دبیر کل حزب ایران می گوید: اصولگرایان نباید به توقعات نابجای و نامشروع جریانهایی که پایگاه مردمی ندارند، توجه کنند.

ابوالقاسم رئوفیان زمین ضمن بیان اینکه هنوز مدل نهایی ترکیب کمیته 15نفره مشخص نشده است، به خبر آنلاین گفت: در حال حاضر چهار نفر از اعضای جبهه پیروان مشخص شده اند که با اعضای کمیته سه نفره و اعضای چهار نفره جامعتین به 11 نفر بالغ می شود.

وی افزود: هنوز ترکیب نهایی معلوم نیست زیرا برخی صحبت از کمیته 15 نفره و به قولی 7+8 می کنند که باید تا هنگام کامل شدن صبر کرد و در نهایت در مورد آن قضاوت کرد.

رئوفیان با اشاره به کمیته سه نفره متشکل از آقایان حداد عادل، عسگر اولادی و ولایتی اظهارداشت: از ابتدا مخالف کمیته منتخب ریاست جمهوری بودم بنابراین اگر این افراد نمایندگان منتخب رئیس جمهور هستند به هیچ عنوان مشروعیت ندارند و نمی توانند در ترکیب قرار بگیرند مگر اینکه نمایندگان جبهه اصولگرا باشند. در این صورت آقای عسگراولادی باید تعیین کند که نماینده چه گروهی است یا اینکه آقای حداد عادل باید مشخص کند که چه جریانی را نمایندگی می کند یا اینکه ولایتی چه جریانی را.

دبیر کل حزب ایران زمین تصریح کرد: آقای عسگر اولادی در حاضر رئیس جبهه پیروان هستند اگر ایشان این جریان را نمایندگی می کند در واقع می توان گفت که در حال حاضر از جبهه پیروان 5 عضو حضور دارند.

رئوفیان تصریح کرد: جبهه پیروان که در حال حاضر نزدیک به 15 گروه را نمایندگی می کند حق دارد که بیش از چهار عضو داشته باشد اما چرا در حال حاضر به جریان بی نام و نشان رایحه خوش خدمت دو نماینده اختصاص داده شده که هنوز مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت نکرده است.

وی افزود :این جریان بی نام و نشان با انتخابات ریاست جمهوری نهم وارد میدان شد و بعد دیگر هیچ فعالیتی نداشت. به عبارت بهتر یک جریان موسمی است که در زمان انتخاب نمود می یابد و نباید به آن سهمیه داد زیرا مجوز ندارد. برای من جای تعجب است که چرا وزارت کشور مانع فعالیت این جریان موسمی نمی شود.

رئوفیان اظهار داشت: این جریان موسمی محلی از اعراب ندارد که اصولگرایان بخواهند برای آن سهمیه مشخص کنند زیرا فاقد شناسنامه سیاسی است. بنابراین اگر اصولگرایان بخواهند برای این جریان بی نام و نشان سهمی قائل شوند خود را در معرض اتهام قرار می دهند. بنابراین بهتر است به سهم خواهی غیر قانونی و توقعات نابجای و نامشروع جریانهایی که پایگاه مردمی ندارند، توجه نکنند. زیرا اختصاص هر سهمی به این جریان حق سایر گروه های اصولگرا را از بین برده و در نهایت به ضرر اصولگرایان تمام می شود زیرا این افراد می خواهند در انتخاب کاندیداهای نهایی موثر باشند.

دبیر کل حزب ایران زمین تصریح کرد: انتخاب اعضا باید بر اساس جریان سیاسی باشد نه اینکه افراد تعیین کننده باشند. به گونه ای که در اخبار آمده بود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کاندیدا معرفی نکرده و آقای یزدی کاندیدا معرفی می کند. در این مرحله این سوال پیش می آید که چرا باید آقای یزدی کاندیدا معرفی کند و چرا جریان سیاسی تعیین کننده نیست و افراد می خواهند موثر باشند.

/27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =