دکترغلامرضا اعوانی رئیس پیشین مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران امروز در گفت وگو با خبرانلاین خبر خروج خود از این موسسه و انصاب رئیس جدید را تایید کرد.

به گزارش خبرآنلاین وی که نخواست چیزی درباره علل این خروج بگوید تاکید کرد: این اتفاق به خواست وزیر علوم بوده است.
گفتنی است حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه به عنوان رئیس جدید مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران از سوی وزیر علوم منصوب شده است.

بنا به پیشنهاد معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیروز سه شنبه طی حکمی از طرف دکتر کامران دانشجو وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه بعنوان رئیس جدید مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شده است.

خبرگزاری مهر در گزارشی لز سوابق دکتر غلامرضا اعوانی نوشت: " وی (زاده ۵ اسفند ۱۳۲۱ در سمنان) استاد دانشگاه در رشته فلسفه است. وی در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه بیروت لیسانس فلسفه گرفت. فوق لیسانس فلسفه را در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران دریافت کرد.

اعوانی در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه تهران درجه دکتری در فلسفه گرفت. از سال ۱۳۴۷ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) بوده است. وی تاثیر به سزایی در شکل‌گیری و پویایی روند فلسفه‌جویی و نیز تسریع در فرایند رشد و گسترش فلسفه ایرانی در دوران اخیر داشته است. او عضو هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی انجمن‌های فلسفه جهان و نیز نخستین رئیس انجمن بین­المللی فلسفه اسلامی است.

فلسفه غرب، فلسفه اسلامی، فلسفه تطبیقی، عرفان و فلسفه هنر حوزه‌های پژوهشی مورد توجه دکتر اعوانی به شمار می‌روند. وی به زبانهای انگلیسی، عربی، فرانسوی تسلط دارد و با زبانهای یونانی، لاتین قدیم و آلمانی آشناست.

اعلام‌النبوه: ابوحاتم رازی به عربی (تصحیح با همکاری صلاح الصاوی)، ـ وجه دین: ناصرخسرو قبادیانی (تصحیح و تحشیه)، حکمت و هنر معنوی (مجموعه مقالات) و اسفار اربعه: صدرالدین شیرازی (ملاصدرا) از جمله کتابهای اعوانی در حوزه فلسفه اسلامی و فلسفه تطبیقی محسوب می‌شوند.

اعوانی همچنین صاحب مقاله‌های زیادی در حوزه‌های فلسفه غرب، فلسفه هنر، فلسفه اسلامی و فلسفه تطبیقی به زبان فارسی و انگلیسی است. وی سابقه 30 سال تدریس در دانشگاههای مختلف را دارد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arash US ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    3 0
    من به شخصه وقتی اسم دکتر اعوانی رو میشنوم به یاد فلسفه می افتم اسم اسم ایشان به قدر کافی بزرگ هست باقی بقایت
  • اکبر ساجدی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    2 0
    شرط انصاف این بود که سابقه آقای خسروپناه را هم می نوشتید، گر چه با این انتصاب موافق نیستید. اخلاق رسانه ای فراموش نشود!
  • بدون نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • ابوالقاسم شریفی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    1 2
    به اقای دکتر خسروپناه تبریک عرض میکنم و برای ایشان ارزوی موفقیت میکنم
  • نگار IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    1 0
    ای کاش آقای وزیر علوم قبل از برکنار کردن اساتید فکر می کرد ....چه بسا همین برکناری ها قسمت خودش هم بشود...وجدان را زیر پا نگذاریم