۳ گزینه ریاست مجلس ششم خبرگان رهبری /رئیسی برای ریاست کاندیدا می شود؟

اولین جلسه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اول خرداد ماه برگزار خواهد شد و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین جلسه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه‌شنبه اول خردادماه برگزار خواهد شد و اولین دستور کار این مجلس، انتخاب اعضای هیئت رئیسه خواهد بود.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، از سال ۱۳۹۵، احمد جنتی ریاست این مجلس را برعهده داشت که در این دوره ثبت نام نکرد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم از اعضای مجلس خبرگان رهبری، درباره اینکه چه کسانی در معرض کاندیداتوری برای انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری هستند، گفت طبق شنیده ها، آقایان «مدرسی‌یزدی»، «حسینی ‌بوشهری» و «موحدی ‌کرمانی» سه گزینه اصلی و مطرح برای ریاست خبرگان رهبری هستند که به گفته او، هر سه از شانس یکسان برای پیروزی برخوردار هستند.

مصباحی‌مقدم همچنین تصریح کرد که رقابت‌های رایج انتخاباتی برای ریاست‌ مجموعه‌ها و نهادهای مختلف، در مجلس خبرگان صدق نمی‌کند و آنچه در انتخابات هیئت رئیسه خبرگان مطرح است بیشتر تعارفات علمایی است که ممکن است آقایان در صورتی که رقیب را اصلح و شایسته بدانند، قصدی برای رقابت نداشته باشند.

علاوه بر اسامی گفته شده توسط مصباحی مقدم، گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره کاندیداتوری رئیسی برای ریاست مجلس خبرگان وجود دارد که چند منبع خبری به خبرنگار تسنیم گفتند این موضوع تنها در حد شنیده‌هاست اما به گفته آنها، در صورت تمایل رئیسی، وی می‌تواند مورد اقبال اعضای خبرگان قرار بگیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908488

برچسب‌ها