فرماندار جیرفت می گوید روستایی به نام تاشکی در کرمان وجود ندارد و رئیس آموزش و پرورش نیز کتک زدن دانش آموزان را تکذیب می کند

امیدسلیمی بنی: آموزش و پرورش استان کرمان، کتک زدن بچه ها در فیلم معروف به "روستای تاشکی" کرمان را دروغ خواند و رسما تکذیب کرد.

چندی پیش فیلمی از تنبیه بدنی دو دانش‌آموز در یکی از مدارس جیرفت منتشر شده بود که با دیگر تصاویری که هرازچند گاهی از تنبیه بدنی دانش‌آموز توسط معلمان منتشر می‌شود متفاوت بود. در این فیلم معلم ابتدا سر دو دانش‌آموز را به هم می‌کوبد و بعد از چند سیلی که به صورت این دو دانش‌آموز می‌زند از آنها می‌خواهد یکدیگر را سیلی بزنند. این فیلم چندی است که از طریق سایت‌های اینترنتی و گوشی‌های موبایل دست به دست می‌شود. در این فیلم بیش از 20 سیلی به صورت کودکان نواخته می‌شود و دست آخر معلم دانش‌آموزان را مجبور به کتک زدن یکدیگر می‌کند.

اکنون عبداله عسگری، رئیس آموزش و پرورش جیرفت می گوید: "کودک‌آزاری در مدرسه‌ای در روستای تاشکی جیرفت کذب محض است و چنین روستایی در شهرستان جیرفت وجود خارجی ندارد."

از ابتدا نیز برخی از کارشناسان با طرح سئوالاتی از جمله صدای غیر معمول فیلم، حضور فیلمبردار در صحنه، لباسهای نامعمول دو دانش آموزان و وقاحت فوق العاده زیاد معلم و فیلمبردار در ثبت لحظات کتک خوردن دو دانش آموز، در اصالت این فیلم تردید کرده بودند.

اکنون رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت توضیح می دهد: "فیلم مربوط به این خبر که در سایت‌ها قرار دارد، بدون صداست و این نشانگر وجود دست‌های پنهان در پشت پرده این فیلم سه نفره که در کلاس فقط دو دانش‌آموز و یک معلم با پوششی کاملا متفاوت از پوشش مردم این منطقه حضور دارند، ‌است."

به گفته عسگری، خبر کتک کاری دانش آموزان ساختگی است و ابتدا از طرف سایت ایرانیان در انگلیس پوشش داده شد و سپس دیگر سایت‌های خارجی و بیگانه اقدام به انعکاس و بال و پر دادن به آن کردند و جالب اینجاست که در هیچ جای نقشه استان کرمان روستایی به اسم تاشکی وجود ندارد که در مدرسه‌اش چنین اتفاقی رخ دهد.

پیش از این نیز ابراهیم غنچه‌پور فرماندار جیرفت در گفت‌وگو با فارسبا اشاره به اینکه روستایی به نام تاشکی در کرمان وجود خارجی ندارد، گفته بود: طی تماس تلفنی که با فرمانداران جنوب استان کرمان داشتم، همه آنها وجود چنین اتفاقی را انکار و تکذیب کردند.

با این حال، وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگاران، وجود تنبیه بدنی در مدارس را رد نکرده بود: "نمی‌توانیم درباره آموزش و پرورش که در آن بیش از 12 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم وجود دارد بگوییم که چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما واقعا در کشور ما برای اکثر فرهنگیان چنین مسائلی مطرح نیست." حمیدرضا حاجی بابایی تاکید کرد که تنبیه بدنی تخلف است و مسوولان و مدیران مدارس و وزارتخانه آن را پیگیری می‌کنند.

به گفته عالی ترین مقام آموزش و پرورش: "تاکنون مواردی در حد تذکر، برخورد از طریق حکم دادگاه اداری یا توبیخ داشته‌ایم و ممکن است موارد دیگری هم وجود داشته باشد که با شکایت در دادگاه فرد خاطی اخراج شده باشد، اما این موارد بسیار جزیی است."

اکنون به نظر می رسد با تکذیب وجود روستایی به نام "تاشکی یا توشکی" از نقشه استان کرمان، مشکل کودک آزاری در مدارس نیز شکل و شمایل دیگری به خود گرفته است، زیرا از یک سو، پیش از این، برخی از سایتها نوشته بودند فیلم مزبور مربوط به 2 سال پیش است و معلم جوان این روستا، از خدمت آموزش و پرورش خارج شده و حالا فرماندار جیرفت می گوید حتی چنین روستایی در کرمان وجود خارجی ندارد.

45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گلی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    5 0
    تکذیب کردن که راحته هیچ خرجی هم نداره ولی بعد که گندش دراومد معلوم میشه اینجا کجای ایرانه
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    هی تکذیب هی تکذیب .مردم ... نیستند که حرفای شمارو باور کنند. اگه این اتفاق تو یکی از کشورهای غربی ضد دموکراسی ضدبشریت دیکتاتور افتاده بود وزیر اموزش استعفا میداد.
  • استقلالی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    خجالت بکشید آقا. تابلوه که یه مدسه تو ایرانه. حالا گیر دادید به اسمش؟؟ بگردید پیداکنید این مردک رو. شما که خدای چهره نگاری هستید. اگر هم ساختگیه باید پوستشو کند که آبروی معلمای ما رو برده که بعیده ساختگی باشه...
  • حامد IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    وظیفه حراست آموزش و پرورش هست که به این مسائل رسیدگی کنه نه تفکر سیاسی اصلاح طلبانه معلمان!
  • بی تو CZ ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 2
    اینها که فلمو درست کردند نمی تونستند یک اسم راست راساکی هم براش بذارند؟ الته دلیلاتون اونقدر محکم بود که من قانع شدم مثلاً همین لباس بچه ها. چون بچه ها یا معلم با لباس محلی نیامدند سر کلاس( چیزی که مثلاً توی همه ایران رسمه) خودش جای شکه!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    بقراراطلاع این فیلم درروستائی درشهر بیرجند برداشته شده است
  • دهخدا DE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    تاشک . (اِخ ) دهی است از بخش راور شهرستان کرمان واقع در 23هزارگزی جنوب باختری راور و 19هزارگزی جنوب راه فرعی راور به کوهبنان . کوهستانی ، سردسیر، دارای 150 سکنه و آب آن از چشمه است . محصولاتش غلات و لبنیات و شغل اهالی زراعت و گله داری و راه آن مالرو است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 8). http://www.loghatnaameh.com/dehkhodaworddetail-3e991b9eab3c42b584db11216079511e-fa.html
  • دهخدا DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    تاشک . (اِخ ) دهی است از بخش راور شهرستان کرمان واقع در 23هزارگزی جنوب باختری راور و 19هزارگزی جنوب راه فرعی راور به کوهبنان . کوهستانی ، سردسیر، دارای 150 سکنه و آب آن از چشمه است . محصولاتش غلات و لبنیات و شغل اهالی زراعت و گله داری و راه آن مالرو است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 8). http://www.loghatnaameh.com/dehkhodaworddetail-3e991b9eab3c42b584db11216079511e-fa.html
  • مخابرات DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    پیش شماره کد تلفن شهر و شهرستان های استان کرمان پیش شماره شهرستان طاشک 0342384 http://www.rismoon.com/citycode-20-fa.html?tab=118
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    حالا اگر یک توهین به شخص مورد علاقه خودشون شده بود، میگشتن هر جور بود پیداش می کردن. می تونن راحت یه جایزه ای بذارن و فراخوان بدن که هر کی میشناسه این معلم بیرحم و بی لیاقت رو، معرفیش کنه.