تحقق برنامه پژوهش محوری در مدرسه علاوه بر پیش نیازهایی چون باور و اعتقاد در مدیران و مدرسان، به دو امکان اساسی نیازمند است: یکی کتابخانه و آزمایشگاه تا دانش أموز بتواند با مراجعه به کتابخانه منابع مورد نیاز برای جستجو و تحقیق خود را به دست آورد و با مراجعه به آزمایشگاه آنچه در سر دارد را در بوته آزمایش تجربه کند و دوم کتابدار و مسئول آزمایشگاه تا او را در پیمودن کوتاه ترین مسیر تا رسیدن به هدف یاری رساند. حذف کتابدار از ساختار سازمان مدارس به دلیل عدم اطلاع از نقش تخصصی کتابدار ناشی از اشتغال افراد غیر حرفه ای به جای کتابدار یکی از خطاهای سالهای أخیر آموزش و پرورش بود که با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهتمام آموزش و پرورش به ایجاد عادت به مطالعه در دانش آموزان مغایرت دارد.
کد خبر 163653
نظر شما