شماره خود را برای پیگیری به من بدهد. برای سیستم همراه اول بینهایت متاسفم. به امید روزی که همه ما در ساعات اداری بی منت در خدمت هموطنانمان باشیم.
  • ستاره IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    9 0
    واقعا راست میگی
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    5 4
    حالا خوبه مال شماها مزاحم یه نفر میشن-روستای ما درگیر یه مزاحم تلفنیه که چون مردم روستا از اجرای یه طرح خودداری کردن پدر کل روستا رو در اورده و حتما حالا داره به ریش هممون میخنده اخه این طرح فقط برا اون سود داشت ولی پولشو باید کل روستا میداد ولی حالا مجبوره خودش تنها پولشو بده
  • هدیه IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    33 3
    وااااااااااااااای از این مزاحم های عوضی باید یه سایت طراحی کنند حداقل شماره مزاحم را که میزنیم اسم صاحب خط را بده دارم دیوانهههههه میشم
  • پرویز IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    10 2
    مزاهم ها دل ما را خون کرد اند تو را خدا کاری کنیدو این شماره خیلی اذیت میکنه شما را به مقدساتتان حالش را جا بیارین
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    5 4
    اگه مزاحم تلفني از يك مكان اجاره اي مزاحم بشه بايد از كي شكايت كرد؟ اين وسط موجر هم گيره؟
  • گمنام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    10 2
    روش حالگیری 1 : وقتی مزاحم بهتون زنگ زد اون دکمه ی سبز روی کیبورد گوشیتون که عکس یه تلفن هست رو موقعی که گوشی رو برداشتید تا اونجایی که میتونید بزنید : این کار باعث میشه نتونه تلفنشو قطع کنه (و مخابرات هم یه حالی میبره ) تست شده برای مزاحم تلفن ایرانسلی
  • تی تی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    12 1
    اگه اطلاع از مشخصات مزاحم انقدر دنگ وفنگ داره.مشکل از دولته که یه مجازاته درستو حسابی واسه اینا وضع نمیکنه وبررسی نمیکونشون.
  • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    16 1
    فقط متاسفم از برخورد نکردن مسئولین با این ناهنجاری
  • امیر IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    10 4
    من برای تنظیم شکایت از شخصی که مبلغ 1 میلیون تومان از من کلاهبرداری کرده و با کمال پررویی به تماس تلفنی هم که باهاش دارم پاسخگو هست و میگه هیچ کاری نمی تونی بکنی به دادسرا مراجعه کردم بعد از شرح موضوع در دادسرا به من گفتند می خواستی حواستو جمع کنی که ازت کلاهبرداری نکنن! و گفتند که برای مبالغ زیر 5 میلیون هیچ کاری نمی کنیم! نهایتاَ به مراجع حل اختلاف مراجعه کنید شاید کاری انجام بدهند!!! با این قانون رسماَ به کار کلاهبرداران چراغ سبز نشون دادن تا هرکاری که دوست دارند انجام بدن و هیچ کس هم پاسخگو نیست اگر کسی آشنایی در امورمشترکین داره منو از طریق ایمیل در جریان بزاره بلکه بتونیم با مکان یابی موبایل این شخص، شخصاَ به حضورش رسیده و پولمونو پس بگیریم
  • كيان KW ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    10 2
    حااااااااااااااااااااالم خراب شدازاين همه مزاحم/كسي نيست به دادم برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سیامک IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    17 2
    خدا لعنت کنه هر چی مزاحمه . تو رو خدا یه کاری بکنید این خدا نشناسا زندگیا رو بهم ریختن
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    8 3
    بابا به جای اینکه این همه تلاش برای اینترنت ملی و .... بکنید .لطف کنید تمام اطلاعات و اینترنتی کنید. مثل خیلی از کشورای دیگه که شماره رو تو نت بزنی آدرس و اسمش معلوم شه
  • odip IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    1 11
    این طور که اینجا گفته شده، آدم فکر می کنه با یک بحران امنیتی در سطح ملی طرفه!! واقعاً وضع این قدر خرابه؟! منم مزاحم داشتم و دارم. ولی این همه ناله و شکایت به نظرم یه خورده مشکوکه با علیرضا که گفته بود این نظرات رو بخونید و راجع بهش فکر کنید به شدت موافقم!
  • افشين IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    5 0
    دوستاني كه نرم افزار و سايت براي شناسايي نام افراد مي خوان بايد بگم كه همچين كاري امكان پذير نيست .. چون خود همين يكي از دلايل مزاحم تلفني ميشه، و اطلاعات تلفن همراه (تلفن شخصي) هر فرد محرمانه هست و در دسترس همه نمي تونه قرار بگيره ، ولي براي پيگيري مزاحم تلفني فقط مي شه از طريق مراجع قضايي اقدام كرد ....
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    8 0
    براساس قانون، اپراتورهای تلفن همراه در تمامی مراحل رسیدگی به شکایت، نام و مشخصاتی از فرد مزاحم ارائه نمی‌کنند و فرد شاکی برای اطلاع از هویت خاطی، باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنند. * مشترکان همراه اول به گزارش فارس، مشترکان اپراتور اول در صورت برخورد با هر نوع مزاحمت‌ تلفنی ( مزاحمت‌های پیامکی و تلفنی) باید با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و با مراجعه به مراکز تلفن ثابت، فرم "کشف مزاحمت "‌ را پر کنند. با توجه به آنلاین بودن سیستم دفاتر امور مشترکان همراه اول، بلافاصله پس از پرکردن فرم مربوطه، شکایت مشترک در سیستم اعمال می‌شود. از آن ساعت به بعد خط مشترک به مدت 10 روز کاری کنترل می‌شود. در این مدت چنانچه هر نوع ارتباطی از سوی مزاحم با شاکی صورت بگیرد،
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    3 2
    در این مدت چنانچه هر نوع ارتباطی از سوی مزاحم با شاکی صورت بگیرد، بار نخست برای مزاحم یک پیامک اخطار ارسال و ارتباط سیم‌کارت فرد خاطی به مدت یک هفته قطع می‌شود؛ ضمن اینکه اخطار به صورت مکتوب به منزل خاطی نیز ارسال می‌شود. ارتباط سیم‌کارت مشترک خاطی پس از یک هفته به صورت خودکار وصل می‌شود و در صورت تکرار مزاحمت ( برای بار دوم)، علاوه بر ارسال پیامک اخطار و ارسال کتبی اخطار به در منزل، ارتباط سیم‌کارت وی به مدت 3 ماه قطع مِی‌شود؛ که این بار وصل مجدد خط، مستلزم حضور فرد خاطی در مراکز امور مشترکان و دادن تعهد است. بنابراین گزارش، در صورت تکرار مزاحمت و برای بار سوم، سیم‌کارت سلب امتیاز خواهد ‌شد.
  • افشين IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    3 2
    * مشترکان ایرانسل بنابراین گزارش، مشترکان سیم‌کارت‌های اپراتور دوم نیز چنانچه خواهان شناسایی و در عین حال برخورد با مزاحم برای قطع خط و سلب امتیاز باشند؛ باید با مراجعه به کلانتری یا مراجع قضایی نامه‌ای مبنی بر اینکه شماره‌ای خاص برای وی ایجاد مزاحمت می‌کند، را دریافت کنند؛ سپس مشترکان باید نامه قضایی را به آدرس شرکت ایرانسل پست کنند یا حضوری تحویل دهند. براساس این گزارش، چنانچه مشترکان ایرانسل تنها قصد برخورد با مزاحم را داشته باشند، باید به ساختمان شرکت ایرانسل مراجعه و فرم " کشف مزاحمت " را پر کنند که پس از آن بررسی‌های لازم از سوی اپراتور آغاز می‌شود و مراحل بعدی رسیدگی به تخلف نیز در هر دو اپراتور یکسان است.
  • افشين IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    5 3
    * مواردی که مزاحمت محسوب نمی‌شود به گزارش فارس، براساس آیین‌نامه مربوط به مزاحمت‌های تلفنی که به اپراتورهای تلفن‌همراه ابلاغ شده، ارسال پیام کوتاه به مقصد مشترکان تلفن‌همراه در صورتی تخلف محسوب می‌شود که موجب مزاحمت مشترک شده باشد و شاکی بتواند موضوع مزاحمت را با دلایل قانونی اثبات کند. بنابراین مواردی مانند ارسال پیام‌های تبریک، تبلیغی و پیام‌هایی با مضامین اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی نمی‌توانند مشمول عنوان مزاحمت تلقی شوند؛ مگر آنکه براساس رویه‌های مشابه در زمینه تلفن ثابت حجم پیام‌های ارسالی در عمل باعث عدم امکان استفاده مشترک از وسیله مخابراتی وی شود.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    3 2
    * مواردی که مزاحمت محسوب می‌شود همچنین مواردی مانند ارسال پیام‌های توهین آمیز، استفاده از الفاظ، کلمات و تصاویر مستهجن، فحاشی، افتراء و توهین به مقدسات با شکایت شاکی خصوصی قابل پیگری است و می‌تواند منجر به قطع ارتباط و در صورت تکرار لغو اشتراک شود. * مواردی که قابل پیگیری نیست به گزارش فارس، متن پیام ارسال شده از سوی ادارات امور مشترکان قابل دسترسی و ارائه نیست؛ تاریخ مزاحمت نباید مربوط به قبل از مراجعه مشترک باشد، مکالمات نیز نباید دو طرفه باشند.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    7 4
    سلام باید یک سیستم قوی همراه با قوانین صورت پذیرد.مزاحمین پشت سر هم خط ایرانسل تعویض میکنند به این دلیل که خط دو قلوی ایرانسل فقط با 5000هزار تومان میسر می باشد.باید برخورد جدی بشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    13 1
    دولت باید فکری به حال خط های ایرانسل بکنه .این خط های اعتباری خریدنشش که کاری نداره و کلی زندگی هارو بهم ریخته همه چی تو این مملکت پولی شده.
  • یسرا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    10 3
    بخدا از دیروز تاحالا یه مزاحم جدید پیدا کردم که کاملا منو میشناسه تمام اطلاعات منومیدونه ازدیروز تاحالا بالای 100تماس بی پاسخ از طرفش داشتم همجنین 45تا اس داده که حتی یکیشم جواب ندادم اخه این انصافه که هر خری بلند میشه مزاحم دخترای بیگناهی مثل مامیشه وهمه چی مونومیدونه ولی ما هیچی درمورد اون ندونیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • نسرین IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    10 4
    خدارو شکر من مزاحم ندارم
  • سمانه IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    17 4
    من یه مزاحم آشنا دارم که اسممو میدونه تا حالا به بیشتر از 20نفر شمارمو داده فقط نمیدونم کیه من چیکا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سمیه IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      2 2
      شماره بذار رو ردی اعصابش بهم میریزه شماره جدید دو باره بذار جواب میده من 3 ماه کارم همینه
  • عارف IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    10 3
    سلام.به نظرم کسی که مزاحمتهای تلفنی ایجاد میکنه آدم بی فرهنگ هست و از موبایل یا تلفن ثابت استفاده کردن برایش هنوز زوده.
  • سحر IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    7 7
    از قدیم گفتند تا نباشد چیزکی پیش نیاید چیزی شمارش بلک لیست کنید کسی برای شما کاری انجام نمیدهد
  • ر.م US ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    5 6
    ممنونم از راهنمایی های خوب شما
  • بدون نام US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    11 9
    باسلام. من نزدیک به 6 سال که سیم کارت ایرانسل دارم. و تا حالا حتی در حد یک تک زنگ مزاحم کسی نشدم. ولی دو ماه پیش یه نفر بن من پیامی فرستاد که گفت شما مزاحم زن من شدید. و من از شما شکایت کردم. .و کلی حرفای بدو بیراه بهم زد. . ولی من از خودم ممطمینم. و هیچ ترسی ندارم. فقط از این میترسم. اخه من افغانی هستم و مورد ظلم قرار بگیرم. .اخه به قول شما ما افغانیا خودمون جرم هستیم. تو رو خدا به من بگید که من چیکار باید بکنم. .جواب رو اگه به میلم بزنید ممنون ملشم
  • بدون نام US ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    6 5
    من که بیچاره شدم....
  • ریما IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    15 2
    سلام نزدیک 7 ساله که مزاحمای بی وجدان شب و روزو واسم زهر کردن حدود 120تا شماره س ,آخه از کدومش شکایت کنم, مثل یه باند بزرگن که همه شون به هم ربط دارن
    • محمد A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      9 4
      اگه واقعا ناراحتی از مزاحمتا چرا تو این 7 سال شمارتو عوض نکردی؟؟؟ از همون اول که 120 تا نبوده وقتی مزاحم اول دید جوابشو میدی حتما مزاحم دومی هم میاد و الی آخر خیلی از مزاحمتا وقتی جوابشون رو ندی خودشون میرن
  • بهرام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    6 3
    من شخصابامزاحمام عملی رفتارمیکنم تادیگه کسی جرات نداشته باشه مزاحم بشه میکشمشون یه جای خلوت حالشون جامیارم
  • یه بنده خدا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    5 1
    سلام من مزاحم تلفنی دارم و تاهم سیمکارت دارم که به هر سه تاشون زنگ میزنگه لطفا بگین که من چیکار کنم
  • ملينا A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    9 2
    سلام بچه ها بابا چرل اينقدر حرس ميخوريد!!!! آخه چند تا مزاحم زبون نفهم كه نبايد اععصاب شما را اينقدر به هم بريزه... من اگه مزاحم داشته باشم يه حالي ازش ميگيرم كه تا عمر داره از اين غلطا نكنه.... آرامش خودتون را حفظ كنيد. حالا چند را خوب بهتون ميگم ...امتحان كنيد حرف نداره..... اين فقط براي كسايي جواب ميده كه شماره مزاحمشون ايرانسلي باشه او خودشون فرق نميكنه همراه اول يا ايرانسل فقط شماره مزاحم ايرانسل و بس ... اين بر روي همه گوشي ها جواب ميده روش حالگيري 1 : وقتي مزاحم بهتون زنگ زد اون دكمه ي سبز روي كيبورد گوشيتون كه عكس يه تلفن هست رو موقعي كه گوشي رو برداشتيد تا اونجايي كه ميتونيد بزنيد : اين كار باعث ميشه نتونه تلفنشو قطع كنه (و مخابرات هم يه حالي ميبره ) روش حالگيري 2 : بريد قسمت تنظيمات تماس گوشيتون و گوشي تونو رو شماره پليس 110 دايورت كنيد. اين كار باعث ميشه طرف (مزاحم تلفني ) از ترس سكته كنه به همين راحتي و خيلي از روش هاي ديگه پدرش را دراريد....
  • خاطره IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    13 0
    سلام من یک مزاحم دارم که فقط پیامک میده و فحش های رکیکی به من میده من جوابشو نمیدم ولی کاملا منو میشناسه و همین خیلی منو ناراحت کرده دیگه تحمل مزاحمتاشو ندارم نمیتونم چیکار کنم اگه میشه را هنماییم کنین خیلی ممنون درضمن من نمیتونم شکایت کنم چون پدر وماردی فوق العاده تعصبی دارم که اصلا با این موضوعات نمیتونن کنار بیان اگه میشه راهی به جز شکایت کتبی از مراجع قضایی به من بگین مزاحمه حتی شماره همراه اول منو داره نمیدونم چیکار کنم روزی بالغ بر 20یا30 پیامک میده و فحش های فوقاعاده رکیکی میده فقط میخوام بدونم کیه همین ....اگه جوابشو زودتر به من بدین ممنون میشم.
  • سینا A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    6 4
    روش حال گیری مزاحم ها: اين بر روي همه گوشي ها جواب ميده روش حالگيري 1 : وقتي مزاحم بهتون زنگ زد اون دكمه ي سبز روي كيبورد گوشيتون كه عكس يه تلفن هست رو موقعي كه گوشي رو برداشتيد تا اونجايي كه ميتونيد بزنيد : اين كار باعث ميشه نتونه تلفنشو قطع كنه (و مخابرات هم يه حالي ميبره ) روش حالگيري 2 : بريد قسمت تنظيمات تماس گوشيتون و گوشي تونو رو شماره پليس 110 دايورت كنيد. اين كار باعث ميشه طرف (مزاحم تلفني ) از ترس سكته كنه به همين راحتي و خيلي از روش هاي ديگه پدرش را دراريد....
  • سینا A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    4 1
    به نظر من که اصلا نباید این سیم کارت های اعتباری رو می آوردن.یعنی چی واقعا؟؟از اون وقت که آوردن مزاحمت های تلفنی خیلی زیاد شده و همین طور داره زیاد تر هم میشه.واقعا که هر کسی از پدر و مادرش قهر میکنه میره یه سیم کارت میخره.الان دست هر کسی و هر بچه ای هست.به نظر من اصلا فرهنگ سازی نشده و نیستش باید فرهنگ سازی کنن و بشه.تو کشور های خارجی فرهنگ سازی شده متاسفانه تو ایران بعضی افراد فرهنگ استفاده از هیچ چیزی رو نداره .آدمای علاف و بیکار بدم میاد از هر چی مزاحمه.تو خارج اصلا بهم اس نمیدن.نه مثا اران که دم و دیقه همش اس های الکی از مزاحم ها برا افراد مختلف میاد.اصلا مجازات و برخورد خوبی تو ایران با این جور افراد نمیشه.پیگیریشون اصلا خوب نیست .من که اصلا راضی نیستم کاشکی جمع بشن این خط های اعتباری
  • علی A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    7 0
    باید این سیم کارتهای اعتباری جمع بشه یا لااقل اینقدر ثبت نامشو سخت و گرون کنن هزینشو که کسی نتونه بخره به این راحتی .قدیما اصلا مزاحمت های تلفنی وجود نداشت.قدیما که گوشی و خط نبود به خدا مردم راحت تر بودن و این همه ناراحتی و دردسر و گرفتاری نداشتن و وجود نداشت این همه مشکل
  • روشنک IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    4 1
    باید یه راهی بزارن تایه سطحی از مردم تحصیل کرده ودارای فرهنگ بالا تلفن همراه داشته باشن اینکه نشدزندگی !زندگی بدون ارامش واسایش به چه دردی می خوره
  • فرناز DE ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    7 1
    این ایرانسل هم کاری نمیتونه کاری بکنه من ازطریق دادسرا نام ونشانی مزاحم هارو گرفتم بعدگفتم شکایت میکنم گفتن نمیشه چون باراول مافقط سیم کارت اونارو قطع میکنیم
  • میلاد09147297783 A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    4 1
    کامل موافقم
  • مهرداد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 3
    مزاحم تلفنی از شما یا خانواده بغضی به دل داره ، شاید دچار عقده ی حسادت باشه. به هر حال در اغلب موارد او یک غریبه نیست. او یه ترسوی به تمام معناست. تا اونجا که ممکنه قایم میشه و کار زشتش رو انجام میده.اگر یه وقت مچش رو بگیرین زهره ترک خواهد شد.
  • سمیرا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 3
    سلام دارم بیچاره میشم با این مزاحم چیکار کنم ی راه درست بگید لطغأ چرت و پرت تحویل آدم ندید
  • حسین IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 1
    اگر چراغ قرمز نباشد زندگی افراد جامعه کاملاً مختل می شود پیشنهاد می شود ثبت شکایت مزاحمت تلفنی 1-در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود 2-فرم شکایت غیر حضوری و با استفاده از اینترنت تکمیل شود شود 3- بدلیل حق الناس و نوامیس مردم تنبیهات جدی در نظر گرفته شود 4-کشف مزاحمین توسط مخابرات انجام و برای شاکی هزینه وقت و زمان و مالی تحمیل نگردد
  • هادی A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    4 1
    ایرانسل انقدرسیم کارت فروخته اون اوایل توی زیرپله هاهم فروخته میشد بایدالان اون سیم کارت های که ثبت نشده به اسم کسی روقطع کنن تا درست بشه مراحل شکایتشم خیلی سخته بایدبه خوددفترمرکزی ایرانسل بری حالااگه اون تازه رسیدگی بکنن
  • بامعرفت IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    3 0
    متاسفم براي کل شرکت مخابرات با اين دردسري که براي ما درست کردن .من دانشجويم از درس و زندگي افتادم واقعا مناسفم .واي اگر حکم جهادم دهن کل مخابرات و با خاک يکسان ميکنم.
  • م A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    4 0
    سلام من مزاحم دارم هیچ کسی هم جواب گو نیست خط من همراه اوله و اعتباریه ممنون میشم راهنماییم کنید
  • م A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    4 0
    سلام من چه کنم مزاحم های ایرانسلی زندگی منو خراب کردن چقدر خط عوض کنم زندگیم داره خراب میشه
  • مریم IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    8 2
    سلام من چندساله گوشی دارم چرا کسی مزاحم من نمیشه؟ مقصر خودتون هستین که وقتی یکی مزاحم میشه هی جوابش میدین طرف هم خوشش میاد اذیت میکنه خب وقتی میفهمین مزاحم هست اصلا توجه نکنین دوروزه خسته میشه ومیره
  • وحید A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 4
    بخدا مردم از تنهایی..اونقد به درسام نگا میکنم وقتی حوصلم میپره میخوام به یکی زنگ بزنم هیشکیو پیدا نمیکنم...تورو خدا یکی بهم مزاحم بشه...اما با این همه خیلی خوش شانسم!چرا خودتونو خسته میکنید برین پی کارتون اینا که گوش نمیدن....بی وجدانا....عاغا اصا پیگیری نمیکنید چرا این سایت رو الکی باز کردین؟؟؟؟؟؟؟هاااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نامردااااااااااااااااااااااا...همه کارگزار مخابرات رو وادار میکنم به خدا
  • بى نام A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    2 0
    بابا كلافه شدم يكى يه كارى كنه ،جديدأ لامصبا از آدم طلبكارم ميشن
  • بینام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 2
    اگه رو اصول این سیم کارتای ایرانسلو بیرون میدادن اینطور نمیشد چطور همراه اول جرات نمیکنه مزاحم بشه
  • امیر A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    3 0
    این همه سیستم فیلترینگ برای اینترنت میزارن که جامعه آسیب نبینه،خب یه سیستم بلاک هم بزارید که هرکی خواست یه شماره رو بلاک کنه تا جون مزاحم درادو والاااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 2
    من میخوام یه شماره ایرانسلو ک برای همسرم زنگ میزنه بی گیری کنم اما نمیخوام خودش متوجه شه فقط اینو میدونم که یه خانومه اما شوهرم میگه هیج رابطه ای ندارن ولی من از بیلمک وتماسها متوجه شدم ک رابزه دارن حالا من باید جزوری بیگیری کنم
  • شاهگوش RO ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 4
    سلام تنها بهترین راهی که میتونید مزاحم تلفنی رو اعصابش خوردکنید جواب ندید نه جواب زنگ ونه جواب مسج خودش خسته میشه دیگه زنگ نمیزنه چرا اینقدراعصاب خودتونه خورد میکنید؟
  • علی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    4 0
    ایرانسل باید راههای ساده تری برایغیر از شکایت حضوری پیدا کنه تا اعتبارش بیشتر از این زیر سوال نرود واقع مزاحمین ایرانسلی اعصاب مردم را خرذ کرده اند
  • بدو A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    4 3
    سلام ببخشید من دوستم گوشیمو برداشته از طریق تلگرام مزاحم یه نفر شده بهش فحش داده حالا اون فرد میخواد ازم شکایت کنه من بهش میگم من نگفتم میگه کاری ندارم فردا میرم شکایت کنم حالا من چه کار کنم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    2 1
    بهترین راه حل اینه که محلشون نزارید من خودم این کارو کردم
  • محمد A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    8 2
    همه مزاحما عوضي ميباشند
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 2
    سلام خوبی شماره ی موبایل زنگ بزن خواهرت فحش داد 0938 092 2960