سخنان صبح امروز احمد توکلی اگرچه موافقانی داشت، اما مخالفان جدی​ای هم داشت.

به گزارش خبرآنلاین، احمدتوکلی به عنوان یکی از مخالفان استفساریه اصلاح دوباره قانون انتخابات، خواستار مسکوت ماندن آن و در عوض بازگرداندن شرط تحصیلی کاندیداتوری به مقطع لیسانس، بود و از نمایندگان می خواست تا برای رضای خدا و آبروی مجلس هم شده، بپذیرند که اشتباه کرده​اند به مصوبه قبلی رای داده​اند.

حسین نقوی نماینده ورامین اگرچه مخالف این استفساریه بود اما در مخالفت با مواضع توکلی گفت: ایشان ادبیات درستی به کار نمی​برند و حق ندارند از طرف همه نمایندگان بگویند که «ما اشتباه کردیم!». شاید ایشان اشتباه کرده باشند اما من اشتباه نکردم که به افزایش سطح تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس رای دادم. ثانیا فرمودند، که برای رضای خدا رای دهید. مگر اینجا کسی برای غیررضای خدا رای می​دهد؟ چرا برخی فکر می کنند که نماینده​تر هستند و می​توانند از طرف همه و به جای همه حرف بزنند؟

علی​اصغر یوسف​نژاد نماینده ساری هم در مخالفت با سخنان توکلی گفت: این تفسیر خواندن از شورای نگهبان است و ایشان چطور نظر شورای نگهبان را پیشاپیش خوانده​اند؟ این استفساریه ربطی به میزان مشارکت مردم ندارد و نیازی نیست که آبروی مجلس و خدا و آخرت را ناظر بر مجلس بگیرند! اتفاقا برای آبروی مجلس لازم است که مصوبه​اش تفسیر بیشتری شود تا تکلیف کسانی که می خواهند استعفا دهند، مشخص شود.

گفتنی است، نادر قاضی​پور نماینده ارومیه هم در تذکری این استفساریه را تبعیض آمیز خواند و گفت: بچه های مردم چه گناهی کردند که برای دفاع از نظام به جنگ و جبهه رفته​اند و نتوانسته​اند فوق لیسانس بگیرند اما در در عوض برخی آقا زاده​ها تواستند بروند خارج از کشور و تحصیل کنند؟ چرا آنهایی که با الفبای کار آشنا هستند را از نمایندگی مجلس به خاطر سطح تحصیلی​شان محروم می کنید؟ این یعنی داریم حق شهرستان​ها را می​خوریم!

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس با بیان اینکه قانونگذار می​تواند با کاهش یا افزایش سن رای دهندگان، درباره مشارکت کنندگان تصمیم گیری کند، افزود: همچنین قانونگذار می​تواند محدوده حضور در انتخابات را برای نامزدها تعیین کند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هلاك خدمت US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    الان دعوا اينه كه رانت آقازاده ها قوي تر باشه يا جبهه رفته ها؟ در خانه ملت؟ ياد ميرزاده عشقي به خير
  • حبیبیان IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    تقاضاک آقای توکلی یک درخواست منطقی وکلیدی است چون اگر نمایندگان واقعا خدارا در نظر داشته باشند و بطور جدی در راه منافع ملت قدم بر دارند در اینده ای نه چندان دور ریشه گرانی تورم و فشار بر مردم مظلوم خشکانده خواهد شد.
  • بدون نام BE ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    شکر خدا هیچکس توی این مملکت جز برای رضای خدا کار نمی‌کند.
  • بدون نام DE ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مسخره تر از این وجود نداره که شرط فوق لیسانس رو تعیین کردن. مجلس نماینده همه مردمه. این مردم هستند که تصمیم میگیرن به کی رای میدن. حالا چه دیپلم باشه چه دکتر. ضمنا این قانون باعث میشه بازار مدارک ...(انواع پیام نور) و حتی قلابی داغ بشه. سوال اینه؟ آیا سواد کسی که فوق لیسانس پیام نور یا مثلا دانشگاه آزاد فلان شهر دور افتاده رو داره از لیسانس حقوق دانشگاه تهران بیشتره؟ اخه چرا انقدر مدرک گرا شدیم.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    باهنر! درسته که قانونگذار می تونه اما شاید این تصمیم را از روی تنگ نظری و اشتباه گرفته باشید. شاید برای مقابله با جریان انحرافی فضای کلی جامعه را تنگ کرده باشید. به منافع ملی و دراز مدت باید اندیشید و نه منافع و تاکتیک های مقطعی. شما یک قانون تصویب می کنید و مجلس بعدی اون رو ملغی می کنه. اینطوری تیشه به ریشه گروههای مختلف فعال در جامعه و عقاید مردم می زنید. همه اش مردم بلاتکلیف هستند. یک کمی دست از تنگ نظری بردارید تا فضای سیاسی کشور باز شود.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام مهم نيست كه كسي كه سواد داره يا نداره مهم كاركرد تو مجلس هست