یک تابلو نقاشی اثر جرج استابز در حراجی لندن به قیمت 22.4 میلیون پوند به فروش رفت و یکی از گرانترین آثار فروخته شده هنری بریتانیایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، تابلو «جیمارک در نیومارکت هیت به همراه تعلیم‌دهنده، اصطبل‌دار و سوارکار» سه‌شنبه شب در حراجی کریستی در لندن فروخته شد.

این تابلو که یکی از طولانی‌ترین عناوین آثار هنری را دارد در سال 1765 کشیده شده است.

البته با وجود سوژه این نقاشی (اسبی که در تابلو به تصویر کشیده‌شده شهرت بسیاری به واسطه پیروزی‌های مکرر در مسابقات اسب‌دوانی داشت) انتظار می‌رفت به چنین قیمتی فروخته شود. رکورددار تابلو نقاشی اثر یک هنرمند بریتانیایی، سِر پیتر پال روبن است که تابلو «کشتار بیگناهان» او سال 2002 به قیمت 50 میلیون پوند فروخته شد.

نقاشی استابز پیش از این سال 1951 در یک حراجی به قیمت نازل 12.6 هزار پوند به فروش رفته بود. جیمارک، اسب حاضر در تابلو در قرن هجدم شهرت فراوانی داشت، او در 28 مسابقه اسب‌دوانی از مجموع 36 مسابقه اول شد. از این اسب پنج تابلو کشیده شده که نقاشی استابز بهترین آن‌هاست.

لرد بولینگ‌بروک، صاحب این اسب از استابز درخواست کرد از او تابلویی بکشد، به همین دلیل نقاش به نیومارکت سفر کرد تا اسب را ببیند. این اسب چنان زیبا بود که نقاش تصمیم گرفت روی یک بوم دو بار طرح اسب را بکشد. در این تابلو در زمینه جیمارک را می‌بینیم که در کنار اصطبل ایستاده و در پس زمینه او یک مسابقه در حال برگزاری است. از این نظر این تابلو استثنایی است. این اثر را متخصصان یک شاهکار هنری به‌ویژه در میان آثاری با سوژه اسب توصیف کرده‌اند. جرج استابز یکی از مشهورترین نقاشان اسب تاریخ است.

در حراجی کریستی یک رکورد دیگر نیز شکسته شد. تابلوی «پرتره خانم رید» تماس گینزبورو به قیمت 6.5 میلیون پوند (دو برابر قیمت قبلی آن) به فروش رفت. البته در این حراجی تابلوی دیگری از گینزبورو به نام «پرتره سرهنگ جان بالوک» خریداری پیدا نکرد. این تابلو با قیمت 5 میلیون پوند چکش خورده بود.

ایندیپندنت / 6 ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =