پس از نطق رئیس مجلس در حمایت از وزیر پیشنهادی نفت، علی مطهری که در مخالفت با وزارت قاسمی سخن گفته بود، توضیحی دوباره ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، مطهری گفت منظورش این بوده که صلاح نیست کسی که یک نیروی نظامی به شمار می‌آید، وزیر شود.

وی افزود: من در سخنان خود گفتم هر فردی تا زمانی که عضو سپاه پاسداران یا ارتش است یا به طور کلی یک نیروی نظامی است، صلاح نیست وزیر شود، اما اگر بازنشسته شود ما استقبال می‌کنیم از این‌که از تجربه‌ی این افراد استفاده کنیم.

پس از آن نوبت به علی​اکبر اولیا رسید تا پس از موافقت فلاحت پیشه و لاریجانی از وزیر پیشنهادی نفت، در مخالفت با وی سخن بگوید. وی سخنانش را اینگونه آغاز کرد که پس از سخنان رئیس مجلس در حمایت از وزیر پیشنهادی، به هیچ وجه خردمندانه نیست که با فضای کنونی مجلس در مخالفت با آقای قاسمی سخن بگویم.

نماینده مردم یزد با بیان اینکه مجلس تصمیمش را در مورد آقای قاسمی گرفته است، افزود: شایستگی‌ها و ارزش‌های آقای قاسمی بر کسی پوشیده نیست.اما نباید به بحث‌ها به صورت صفر و صدی نگاه کرد. از صبح تعداد زیادی از همکاران از بنده خواسته‌اند که در مخالفت با آقای قاسمی صحبت نکنم ولی به لحاظ شأن و جایگاه مجلس و نیز به جهت رویه بنده احساس تکلیف کردم که حداقل مطالبی را که به ذهنم می‌رسد بیان کنم.

اولیا گفت: آقای قاسمی ششمین نفری هستند که در وزارت نفت قرار است مسئولیت به عهده بگیرند؛ این بی‌ثباتی در عرصه مدیریت قطعا به کشور آسیب می‌زند، البته شایستگی‌ها و ارزش‌های آقای قاسمی بر کسی پوشیده نیست. میرکاظمی چهار سال وزیر بازرگانی و دو سال هم وزیر نفت بود ولی نفهمیدیم که چرا از صحنه کنار رفت و با هر شخص جدیدی که روی کار می‌آید هم تیم جدیدی روی کار می‌آید که این مسئله مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

پس از ان بود که باید رستم قاسمی از خود و برنامه​هایش برای تصدی وزارت نفت دفاع می​کرد. علی لاریجانی در دعوت از وی برای حضور در تریبون گفت: آقای «وزیر» بفرمایید.

وی سپس با لبخند سخنش را اصلاح کرد و گفت: آقای «وزیر پیشنهادی» بفرمایید به جایگاه.

متن سخنان وزیر نفت را اینجا بخوانید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشمی GB ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    برادر گرامی، آقای مطهری به دیدگاههای شما اعتقاد داشتم ، این روز ها خیلی پاس های اشتباه میدهید، 1- مگر سپاه خصوصی است 2- مگر بازی های جهان و کورپریشن ها و شرکت ای چند ملیتی را نمی بینید چنباتمه زده اند برای تصرف اقتصادی کشور 3- برادر قدری بیشتر از حرف زدنت برو مطالعه کن ، در این سطح از بازی های جهانی بحث نظامی گری نیست