فارس نوشت:

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: طبق آمار و بررسی‌ها در مدینه منوره بالاترین مراجعات در زمینه دردهای عضلانی و اسکلتی بوده است و در مکه نیز بیشترین مراجعات بیماران شامل سرماخوردگی و گرفتگی‌های تنفسی بوده است.

ولید دنده‌بر اظهار داشت: همه ساله در ماه‌های آخر مراسم عمره مفرده (شعبان و رمضان) حساسیت زیادی در ارائه خدمات به زائران کشورمان صورت می‌پذیرد که مسئولان و دست‌اندرکاران مرکز پزشکی نیز با همکاری دیگر نهادهای مذکور تلاش می‌کنند در این دو ماه آخر بتوانند خدمات مطلوب‌تری در حوزه بهداشتی و درمانی به زائران کشورمان ارائه کنند.

دنده‌بر ادامه داد: تاکنون حدود 630 هزار عمره‌گذار ایرانی به عربستان مشرف شدند که بر اساس همین آمار طبق باید تا پایان مراسم عمره مفرده 800 هزار زائر کشورمان در این مراسم حضور یابند.

وی افزود: تاکنون حدود 300 هزار ویزیت تخصصی و عمومی برای مراجعان به مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عربستان در سه ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفته که حدود 150 هزار خدمات بهداشتی و درمانی از جمله تزریقات، پانسمان، تست قند خون و نوار قلب ارائه شده است که در مجموع به 450 هزار زائر کشورمان از طرف درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر ارائه خدمات شده است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که بیشترین مراجعات بیماران به درمانگاه‌های مرکز پزشکی در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه در چه زمینه‌هایی بوده است، تصریح کرد: طبق آمار و بررسی‌ها در مدینه منوره بالاترین مراجعات در زمینه دردهای عضلانی و اسکلتی بوده است و در مکه نیز بیشترین مراجعات بیماران شامل سرماخوردگی و گرفتگی‌های تنفسی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند بیمار به ایران برای درمان‌های تکمیلی اعزام شده‌اند و چه تعداد بیمار نیز به بیمارستان‌های عربستان منتقل شده است، گفت: تاکنون در سه ماهه نخست سال جاری 32 بیمار به ایران منتقل شدند و در این راستا نیز 118 زائر کشورمان نیز برای درمان تکمیلی به بیمارستان‌های عربستان انتقال یافته‌اند.

دنده‌بر در پاسخ به این پرسش که علت بیشتر متوفیان زائر کشورمان در عربستان به چه دلایلی بوده است، گفت: معمولاً اکثر زائران در هتل‌ها و بیمارستان فوت می‌کنند و مسائل متوفیان بر عهده ستاد عملیات عمره است ولی دلیل بیشتر فوت این زوار به دلیل ایست قلبی، مشکلات تفنسی و بیماری‌های سرطانی بوده است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در توصیه به زائران عمره مفرده کشورمان برای سفر به عربستان، خاطرنشان کرد: بیشترین توصیه‌ای که به زائران عمره مفرده کشورمان می‌توان کرد، در رعایت مسائل بهداشتی فصل عمره تابستانی است و زائران باید توجه داشته باشند در صورتی که با خانواده و اطفال به عربستان مشرف می‌شوند به هیچ‌وجه اطفال خود را در مکان‌های از جمله آسانسورها تنها نگذارند و تا حدامکان داروهای تخصصی بیماری‌های خود را برای ذخیره حداقل‌ 15 روز در عربستان همراه داشته باشند و پیوسته از مدیران کاروان‌ها راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =