+ A - جمعه 20 خرداد 1390 - 16:49:00 چاپ
امتیاز به مطلب 88 نفر

سرخط مهمترین اخبار سوریه

بین الملل > آسیا - مهمترین رویدادهای مربوط به سوریه از عصر روز پنچشنبه تا کنون به قرار ذیل بوده است.


- آغاز عملیات نظامی ارتش این کشور در منطقه‌ جسر الشغور در شمال غرب. ارتش این کشور در پاسخ به خواست مردم منطقه جسرالشغور، عملیات نظامی خود را در این منطقه آغاز کرده است.

-هدف از عملیات ارتش دستگیری گروه‌های مسلح و افرادی که امنیت منطقه را سلب و مزارع و زمین‌های کشاورزان را آتش زده‌اند اعلام شده است

- هفته گذشته در این منطقه در جریان حمله افراد مسلح 120 تن از نیروهای امنیتی و پلیس سوریه کشته شدند.

- بشار اسد  با ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست پیشرو لبنان دیدار و گفتگو کرد.

- تاکید جنبلاط بر اینکه سوریه می‌تواند بحران کنونی را پشت سر بگذارد.

-اسد طی حکمی دستور تشکیل دادگاه قضایی اداری در استان‌های حلب، حمص و دیر الزور و دادگاه اداری در استان‌های دمشق، حلب، حمص و دیرالزور را صادر کرد.

- مخالفت شش کشور روسیه، چین، لبنان، برزیل، هند و آفریقای جنوبی که از اعضای شورای امنیت هستند با پیش نویس قطعنامه اروپایی جهت محکومیت سوریه .

- ژرار ارو، نماینده‌ فرانسه در سازمان ملل نیز با تاکید بر اینکه کشورهای عضو شورای امنیت هیچ گونه تصمیمی برای اقدام نظامی علیه سوریه ندارند، اظهار کرد: پیش نویس این قطعنامه تلاشی است برای رساندن پیامی به بشار اسد مبنی بر اینکه اکنون وقت اجرای اصلاحات است.

- ویتالی چورکین، نماینده‌ روسیه در سازمان ملل گفت ما بر این باور نیستیم که این مساله به گفت‌وگو و دستیابی به سازش سیاسی و پایان دادن به خشونت در سوریه منجر شود. ما نگران هستیم چرا که احتمال دارد این مساله نتایج معکوسی داشته باشد.

-آنتونیو پاتریوتا، وزیر امور خارجه‌ی برزیل، اعلام کرد که کشورش با هرگونه پیش نویس قطعنامه‌ای جهت محکومیت سوریه موافقت نخواهد کرد.

- الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه  اظهار کرد: به نظر ما مساله سوریه نباید در شورای امنیت بررسی شود. وضعیت در این کشور از نظر ما تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی نیست.

- رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، با تغییر موضع ناگهانی، بشار اسد و خانواده‌اش را در خشونت‌های اخیر سوریه مقصر دانست و اعلام کرد که وضعیت سوریه برای ترکیه از اهمیت زیادی برخوردار است و همانند وضعیت داخلی این کشور است.

-احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه  اعلام کرد که بیش از 600 پناهنده سوری دیگر به استان هاتای ترکیه روی آوردند که با این 600 تن آمار پناهندگان سوری که به ترکیه فرار کرده‌اند به 2500 تن می‌رسد.

- ناوی پیلای، مخبر حقوق بشر سازمان ملل از مسئولان سوریه خواست که به حمله علیه غیر نظامیان پایان دهند.

 4949
 

نظرات 160
  • بدون نام یکشنبه 9 مرداد 1390 - 00:15:30
    150 67 پاسخ به این نظر
    مرگ بر اسد که او هم دیکتاتور شیفته قدرت است چرا او باید همیشه رییس جمهورباشد
    • بدون نام چهارشنبه 12 بهمن 1390 - 16:54:32
      76 126
      زنده باد اسد . چون او فردی وطن پرست و مردم دوست و مسلمان می باشد و. چون غربی ها هدفشان نابودی اسلام است.
    • رضا26ساله مشهد دوشنبه 30 مرداد 1391 - 03:45:21
      21 4
      اتفاقا ما هم این سوال رو داریم چرا حاکمان ارشد عربستان قطر اردن بحرین پهلوی خودمان و حکومت های دست نشانده آمریکا دایم العمراند؟ اگه اخبار جهانی رو پیگیری کنید متوجه میشوید چرا این ها برای خود نسخه نمیپیچند. هدف از این حرف ها چیز دیگری است فقط در قالب دموکراسی است
    • مهدی سه شنبه 7 شهریور 1391 - 20:04:29
      27 8
      مرگ بر کسانی که رضایت بیگانگان برایشان از همه چیز مهمتره وراضی هستن بافروش وطنشون یا حتی باخودفروشی برای بیگانگان خوش رقصی کنند.......
  • بدون نام پنجشنبه 13 مرداد 1390 - 11:16:47
    145 31 پاسخ به این نظر
    چرا رسانه های ایران در مورد فریاد آزادی مردم سوریه چیزی ندارد
    • ایرانی چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:49:17
      44 69
      فریاد ازادی مردم سوریه حمایت از اسد است فقط گروههای کور تروریستی هستند که مخالف اقای اسد هستند چون با اسراییل دشمن است ومردم سوریه هم او را میخواهند لطفا سرتان را مثل کبک از زیر برف بیرون اورید امریکا وانگلیس خیرخواه شما نیستند
    • بدون نام چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:59:30
      41 37
      چرا بی بی سی در مورد حمایتهای ملت سوریه از اسد چیزی ندارد
    • ممل سه شنبه 18 مهر 1391 - 10:45:37
      12 8
      بابا اینا همش حرفه سیاست ما هم مثل امریکاست.هرجا به نفعمون باشه دوست هستن هرجا هم به نفعمون نباشه دشمن هممون سرکاریم نه رسانه های ما راست میگن نه رسانه های اونور ابی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ایرانی دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 02:22:04
      3 1
      انقلاب مردمی با250 ملیون دلار اهدایی امریکا؟؟؟؟به خدا من طرفدار جمهوری اسلامی هم نیستم/
  • ماجد سه شنبه 29 شهریور 1390 - 01:07:21
    125 12 پاسخ به این نظر
    انشاالله تمام دیکتاتورها رفتنی هستند
    • بدون نام چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:58:35
      22 19
      من جمله ملکه پیر
  • بدون نام جمعه 4 شهریور 1390 - 03:05:23
    124 45 پاسخ به این نظر
    خجالت بکشید کار اسد دیکتاتور هم تمام به امید خدا
    • بدون نام دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:01:57
      17 23
      هر كسي را از طرفدارانش مي توان شناخت - صهيونيستهاي آدم كش و آمريكايي كه ميليونها نفر را مي كشند شاه عربستان كه مردمش را قتل عام مي كنه و شاه بحرين و شاه قطر و..... -گروههاي وهابي غير وهابي كش و..... طرفداران تروريستهاي مصلح هستند كه در مقابل كشتار مسلمانان اهل سنت ميانمار مرده اند - كشتار مردم غزه را حمايت مي كنند و.....
  • سوريه شنبه 21 خرداد 1390 - 18:35:20
    118 42 پاسخ به این نظر
    دروغ دروغ بازم دروغ شمام مثل رسانه هاي ديگه ايران دروغ مينويسين براتون متاسفم .مردم خودشون اطلاعات درستو بدست ميارن.
  • بدون نام یکشنبه 22 خرداد 1390 - 15:09:37
    113 37 پاسخ به این نظر
    نه بابا! بابا سوريه امن وامانه. موج بيداري فقط بحرين و يمن و مصره، اينا استكبارن تو سوريه و از اين حرفها..... خجالت آوره!!!
  • بدون نام شنبه 26 شهریور 1390 - 14:07:16
    81 16 پاسخ به این نظر
    فقط رفراندوم.
  • بدون نام پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 18:16:51
    80 6 پاسخ به این نظر
    جان مولا مرد باش.حق را بگو
  • یوسف پنجشنبه 5 آبان 1390 - 15:36:00
    80 30 پاسخ به این نظر
    تا وقتی که انتخابات درسوریه نباشد دولت بشار اسد غیر مشروع است و باید برکنار شودو یا با انتخابات مجدد ریس جمهور قانونی شود بسه این همه دروغ به ترکیه ترکیه الکوی اسلامی قدرتمندوپیشرفته است
    • بدون نام چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:57:43
      22 28
      اری ترکیه الگوی اسلام است ولی اسلام امریکایی
  • کردستان سه شنبه 13 دی 1390 - 17:01:28
    77 28 پاسخ به این نظر
    مرگ بر اسد کردهای سوریه هنوز شناسنامه ندارند چطور روتون میشه از دیکتاتوری اینجوری حمایت می کنید واقعا مایه ی ننگه قرار بود حسین برای مظلومان جان بده حالا شما ها برای ظالمین جان و اموال ملت رو میدید! سوریه کارش تمومه
    • ایرانی نه کردستانی چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:55:32
      18 23
      مرگ بر منافقین وکسانی که خواسته وناخواسته چه در طول جنگ ایران وعراق وچه زمان حال اب به اسیاب دشمن ریختند ننگ ونفرت ومرگ بر انان باد
    • ابوبکر چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 04:43:21
      12 15
      بدبخت ظالم اساییل و غرب و حکام کثیف عربستان و امثالشون هست که روزی یاور صدام علیه شما بودند و این ظالمان موقع جنایات در دنیا ساکتند برای من وشما دلشون نمیسوزه از اختلافات مذهبی و قومی استفاده میکنند و احمقها باور میکنند که چشمتا باز کن تاریخ معاصر را ببین اسراییل هر وقت لازم بود سر شما را هم له میکنه
    • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 06:39:03
      10 9
      اول اینکه نام برادران کردمون رو لکه دار نکنید ثانیا بهتره کمی بیشتر تحقیق کنید....
  • ایران یکشنبه 30 مرداد 1390 - 15:08:14
    75 6 پاسخ به این نظر
    توروبه اونکه میپرستین حقیقت رو بنویسید
  • مریم یکشنبه 6 آذر 1390 - 02:23:14
    70 6 پاسخ به این نظر
    امیدوارم مردم سوریه به حقشون برسن بهتر حقیقت گفته بشه
    • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 06:52:07
      13 8
      حتما روشن میشه دیر نیست که دست پلید اسرائیل تو این آشوبات برای همه رو می شه و مردم سوریه هم به حق مسلمشون یعنی امنیت از شر آشوبگران میرسن...
  • بدون نام پنجشنبه 19 آبان 1390 - 12:25:37
    68 31 پاسخ به این نظر
    برین کشکتون و بسابین به هرچی که می پرستید دیکتاتوراسد رفتنیه ایران بایستی عاقلانه سرمایه هاراازسوریه بکشه بیرون؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • بدون نام چهارشنبه 9 شهریور 1390 - 19:45:56
    65 31 پاسخ به این نظر
    من فکر میکن بشار بی سرو زبون تر از این حرفهاست که بتونه سوریه رو نگه داره
  • بدون نام شنبه 21 خرداد 1390 - 11:27:41
    60 15 پاسخ به این نظر
    این 2500 نفر پناهنده از ترس بشار اسد به ترکیه پناه بردند یا همون نیروهایی که شما میگید گروهای مسلح؟
    • بدون نام چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 16:00:29
      17 14
      احتمالا داوود اوغلو خودش رفته وشمرده
  • ناشنس چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 15:38:04
    60 12 پاسخ به این نظر
    اگه 75درصداز مردم سوریه طرفدار اسد هستن چرا انتخابات برگزارنمی کنه که با رای مردم قانونی ریس جمهور بشه و به اینهمه شک و تردیدو کشت و کشتار بایان بده
    • رحمان چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 04:37:49
      12 12
      به نظر شما صف آرایی قطر عربستان و غرب واسراییل در مقابل دولت سوریه به چه بهانه هست آیا عربستان وقطر دولت دموکرات دارند در عربستان طالبانیسم و القاعده با پول و نیرو علنی به سوریه حمله میکنند این صف بندی به نفع کیه؟ چرا ندانسته از چیزی حمایت کنیم که نمیدونیم خیر و شر ان برای کیه
  • بدون نام شنبه 29 مرداد 1390 - 10:36:24
    57 130 پاسخ به این نظر
    75درصد مردم سوریه طرفدار بشاراسد هستند.متاسفم برای غرب زده ها. اونایی که شک دارن برن از سایتهای بی طرف آمار محبوبیت بشاراسد رو ببینن
    • Payam جمعه 9 تیر 1391 - 05:51:11
      37 7
      دوست عزیز کدوم سایتا بی طرفن؟ لطفا لینک بدین.
    • دوست دوشنبه 16 مرداد 1391 - 00:59:12
      21 5
      دوستم از درصد نباید بدون مدرک حرفی زد، ببخشید که اظهار نظر کردم.
  • بهزاد سه شنبه 6 دی 1390 - 15:30:09
    56 6 پاسخ به این نظر
    اب زلال هم وقتی زیاد یه جا بمونه گند میزنه انسان که جای خود دارد ودیکتاتوری و تک رایی ارمغانی به جز فساد و جنگ ندارد
    • بدون نام چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:56:48
      7 11
      فعلا که ملکه پیر انگلیس اگر شاهان قاجر وهویدا هم زنده بودند ازدواج میکرد وهنوز نپوسیده
    • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 06:43:52
      7 14
      بابا من تعجب می کنم مردم سوریه با طولانی شدن حکومت بشار مشکلی ندارن و به نفعش راهپیمایی می کنن و خواهان سرکوب شورشیان شما چرا کاسه داغ تر از آشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام سه شنبه 1 شهریور 1390 - 15:28:18
    54 118 پاسخ به این نظر
    زنده باد بشار اسد وزنده باد سوریه
    • بدون نام جمعه 25 آذر 1390 - 01:12:31
      29 56
      احسنت
  • بدون نام سه شنبه 1 شهریور 1390 - 15:27:16
    49 125 پاسخ به این نظر
    زنده باد بشار اسد وزنده باد سوریه
    • بدون نام شنبه 3 دی 1390 - 15:45:59
      50 46
      با کودتا در سوریه ظهور حضرت مهدی (عج) نزدیکتر از آنجه فکرش را بکنید میشود و انشاء لله او خواهد آمد به زودی زود آل سفیانی در زمین خدا بلعیده خواهند شد. عجل لولیک الفرج
    • مهدی یکشنبه 5 شهریور 1391 - 12:56:19
      14 12
      عزیز من به جای زنده باد و مرده باد گفتن توجه داشته باشید نمی شه همزمان هزاران نفر از اهالی کشور را کشت به اسم امنیت یا هر چیز دیگری و همزمان توقع داشت حکومت دوام داشته باشه. دولت های خیلی قدرتمند تر از دولت آقای اسد که چنین کرده اند از صفحه روزگار پاک شده اند.
    • شیراز دوشنبه 8 آبان 1391 - 00:07:26
      14 12
      کاش به خاطر خدا هم که شده این قدر از بشار حمایت نمی کردید...
  • زنده باد سوریه یکشنبه 3 مهر 1390 - 12:52:40
    47 109 پاسخ به این نظر
    هر که غیرت اسلامی داشته باشه بر علیه سوریه نمی نویسه .خودتون هم خوب میدونید که وضعیت سوریه با دگر کشورها فرق میکنه زنده باد اسد
    • بدون نام پنجشنبه 15 دی 1390 - 06:14:10
      75 29
      توغیرت اسلامی داری!!!!!!!!؟خواهراتو بردند دبی حراجشون میکنند؟
    • بدون نام دوشنبه 26 تیر 1391 - 00:58:29
      17 26
      تویی که از خواهرهای دبی رفته نوشتی: دبی طرفدار اسد است یا توی تیم عربستان و آمریکا و اسرائیل؟ با این همه علامت سوالی هم که گذاشتی حتما رگ غیرتت زده بوده بیرون!
    • بدون نام دوشنبه 26 تیر 1391 - 01:12:25
      23 12
      اگه گفتید چرا توی منطقه ایران فقط حرف میزنه و کمتر عمل میکنه؟ کافیه 1 نگاه به رای های داده شده به نظرات بندازید تا بفهمید از کجا ضربه میخوریم خود فروشی من نمیفهمم چرا بعضی ها اینقدر زورشون میاد کشورشون تو سایر کشور ها نفوذ داشته باشه و منافعش رو تامین کنه. آمریکا از آنطرف دنیا لشکر کشی میکنه میاد اینجا به کثیف ترین کارها دست میزنه از نظر بعصی ها اشکال نداره آخه قلدره یا مردمش تو رفاه هستن و ما نمیتونیم از ترس همین بعضی ها یا به ظاهر خودی ها 2تا کشور آنطرفتر منافع داشته باشیم. درود بر مردم میهن پرست آمریکا و اروپا. والا!!!!!
  • بدون نام شنبه 29 مرداد 1390 - 17:41:01
    46 47 پاسخ به این نظر
    جالبه از این اظهار نظرات دانشمندان کاش ما تاریخ را عبرت می گرفتیم و می دانستیم از غرب برای ما آبی گرم نمی شود و آن ها عاشق چشم و ابروی ما نیستند درسوریه چه خبر است ؟ در بحرین ؟ در یمن؟ مصر ؟ لیبی؟ عراق ؟؟؟؟ افغانستان؟؟؟؟؟..... کمی بیدار باشیم. خدایا حجت خود را بفبست.
  • حمید جمعه 18 آذر 1390 - 18:30:51
    45 59 پاسخ به این نظر
    امنیت ایران با امنیت سوریه و لبنان گره خورده است و همانند بازوهای ایران و اهرم فشار برای ایران عمل میکنند هر کس عاشق ایران است بایدبه تثبیت قدرت در این دو کشور هم علاقه مند باشد چه رهبرانش دیکتاتور باشند و چه دموکرات
    • آزاد دوشنبه 24 بهمن 1390 - 05:45:56
      51 24
      واقعا متاسفم برای طرز فکر شما ما فرزندان کورش هستیم ایرانی چه بود چه شد.
    • مسعود چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 00:09:55
      19 21
      البته بنظر من اسد چهره ای مردمی دارد و در انتخابات اخیر روشن شد اما این حرف شما که " چه رهبرانش دیکتاتور باشند و چه دموکرات" اصلا قشنگ نیست . " و ما کنت متخذ المضلین عضدا " . حضرت علی در کنار گذاشتن معاویه به این آیه استناد فرمود .
    • مجید جمعه 20 مرداد 1391 - 05:17:34
      7 16
      متاسفم معلوم نیست بعضیا غیرت ایرانی ندارن که اینقدر از حمایت اعراب حرف میزنن
  • بدون نام شنبه 16 مهر 1390 - 13:45:25
    43 66 پاسخ به این نظر
    واقعا خیلی ساده لوحانه است اگر بخواهید به نظرات و تبلیغات غربی ها گوش بدین چون غربی ها هم همین وضعیت سوریه رو برای کشور خودمون پیش آوردن.چرادر بحرین چینین دفاعی از مردم نمی شه؟انشاء ا... سوریه پیروز خواهد شد.
    • بدون نام یکشنبه 22 آبان 1390 - 03:53:59
      88 13
      امیدوارم فقط و فقط مردم ایران و سوریه پیروز شوند
  • بدون نام جمعه 4 آذر 1390 - 07:31:00
    43 64 پاسخ به این نظر
    آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه امام خمینی(ره)
  • بدون نام چهارشنبه 7 دی 1390 - 19:45:57
    43 7 پاسخ به این نظر
    به نظر من آدم باید همیشه بی طرفانه قضاوت کنه ، حتی اگه قضاوت درباره سوریه باشه ، ما می دونیم سوریه متحد و هم پیمان ایران است اما باید به این نکته هم توجه داشت که حاکمیت مطلق برای یک نفر نیست ، عقلانه تر این است که با اصلاحات کنار اومد و ببینیم که مردم چی می خواهند. چرا باید رهبران یک کشور مردمان خودشون رو بکشند همون آدم هایی که با رای اونا بر سر کار اومدن . چه اونایی که طرفدار بشاراسد هستند و جه مخالفای اون باید این واقعیت رو قبول کنند که گذر زمان خیلی چیزا رو تغییر می ده سران کشورها باید به حرف مردمان خودشون توجه داشته باشند و سعی کنند مسائل داخلی کشور را خودشون حل کنند نه اینکه با دخالت سیاسی و نظامی سایر کشورهای دیگه . به نظر من این تظاهرات هم برای سوریه راهی است برای رسیدن به بهترین.
    • صمد یکشنبه 23 مهر 1391 - 16:03:06
      4 0
      دوست عزیز شما راست میگید ولی در طول تاریخ دیدیم که صدای حقیقت همیشه دیرتر وپس از متحمل شدن بدترین مصیبت ها به گوش مردم میرسه
  • بدون نام یکشنبه 10 مهر 1390 - 19:08:09
    40 71 پاسخ به این نظر
    سلفي هاباحمايت مالي عربستان و اخوان المسلمين سوريه باحمايت تركيه وسكولاروليبرال ها با حمايت فرانسه وبرخي كشورهاي غربي و با حمايت اطلاعاتي امريكا وناتو، رژيم صهيونستي ،اردن وآلمان در صدد كودتا و نابودي در اين كشور هستند اما مردم پشت سر بشار اسد محكم ايستادند و به خدا توكل دارند .
  • علی جمعه 26 خرداد 1391 - 07:57:28
    36 1 پاسخ به این نظر
    ظلم هیچ وقت پایدارنیست
  • آدولف شنبه 21 خرداد 1390 - 09:51:08
    35 26 پاسخ به این نظر
    فعلاً كه برادر تركيه جان سياست سوخته ها رو داده دست حكومت اسلاميمون باهاش بازي بازي كنه ، خودش در نقشه انسان دوست و عاقل دنبال آينده است
  • بدون نام سه شنبه 29 آذر 1390 - 04:32:39
    34 5 پاسخ به این نظر
    هیچ جریانی نباید انسان حق طلب را از درک حقیقت دور کند.به خاطردشمنی این وآن ودوستی با آن واین ایمان خودرا باطل نکنیم چون قیامتی درپیش است که (وقودها الناس والحجارة)و(علیهاملائکة غلاظ شداد لایعصون الله ما امرهم)
  • بدون نام چهارشنبه 7 تیر 1391 - 22:01:58
    33 8 پاسخ به این نظر
    اقايان ارزاني را به كشور تزريق كنيد چيكار به ديكر كشورها داريم
    • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 06:12:14
      7 16
      دوست خوبم ارزونی رو خوب اومدی ولی ای کاش حواست بود توجه مسائل و اتفاقات جهان اسلام برای مسلمونا از نون شب واجبتره(به استناد به فرمایشات مختلف پیامبر اسلام درباره توجه به امور مسلمین)
  • کیوان جمعه 11 آذر 1390 - 05:15:33
    31 54 پاسخ به این نظر
    من اطمینان دارم سوریه یه این اوضاع سرو سامان میده ودر برابر بحرانها مقاومت میکنه وغربیها طعم شیرین پیروزی در لیبی را با شکست سیاسی درجریان سوریه زیاد نخواهند چشید ولی ترکیه در این بازی دوگانه غرب-سوریه برای دموکرات نشان دادن خودش وحوابیه ورود در اتحادیه اروپا وارد صحنه شده که اولین شکست سیاسی خودش رو در عرصه بین المللی بعد از مدت مدیدی تجربه میکنه
    • بدون نام یکشنبه 16 بهمن 1390 - 15:53:15
      63 6
      آنکه با مردم در افتاد ور افتاد هرکس باشد فرق نمیکند ملت سوریه شعور دارد وبا اطمینان تکلیفش را روشن میکتد
  • ناشناس شنبه 5 فروردین 1391 - 02:58:22
    28 35 پاسخ به این نظر
    با سلام خدمت خواهران و برادران عزیز اگه ماهواره هاتون رو جمع کنید بی بی سی گوش ندین و بشینید تاریخ استکبار(آمریکا و انگلیس و...) رو بخونید فکر کنم راحت تر بتونید نظر بدین!اخه کی اینها شدن دلسوز کشورهای اسلامی؟بعضی ها اونقده شاهکارن که می گن تحولات سوریه به ما چه ربطی داره. درحالی که کشورهای امریکا و انگیس دارن توی منطقه دخالت می کنند.خوش به حالتون که خیلی خوش خیالید !
    • وطن دوست سه شنبه 24 مرداد 1391 - 17:16:01
      5 2
      بی زحمت بروید کمی تاریخ بخوانید که ببینید که در گذشته برای رواج دادن تریاک انگلیس به دو برابر قیمت می خرید ؟ حال همین کفتار اباس دوستی بر تن کرده حرف از دمکراسی میزند بهتر است برود جزایر اطرافش را آزاد کند تا دمکراسی برقرارشود.و همه پرسی ورائ گیری برای پادشاهش بگذارد؟
  • علی بیگی یکشنبه 30 بهمن 1390 - 22:59:45
    27 15 پاسخ به این نظر
    در اینکه رژیم بشار اسد نظامی ضد دموکراتیک است شکی نیست اما مخالفت اسلحه به دستان مخالف رژیم نه تنها سوریه را ازاد نمیکنه بلکه وضعیت اسفباری مانند لیبی به وجود میاره. مخالفین اسد باید راه حلی دموکراتیک و عاقلانه تری پیدا کنند در غیر این صورت سوریه هم مانند لیبی نابود خواهد شد. جنبش سبز ایران یا جنبش تسخیر وال استریت عملکردی انقلابی تر داشته تا اسلحه کشیدن
    • رضا سه شنبه 2 اسفند 1390 - 01:10:00
      15 39
      جبش سبز فقط یه "توهم" بود نه جنبش!! ،- برای رسین به اهداف به هر وسیله ای - ، که بقایای اون هنوز موج توهم ولشون نکرده .
  • بدون نام سه شنبه 18 مرداد 1390 - 12:59:08
    26 74 پاسخ به این نظر
    ایا واقعاً اینقدر تحولات منطقه براتون مهمه؟ کاشکی هرکسی که اظهار نظر می کرد نوع غعایت وتخصص خودش را هم می نوشت. فوق لیسانس امور بین الملل
    • فرزند ایران پنجشنبه 20 بهمن 1390 - 21:15:42
      78 14
      مردم حق حرف زدن دارند چه مثل شما فوق لیسانس بین المل و چه مثل من یه آدم بیسواد . تو چرا تحمل شنیدن نظر دییگران نداری جناب باسواد . فکر می کنی فقط امثال شما تافته های جدا بافته فقط حق دارند .
    • شقایق دوشنبه 30 مرداد 1391 - 04:26:16
      21 11
      بله آنطور که من در سوریه دیدم همینطوره ، اسد ماندنی است . ولی متاسفانه رسانه ها جنگ را ادامه میدهند
  • سوريه شنبه 21 خرداد 1390 - 18:36:44
    25 11 پاسخ به این نظر
    قرار نخواهد گرفت احتمالا چون خوشتون نيومده
  • بدون نام چهارشنبه 12 بهمن 1390 - 20:52:34
    22 11 پاسخ به این نظر
    مرده شور
  • بدون نام شنبه 29 بهمن 1390 - 19:31:06
    22 27 پاسخ به این نظر
    من نمی دانم این حکومت اسد چه ربطی به ما ادارد که براش حساس باشیم که سقوط کند یا نکند بالاخره هر آغازی یک پایانی هم دارد اسد هم مثل بقیه یک حکومت در حال انقراض دارد راستی تاریخ را نمی توان تغییر داد هر چند واقعیتهای آن تلخ باشد .........
    • سید چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:53:51
      12 14
      فعلا که اعراب خود فروخته به غرب دارن کمک میکنند تا جلو این تغیر تاریخ را در بحرین ویمن بگیرند ایا نباید منصف باشیم ؟
  • محمد پنجشنبه 25 اسفند 1390 - 00:51:03
    22 46 پاسخ به این نظر
    مخالفت با دولت سوریه یعنی کمک به اسراییل کثیف و عربستان خائن.هر کسی که آب به آسیاب دشمن بریزه خائن و احمقه.ایرانی ها آدمهای با هوشی هستند من تعجب میکنم که بعضی ها هنوز نمی فهمند تو دنیا چه خبره!!!!
    • سیمین یکشنبه 28 خرداد 1391 - 19:34:21
      12 18
      نظر احمقانه ای بود
    • سمانه یکشنبه 28 خرداد 1391 - 19:36:38
      29 2
      دیکتاتورها نابود اند مظلومان پیروزند
    • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 06:24:54
      6 12
      مرگ بر اسرائیل و تمام نوکرای وهابی دیکتاتورش که مردم خودشون و نتونستن راضی کنن برای پرت کردن حواس ملتها آشوبگرا رو تو سوریه علم کردن...
  • هادی شنبه 3 دی 1390 - 16:52:33
    21 40 پاسخ به این نظر
    به نظر من باید منطقی بود. همونطور که غرب برای حفظ منافعش در سوریه به بشار اسد فشار میاره، ما هم باید برای حفظ منافع استراتژیکمون از بشار اسد حمایت عاقلانه وسیاستمدارانه داشته باشیم وبا در نظر گرفتن جمیع جوانب تصمیم بگیریم واجراء بکنیم.
    • فرزند ایران پنجشنبه 20 بهمن 1390 - 21:22:01
      47 20
      نه عزیزم .... تمام بدبختی های اخیر ما مال همین کمک به سوریه است .... شما میشه بفرمائید چه منافعی از سوریه به ما میرسه که باید حفظش کنیم .
    • بدون نام دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:03:28
      9 10
      حداقلش اينكه جنگ را از مرزهامون دور كرديم
  • سيد محمد دوشنبه 29 خرداد 1391 - 20:17:10
    21 18 پاسخ به این نظر
    مرگ بر دشمن امير المومنين حضرت علي بن ابيطالب ( اسرائيل - عربستان - قطر )
  • مجید سه شنبه 2 اسفند 1390 - 01:02:53
    20 48 پاسخ به این نظر
    بسم الله الرحمن الرحیم عزیزان ، برادران ، خواهران ، و هم وطنای عزیزتر از جان ؛ یه کم با فکر بازتر و دقیق تری وقایع و اتفاقات دور و بر مون رو نگاه کنیم. هممون میدونیم که نظام سوریه نظام ایده آل اسلامی نیست و مشکلاتی داره ، ولی! آیا بین بد و بدتر باید بدتر رو انتخاب کرد!؟ اونم برای کشوری مثل سوریه با این موقعیت منطقه ای استراتژیک و حساس!!!!!!! بیاید با چشمای باز و بی غرض نگاه کنیم و از خدا بخواییم ایران و کشورای منطقه رو از شر آمریکا ، اسرائیل ، و بقیه ی دشمنان اسلام و انسانیت حفظ و انشاءالله ظهور قائم آل محمد رو نزدیک کنه. به امیدظهورش
    • امیرعلی دوشنبه 23 مرداد 1391 - 00:29:18
      6 3
      چرا تو فکر می کنی فکرت بتزه و فکر بقیه بسته؟!
  • محمد پنجشنبه 25 اسفند 1390 - 00:43:59
    19 26 پاسخ به این نظر
    سلام دوستان.وضعیت تو سوریه کاملا مشخصه.توجه کنین که چه کسانی تلاش میکنن که دولت سوریه سرنگون بشه؟.چرا آمریکاواسراییل و انگلیس و.....انقدر زور میزنن که سوریه رو نابود کنن؟دولت های آمریکا و اسراییل و انگلیس و...ظالم و جنایت کارند پس هر کاری که میکنن خلاف و جنایت است وما هم باید هرجا که اونا دخالت کنن باهاشون مقابله کنیم و بجنگیم.آیا کسی تو جنایت کار بودن اسراییل شک داره؟همین دلیل کافیه که تا آخرین نفس از سوریه حمایت کنیم و هر کاری که لازمه برای نا بودی اسراییل انجام بدیم
  • ایرانی چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 16:01:10
    19 36 پاسخ به این نظر
    درود بر ملت سوریه واقای اسد خار چشم صهیون وغرب
  • حمید شنبه 29 بهمن 1390 - 18:06:35
    18 44 پاسخ به این نظر
    کاش میشد اسراییل را با موشکهامون از صفحه زمین محو و نابود ..... کنیم به امید آن روز و به این دوستانی که علیه بشار موضع میگیرن اعلام میکنم دست از این عقاید بردارید و تابع سخنان امام خامنه ای باشیم چرا ما نباید بعنوان قدرتمند ترین کشور اسلامی معرفی بشیم البته با اینجور آدمهای کوتاه فکر که با این نظام اسلامی مخالفند مگه میشه و امیدوارم کمی به این عقایدشون فکر کنن و تجدید نظر بکنن(به امید پیروزی مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس...)
  • مصطفی چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 22:14:20
    18 19 پاسخ به این نظر
    دوستان من خودم به سوریه سفر کردم بیشتر مردم اونجا واقعا اسد رو دوست دارن ولی خوب دموکراسی هم حقشونه ولی همه این مسائل دلیلی بر حضور گرگهای درنده و وحشی غربی و عربی که تنها هدفشون تامین امنیت اسراییله نمیشه
  • بدون نام جمعه 26 خرداد 1391 - 00:43:58
    18 2 پاسخ به این نظر
    در اظهار نظر کمی تامل کنید خدا به همه ما درک صحیح عطا کند
  • یاس سه شنبه 27 تیر 1391 - 13:17:55
    18 13 پاسخ به این نظر
    غرب کسی که براش خطرناک باشه از بین میبره مثل صدام و قذافی حالا هم میخواد بشار اسد رو کنار بزنه بقیه اعراب هم که نوکرشن مثل ال سعود وهابی و اون بشکه چاق قطری و اون نوکر دربست حاکم اماراتی. تنها دولت و ملتی که عرضه رودر رویی داره ایرانه اریاییه قوربون اون موشکها واون تاسیسات نطنز و فرودو (زنده باد اریایی پارت و پارس و ماد)
  • مهدی یکشنبه 6 شهریور 1390 - 02:04:23
    17 75 پاسخ به این نظر
    به نظر من آقای اسد به زودی ترور خواهند شد. متاسفانه.
    • بدون نام یکشنبه 8 آبان 1390 - 16:50:35
      69 29
      انشاالله
    • بدون نام دوشنبه 17 مهر 1391 - 17:50:16
      9 8
      حتما
    • بدون نام جمعه 12 آبان 1391 - 17:34:34
      12 7
      آمین
  • ایرانی شنبه 19 فروردین 1391 - 02:55:15
    17 25 پاسخ به این نظر
    با تشکر از ایجاد این سایت ایرانی و مواضع منطقی و ایران دوستی تان -- هرجا را اسرائیل حمایت کنه ویک ایرانی همراه شود خیانت کار است.
  • بدون نام چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 17:50:17
    17 7 پاسخ به این نظر
    با تشکر از مدیر سایت . به نظر من قیام یک ملت ناشی از اتخاذ تصمیمات نادرست گذشته است که در گذر دوران انباشته و در زمان مشخصی از تاریخ به صورت یکجا تغییر و تکامل می یابد . من در اینجا نظر خودم رو ارائه می دم کاملا بی طرفانه و بدون غرض . قیام های که در طول تاریخ به وقوع پیوستند حکایت از تغییر وضع موجود و گرایش به سوی وضع بهتری می دهند ، انقلاب خودمان ایران نیز بیانگر همین موضوع است پس به این مهم می رسیم که تغییر جزئی از زندگی انسان است حال در این میان برای حاکمان دل کندن از قدرت و تغییرات ناخوشایند است ، چرا که منافع آنان دچار چالش می شود و این مغایر با قوانین بشری است به خاطر همین هم مردم و زیر دستان باید تاوان تصمیمات اشتباه را بدهند،برادر کشی ،کشتار و جنایت واقع میشود .و چیزی جز افسوس ندارد.
    • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 06:20:05
      6 7
      فکر کنم کمی در استفاده از مصداق تاریخی اشتباه کردید... وقتی میشه مثل میل مردم به تغییرات و این قبیل حرف هارا به سوریه نسبت داد که مردم سوریه قیام کرده باشن نه یه عده آشوبگر طرفدار اسرائیل ملعون و نوکران وهابی آنها!!!!!!!!
    • ایران دوشنبه 30 مرداد 1391 - 04:17:25
      2 4
      کاملا درست ، ولی کاش این اعتراضات با وسوسه و اسلحه و جنگ رسانه ای خارجی نبود که کمی امید به تشکیل حکومت واقعی مردمی و اسلامی بود . ولی با این اوصاف فکر میکنی حکومت واقعی مردمی سرکار بیاد یا حکومت دست نشانده آمریکایی که مردم رو کشک هم حساب نکنه . من آشنایانم در آنجا بودند متاسفانه اکثر معترضین خارجی اند و عده نسبتا کمی از مردم سوریه مخالف اسدند که آنها هم راضی به آدم کشی نیستند و قابل احترام ولی متاسفانه رسانه ها آدم کشی ها را به گردن اسد و معترضین را کاملا سوری نشان میدهند
  • سجاد چهارشنبه 7 تیر 1391 - 01:11:32
    17 24 پاسخ به این نظر
    دنیای جالبیه نوکران اسرائیل وآمریکا هر غلتی در بحرین انجام بدهند اشکال نداره اما چون بشار اسد مخالف اسرائیله بشه دیکتاتور !!!!!!!!!!!!!!!!! زنده باد سوریه زنده باد بشار اسد. مرگبر اسرائیل.
  • بدون نام چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 16:01:32
    16 27 پاسخ به این نظر
    زنده باد اسد ومرده باد وهابیون گمراه
  • ایران پنجشنبه 19 مرداد 1391 - 22:05:46
    16 0 پاسخ به این نظر
    و خدایی که در این نزدیکیست . تنها او می داند
  • سید چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 16:03:10
    14 28 پاسخ به این نظر
    درود بر اسد ومرگ بر خوارج زمانه (وهابیت ) انشائالله که اقای اسد بر این وهابیون تروریست وکثیف پیروز خواهد شد و امید ال سعود وال مروان وال خلیفه وال چاق قطر را بر باد خواهد داد
  • ایرانی شنبه 7 مرداد 1391 - 18:16:21
    14 9 پاسخ به این نظر
    حالاگیرم دعای شما هم وطن عزیزم قبول واسد نابود شدچه گیر ما ایرانیان میاد مگرجزاین است که همین شورشیان سوریه به نشانه همبستگی با ال سعود ووو و بیرق سعودی را بر دوش خواهند کشید اگرباور نداری یکبار از خودت سوال کن این همه سلاح از کجا به دست شورشیان رسیداست
  • ابراهیم فتح اله زاده پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 05:35:26
    13 5 پاسخ به این نظر
    بخشی از امپرالیسم سود اقتصادی با روشهای مختلف حتی اگر در این اهداف جان عده زیادی یا جغرافیای یک ملتی یا فرهنگ یک ملت یا منطقه ای مث خاورمیانه قرار باشه نابود بشه تا اونجایی که بتونن توسط رسانه هاشون توسط دلارهاشون این کار رو خواهند کرد انقلاب ما چارچوبی رو تعریف کرده که با اقتدار از این حملات حفظ بشیم البته در این راه فراز ونشیبهایی رو باید طی کنیم و هزینه هایی رو پرداخت کنیم ،انسانها نظرات متفاوت دارندولی به عنوان یک انسان و ایرانی به دور از هرگونه بد دلی وکینه ورزی وکوته اندیشی سعی کنیم نظرات ایده آلتری رو ارایه بدیم دلایل وجامعه شناسی وسیر تاریخی پیچیده ای در سوریه در 30 سال اخیر وجود داشته که باعث کاستی هایی در این کشور شده ولی دلیلی برتایید حمله مسلحانه عناصر پلید صهیونیسم نمی شود
  • عباس چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 17:08:15
    13 11 پاسخ به این نظر
    ثالثا : من منکر این نیستم که در سوریه بی عدالتی وجود داره ولی اگه یکم انصاف بدیم میبینیم که این بی عدالتی با کشورهای عربی دیگه قابل مقایسه نیست . تمام این سر و صداها به خاطر اینه که سوریه توی جبهه مخالف غرب قرار داره والا نهایتش این میشد که آمریکا و غرب با تمام وجود از اون حمایت میکردن مثل مبارک و پادشاه بحرین و ... رابعا : حرف آخر الان سوریه و ایران توی یک جبهه هستن . در چنین شرایطی ما باید از همدیگه حمایت کنیم نه اینکه به همدیگه بپریم . بابا ما خودمون به اندازه کافی دشمن داریم . یا ایها المسلمون اتحدو .
  • م ق جمعه 27 مرداد 1391 - 20:34:56
    13 11 پاسخ به این نظر
    اخبار رسانه های غربی عربی برای انحراف ما ساخته و پرداخته می شود.گول نخوریم که پشیمانی فایده ندارد. رژیم سوریه هرچه هم بد باشد منافع ایران ایجاب می کند که از آن حمایت کنیم
    • منافع شنبه 15 مهر 1391 - 18:29:42
      1 1
      آره منافع وقتي منافع درميان باشد فرق نميكند چه كشوري باشد بايد از منافعش دفاع كند
  • محسن یکشنبه 1 مرداد 1391 - 22:41:57
    12 24 پاسخ به این نظر
    علی رغم تلاش بیهوده و احمقانه عرب های صهیونیست, بشار اسد خواهد ماند.
  • محمود پنجشنبه 5 مرداد 1391 - 15:35:14
    12 13 پاسخ به این نظر
    سوریه از محورهای مقاومت است و دشمن اسراییل است . ما نیز کانون مقاومت و دشمن اسراییل هستیم. اسراییل کثیف ترین غده سرطانی تاریخ معاصر بشر است . لذا حمایت از مردم و حکومت سوریه وظیفه ماست. ما پیرو خط امام خمینی هستیم که اسراییل باید محو شود. اسراییل امروز بدترین بحران 60 سال اخیر خود را دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.
  • عباس چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 17:04:08
    11 8 پاسخ به این نظر
    با سلام خدمت همه من واقعا متأسفم که ما ایرانیها اینقد ساده و راحت به هم مخالفت میکنیم و به هم بد و بیراه میگیم . حقیقت اینه که قلب ما همه برای ایران میتپه . در ضمن نظر خودمو هم میگم خواهش میکنم بی طرف نظر بدید . اولا : اونایی که بر علیه سوریه نظر می‌دن باید بدونن که در زمانی که همه کشورهای جهان بر علیه ما میجنگیدن تنها کشور عربی که از ایران حمایت معنوی و تسلیحاتی میکرد سوریه بود . وجدانتون کجاست ؟ ثانیا : به نظر من هر انسان منصفی میدونه که آمریکا و اسرائیل و غیره که دشمنیشون با اسلام واسه همه ما ثابته از هیچکدوم از انقلابهای منطقه حمایت نکرد مگر در سوریه . خب دشمنان خدا و اسلام چرا از انقلاب در سوریه حمایت میکنن . (یه ذره تفکرکافیه)
    • جوان شنبه 15 مهر 1391 - 03:35:19
      5 5
      اگر سوريه از ما حمايت كرده سود و استفاده اش را هم برده.سالها پيش سوريه يه دهات خرابه بود ولي حالا كلي پيشرفت كرده.سوريه داره مزد خوش خدمتي خودشو از ايران ميگيره كيه كه ندونه پرايد رو دارند دو سه ميليون ميخرند و سمند 5 ميليون .تا كي بايد كولي بديم؟
  • بدون نام جمعه 6 مرداد 1391 - 21:59:47
    11 13 پاسخ به این نظر
    هیسسسسسس همه ساکت.. یه سوال دارم اسد بره کسی بهتر از اون میاد؟ نه.یکی از یکی بدتر .بذاریم مردم سوریه خودشون تصمیم بگیرن قرار نیست ما باهم دعوا کنیم همه اینا یه بازی کثیفه . همین
  • yas سه شنبه 17 مرداد 1391 - 18:27:24
    11 5 پاسخ به این نظر
    لعنت خدا بر ال فتنه که ان کشتار را به راه انداخته
  • بدون نام دوشنبه 26 تیر 1391 - 04:56:07
    10 9 پاسخ به این نظر
    اگر کشورهای غربی عربی در سوریه از عده ای نا آگاه که نمیفهمند چی بر سر کشورشان و دینشان (اگر دین داشته باشند)می آید حمایت تسلیحاتی و مالی نکنند این همه آدم کشته نمیشدند مردم سوریه کدام اسلام رو میخواهند؟؟اسلام آمریکایی یا اروپایی یا اسراییلی کدوم اسلام رو میخواهند مهدی زمان کدوم اسلام رو میخواهد اسلام آمریکایی؟؟؟!!!شما که دم از اصلاحات در سوریه میزنید به کجا به کدوم خدا و به چه امیدی دل بستید از اسلام و خدا بیزار شدید و حالا اسلام شیطانی میخواهید روز قیامت جواب خدا رو چه میدین؟؟کتاب خدا رو در آمریکا آتش میزنند و به اسلام توهین میکنند لشکر کشی میکنند میلیونها انسان رو میکشن آواره میکنند توهین وتحقییر میکنند اینها ارزشی که به سگشون میذارند به تمام مسلمونا نمیذارن مگه اسلام چی میخواد؟؟؟
  • بدون نام دوشنبه 26 تیر 1391 - 05:08:06
    10 23 پاسخ به این نظر
    آیا مخالفان سوریه اسد. سوری هستند یا خارجی هستند چرا نمیخواهید بفهمید در سوریه یک توطه غربی عربی هست و هر جنایتی که در سوریه انجام میشه کار مخالفان تروریستی هست که خیلی هاشون خارجی هستند در ترکیه آموزش میبینند و با حمایت مالی و تسلیحاتی عربی غربی وارد سوریه میشند ترور و جنایت میکنند و به اختلافات دامن میزنند و همه خرابکاریها رو به اسم اسد میذارند انگار که آنها هیچ اسلحه ای ندارند و کشته میشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام سه شنبه 27 تیر 1391 - 13:23:41
      8 20
      مخافان سوریه همان سوریهای فریب خورده غرب و ال سعود وهابی و اون به قول قذافی بشکه چاق نفت حاکم قطر که داری ملکه زیبا داره هستش(اون ملکه اسمش زهره صادقی اهل شیراز که در خور این وال چاق نیستش)
  • بهرام دوشنبه 16 مرداد 1391 - 22:35:36
    10 14 پاسخ به این نظر
    لعنت بر آل سعود که این آشوب ها زیر سر اونهاست این همه پول و سلاح از کجا میاد؟؟
    • بدون نام دوشنبه 30 مرداد 1391 - 04:08:28
      10 0
      خوبه یک نظر سنجی در این کشورها بشه و ببینیم آیا مردم عربستان و قطر راضی اند این همه پول از کشورشون خارج بشه؟ آن هم برای راه اندازی جنگ و دخالت در کشور دیگه.
  • شهروند سه شنبه 24 مرداد 1391 - 03:38:50
    10 12 پاسخ به این نظر
    اللهم عجل لولک الفرج
    • محمد چهارشنبه 1 شهریور 1391 - 20:41:27
      7 7
      بابا اینا به ظهور آقا 4 تا منفی دادند . اینها دیگه کی هستند . البته گروهی از افرادیکه وابسته اند یا با اسلام مشکل دارند . در گروه های 100 تایی از طریق مسنجرها به اخبار های خاص وارد شده و نوع گفتمانشان از نوع من می دونم درست نمی شه است !!!!!!!! - لذا منفی و صحبتها در پایین خبر ملاک تفکر مردم ایران نیست . البته مردم سرافراز ایران در حال حاضر برای تعالی خود دارد از جنگ تحریم ها هم پیروز می گردد .
  • آزادی پنجشنبه 16 شهریور 1391 - 16:07:13
    10 10 پاسخ به این نظر
    بزودی شر تروریستها از سوریه کم میشه. ومردم به آرامش میرسند. وروسیاهیش به آمریکا وحامیانش میمونه.
  • بدون نام چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 01:08:53
    9 13 پاسخ به این نظر
    برام خیلی جالب توی بحرین مردم و میکشن و یا توی عربستان خانم کلینتون صحبتی از قطعنامه نمیکنی ولی توی سوریه چون نظامش مخالف با اسراییل سریع قطعنامه صادر میکنند چرا؟
    • بدون نام شنبه 28 مرداد 1391 - 21:03:30
      12 7
      تو بحرين وعربستان تا الان در اعتراضها رو هم 100نفر هم كشته نشدن يعني يه روز سوريه
  • وارث سه شنبه 23 خرداد 1391 - 15:20:03
    8 11 پاسخ به این نظر
    اعراب سرسپرده ی غرب زده باید بدانند که بهار عربی را نمیتوان کپی کرد و از بهار عربی واقعی تکثیری تقلبی را برای انتقام گیری به وجود آورد آنها میخواهند به ناچار و برای تخلیه عقده های خود از نداشتن تفکر سیاسی و قدرت چانه زنی در رقابت های سیاسی در مقابله با کشوری چون ایران عزیز ناچاراً تمام عقده های خود را در کشور های چون سوریه لبنان و کشورهایی دیگر تخلیه میکنند .
  • گمنام جمعه 13 مرداد 1391 - 05:41:17
    8 12 پاسخ به این نظر
    بسم الله النور... امید وارم نور خدا کمی در دلهای ما بتابه و کمی بصیرت داشته باشیم خیلی دوست دارم از اون عزیزی که آشوبگرای سوریه رو مردم اونجا معرفی می کنه بپرسم که تا حالا از خودت سؤال کردی تو کدوم کشور دنیا حتی آمریکایی که این همه توش بلوشوه و هر چند وقت یه بار خبر تیراندازیهای وسیع ازش درز می کنه،مردم عادیش انواع موشک بمب و اسلحه های مدرن دارن بابا خوش انصاف آشوبگرای سوری کم مونده با تانک مرکابا بیان تو خیابونا واقعا به نظرت اینا مردم عادی اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بينام شنبه 15 مهر 1391 - 18:36:33
      3 5
      آره مردم سوريه هستند با ارتش جداشده از اسد كه ارتش آزادي خواه را تشكيل دادند
  • رحمان چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 18:45:59
    8 12 پاسخ به این نظر
    سلام دوستان ببینید در بحث موضوع سوریه اکثریت با سوریه موافقند واینکه بگیم مردم سوریه دارن می جنگند به حقیقت ظلم کردیم زیرا حقیقت اینه که وهابیون دارند توی پاکستان ویمن ولیبی وچند جای دیگه با صرف پولهای کلان مزدور استخدام وبه سوریه می فرستند وسازمان منافقین خائن خودمون هم اونجا دارند برای عرض ارادت به عربستان وآمریکا می جنگند والقاعده هم که یکی از فرماندهانش بنام ابو وفا را در ترکیه مستقر ودر سوریه داره می جنگه وخلاصه عملا از هر تبار وقومی که مسلمان نباشه از یهودی ومسیحی ووهابی گرفته تا ولاییک هاگرفته تا دارند علیه بشار اسد می جنگند ومن فقط چون غیرت وجوانمردی وشجاعت را در بشار دیدم همیشه دعا میکنم او پایدار بمونه وخائنین داخلی بدونن اگرتا امروز مقاومت لبنان وسوریه نبودامروز ایران آزادنبود
    • بدون نام دوشنبه 30 مرداد 1391 - 03:58:24
      7 7
      پدر بنده اواخر فروردین ( همزمان با ارایه طرح 6 ماده ای کوفی عنان ) به دمشق و مناطق زیارتی سوریه سفر داشتند هیج تظاهرات و مشکل امنیتی در دمشق و سایر مناطق ندیدند. فقط در بیابانهای منتهی به عراق تروریست ها دنبال اتباع بیگانه اند تا روحیه ناامنی را به تمام دنیا انتقال دهند که ارتش سوریه از کاروان های زوار محافظت میکند والا آمار زایران ربوده شده زیاد می بود متاسفانه رسانه ها اغلب در دست استکبار است و باعث شده همه تصور کنند چه خبر هست. همانطور که سال88 همه خارجی ها فکر میکردند در ایران چه خبر هست.در صورتی که فقط مناطق مرفه نشین تهران بود ولی درسایر مناطق از جمله خراسان هیچ خبری نبود
    • علی اصغر دوشنبه 30 مرداد 1391 - 18:08:44
      12 8
      یک حرف بیشتر ندارم و آن اینکه اگر تروریست هادر سوریه موفق شوند بعذ از آن نوبت به ایران است و اگر به ایران حمله کنند طرفداران تروریست ها در سوریه در ایران می شوند تروریست های ایران و رن و بچه های ما رو سر می برند . آیا مردم مواظب باشید گول غرب را نخورید.
  • r یکشنبه 8 مرداد 1391 - 23:25:29
    7 10 پاسخ به این نظر
    سلام دوستان در این میان دلم برای اونایی میسوزه که دارن سنگ آمریکا وغرب رو به سینه می زنند وکی میشه این روال روشنفکری کاذب پایان بپذیره خدا میدونه والله اینایی که علیه نظام جمهوری اسلامی وسوریه می نویسن فقط یک مشت افرادی هستن که از زور بی توجهی ونادانی اظهارات بی بی سی وصدای آمریکا ودروغها وهیاهو هاشون رو بتور مرده وتکرار میکنن تا بگن ما هم هستیم والا اگر باهاشون به صحبت بنشینی حتی نمیدونن چرا اینجور طرز فکری دارن ودر آخر کار وقتی کم میارن میگن همه میگن همه میگن!!!!بعد که میپرسی همه کیه ؟با کمی این دست واون دست کردن بی بی سی و صدای آمریکا واحیانا فیس بوک امیدوارم خداوند ما رو هدایت کنه تا آنجه که بهش باور هم نداریم ننویسیم وندانسته بلندگوی یهودی ها نشیم.
    • مجید جمعه 20 مرداد 1391 - 05:23:26
      13 4
      تو رو خدا ماشا....سواد که داری ببین بیشترین خیانت به ایران را امریکا کرده یا روسیه تاریخ رو مطالعه کن کثیف تر روسها خودشونن اگه امریکا یه روزی با غنی سازی موافقت کنه خواهی دید که روسیه چه میکنه همه سرمایه کشور رو حروم کردن رفت ما نشستیم با هم بحث میکنیم یارو قرار بود دزدها رو بگیره خودش شد بزرگترین دزد عالم هیچکس هم تو ایران نیست جلوش رو بگیره
  • سهراب پنجشنبه 13 مهر 1391 - 00:13:58
    7 4 پاسخ به این نظر
    دوستان تروریستهای سوریه :::::::آمریکا -اسرائیل -استعمارگران پیر واز پا فتاده -اردوغان هم پیاله امریکا واسرائیل والبته آرزومند اروپائی شدن البته میگن همه چی تو بده بهت بگیم اروپائی ماشاءاله به این آقا-ارتجاع عرب همانند عربستان وقطر واردن و........که مجسمه دموکراسی هستند!!!!!!!!!! حال قضاوت با خودتان
  • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 00:03:20
    5 9 پاسخ به این نظر
    الهم عجل لوليك الفرج اگه مابه وظايفمون دردوران غيبت عمل كنيم- مطمئن باشين ازبين رفتن يانرفتن دولت سوريه"براي امنيت واقتصادكشورمون خطرناك جلوه نميكنه.
  • yas یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:45:24
    5 14 پاسخ به این نظر
    غربیها و عمالاشون اعراب سوسمار خور در باره حقوق بشر در سوریه حرف میزنن بحرین و قطیف و یمن و میانمار و افریقا را هم از یاد برده اند از اینجا معلوم میشه جندکشونم دروغه(لعنت خدا بر ال فتنه وهابی)
    • بینام . شنبه 28 مرداد 1391 - 16:34:00
      6 9
      برات متاسم بااین اظهارنظر.
    • بدون نام دوشنبه 30 مرداد 1391 - 04:04:40
      8 3
      خواهش میکنم در مورد قبایل کمی مودبانه تر صحبت بفرمایید ولی در کل متاسفانه همانطور است که حضرت عالی میفرمایید. والا کشورهای مداخله کننده اگه به فکر دموکراسی و حقوق بشر بودند عربستان قطر بحرین و خیلی کشورهای دیگر رو هم میگفتند ولی چون آن کشورها هنوز مانند صدام و قزافی مهره سوخته نشده اند استکبار نازشان را میخرد ولی غافل از آن روزی که مهره سوخته شوند. منتظریم کی آل سعود مهره سوخته شود و کی خود آمریکا برای صهیونیزم
  • بدون نام پنجشنبه 6 مهر 1391 - 03:21:48
    5 4 پاسخ به این نظر
    عزیزانی که تحت تاثیر اخبار رسانه های امپریالیستی رژیم مردمی سوریه را دیکتاتور می نامند رد پای وها بیت ومنفعت طلبان غربی را در این فتنه ببینند و با توجه به هوش سرشار ایرانیان بدون مطا لعه جانبدارانه به تحلیل وقایع بپردازند در کدام مقطع تاریخی دیده اید که استعمار منافع مارا بر منافع خود ترجیح دهد تاریخ خود داوری عادل میباشد به امید بیداری دلها روشنی اندیشه ها
  • محمد عمر چهارشنبه 12 مهر 1391 - 19:11:25
    5 2 پاسخ به این نظر
    شما رابه هر کی و هرچی می پرستید قسم هنوز نفهمیدید که حکو متها برای بقاء شان چکار می کنن میگن باید عرب را سیر وعجم را گرسنه نگه داشت تا حکومت کرد کشور های غربی واروپایی ملتهاودولتها ی مسلمان را به جان همدیگر اندخته اند تا صلاحشون را بفروشند .بشار اسد کوته فکر وظالم هم دست نشانده همین مستکبرین بود حالا دیگه تاریخ مصرفش کذشته << اری سیاست پدر ومادر نمی شناسد >>
  • سهراب پنجشنبه 13 مهر 1391 - 00:06:55
    5 4 پاسخ به این نظر
    دوستان تروریستهای سوریه ::::::آمریکا -اسرائیل -اردوغان هم پیاله امریکا واسرائیل -ارتجاع عرب نوکر حلقه به گوش غرب که عربستان وقطر و...مجسمه دموکراسی هستند-کشورهای غربی که کاخهایشان را بر اشک وخون ضعفا برپا کرده اند حال دوست عزیز قضاوت با شما وبراستی همین دشمنان بر ای پاکی ودرستی شخصی محکمترین سند است
  • علی جمعه 6 بهمن 1391 - 00:31:06
    5 2 پاسخ به این نظر
    خواندگان عزیز این مطلب بدانند که امروز دنیای غرب از بیدار شدن اذهان ایرانی و آمیخته شدن آن با اسلام مقدس نگران است نه انرژی هسته ای و چیزهای دیگر . آنها از امپراتوری ایران عزیز می ترسند نه چیز دیگر .
  • آرزو دوشنبه 22 آبان 1391 - 00:44:31
    4 3 پاسخ به این نظر
    سلام از اینکه این همه نظر اینجا دیدم خوشحال شدم جنگ بین حق وباطل همیشه هست (کل یوم عاشورا وکل عرض کربلا) مهم اینه که ما مواضعمون رو مشخص کنیم ...آیه قرآن هست که می فرماید اسلام پیروز است هرچند مشرکان نخواهند....درود برامام خمینی وشهدا ودرودبر امام خامنه ای وسید حسن نصر الله......
  • بدون نام پنجشنبه 23 آذر 1391 - 23:16:10
    4 2 پاسخ به این نظر
    به خداقسم که این غربی ها وآمریکا یی ها هیچ وقت منافع ملت ایران رانخواستند لذاتمام سعی تلاش اینه که ازوضعیت موجود به نفع خودشان سودبرده الحمدالله باصبراین ملت امریکا به زانودرمی آیدالبته البته سختی ها یی دارد
  • بدون نام جمعه 20 بهمن 1391 - 04:18:39
    4 4 پاسخ به این نظر
    سوریه سنگر اول ما در مقابل اسرائیل است .
  • داود شنبه 21 اردیبهشت 1392 - 05:43:28
    3 0 پاسخ به این نظر
    اسد خوب است یا بد به مردم خودش مربوط است نه به صهیونیستها وترکها و عراب خایین که بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند
  • اتویی سه شنبه 20 فروردین 1392 - 02:26:00
    2 0 پاسخ به این نظر
    این جنگ فقط بنفع دشمنان اسلام است چون مردمی که بالقوه میتوانند متحد وبرادر باشند یک دیگر را میکشند
  • بدون نام دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 02:47:39
    2 1 پاسخ به این نظر
    ولی از وهابی های بی ناموس که یه بمب می ذارن و یه عالمه زن وبچه و آدم بیگناه رو می فرستن رو هوا و فکر میکنن خدا به خاطر این کارشون بهتین پاداش رو بهشون می ده و آمریکایی هایی که فکر میکنن دنیا تو دست قدرتشون می چرخه بگذریم بادل خون امام زمانمون چی کار کنیم؟ با دل کسی که وهابی های بی غیرت می خوان جسد عمش رو از زیر خاک بیرون بکشن چی کار کنیم؟
  • بی نام سه شنبه 5 آذر 1392 - 21:27:11
    2 0 پاسخ به این نظر
    تنها آرزوی من آرامش سوریه است تا بتوانم به زیارت حضرت زینب (ع) بروم
  • بدون نام پنجشنبه 25 آبان 1391 - 14:38:41
    1 4 پاسخ به این نظر
    اقايان محترم مطمئن باشيد اگر بلنديهاي جولان دست اسرائيل نبود اسد مانند بقيه حكام عرب جيره خوار كشورهاي غربي مي شد وتره هم براي ايران خرد نمي كرد چه برسد به خط مقدم مقاومت .
  • علیرضا دوشنبه 16 بهمن 1391 - 13:45:15
    0 1 پاسخ به این نظر
    با عرض سلام آگاه باشید که هر جا حکومت های سنی قصد دفاع داشته باشن و به نفع جریانی نظر دهند این به معنای ضرر و زیان برای کشور ماست .
  • عبدالله چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 17:41:35
    0 1 پاسخ به این نظر
    باسلام خدمت همه بندگان خوب خدا که دغ دغه عدالت وحق طلبی دارند 1-آنهایی که ادعای قرآن پیامبر دارند.خداو پیامبر رئوف و اولیاء الله تاکیدمی فرمایند حاسبو انفسکم قبل ان تحاسبو وتاکیدزیادبه حق الناس ...2-آنهایی که ادعای مسیحیت دارند مسیح تاکید به صلح وآرامش وپرهیزازهرگونه نفاق وپلیدی ..3-وپیامبرزرتشت هم می فرماید گفتارنیک .پندار نیک .رفتار نیک. حتی بودا هم عقیده ای جز کمک و رفع ظلم ندارد باعنایت به اینکه انسان اشرف مخلوقات هست .لذا هرگاه خواستیم درمورد دیده ها و شنیدها سخنی به زبان آوریم اگردر ذهن به خرد عقلی رسیدیم کلامی عدالت گستر است اگر به جای خرد فقط ازشکم بهره برده گازی بیش از دهان خارج نخواهدشدوخوشایندصاحب کلام! حال بفرمایید:آنهاییکه(به دلیل عدم فضای کافی بقیه درنظر بعدی ارسال
  • عبدالله چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 17:45:48
    0 1 پاسخ به این نظر
    سلام (ادامه نظر) حال بفرمایید:آنهاییکه با بمب وترور مردم عادی وبی سلاح رامی کشند یا با چوب وفجیه ترن رفتارحتی کودک را می کشند واقعا ادعایشان حکم دراز گوشی نیست که از صاحبش به دلیل نافرمانی کتک خورده تمامی قدرتش رارخ پالان ودرو دیوارنشان میدهد قرن 21وکشتار میانمار ....وفاسدترین سازمان (سازمان ملل) وهول ناکترین روخداد کشتار میانمار!! پس کجایند! مدعیان جاهل که ازهمه جا به سوریه وعراق .. با بستن بمب وبنام دین مردم بیگناه را به خاک وخون می کشندچرا به میانمار نمی روند
  • بدون نام سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - 14:51:27
    0 0 پاسخ به این نظر
    خوب میشه ایشالا
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:53:24
    0 0 پاسخ به این نظر
    لعنت خدا به هرکسی که پاجه خوار امریکای هست و لعنت به تمام وهابی های خون آشام و هرکی اونا رو حمایت میکنه{ درود به حق طلب}
  • بی نام چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 11:34:02
    0 0 پاسخ به این نظر
    این وهابیون سلفی جنایتکار فرزندان همان هند جگرخوار و یزید ملعون زنا زاده پیروان یهود میباشند میخواهند بااین عمل وحشیانه و جنایتکارنه راه انها را تعقیب وادامه دهند.
  • ناصری پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 12:11:22
    0 0 پاسخ به این نظر
    زنده باد بشار اسد
  • علی پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 17:35:21
    0 0 پاسخ به این نظر
    زنده باد اسد بیایید برای پیروزی مردم سوریه و بحرین دست بدعا برداریم.
  • محمود جمعه 8 شهریور 1392 - 21:18:40
    0 0 پاسخ به این نظر
    درودبربشاراسد وسید حسن نصرالله قهرمان مرگ برتروریست های کثیف تکفیری،سلفی و وهابی جنایت کارو ترسو که جرات مقابله بانیروهای ارتش سوریه وحزب الله رانداشته وزنان ومردان وکودکان بی گناه راسپر خود ساخته اند واخیرا ازسلاح شیمیایی استفاده کرده وبه نیروهای ارتش سوریه نسبت داده اند تا بهانه ای برای بازکردن پای آمریکای جنایت کار ونوکرانش به منطقه بدهند.
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.