مروری بر حوادث ایران در شنبه 22 مرداد 1390

افزایش 8 درصدی کلاهبرداری/ کلاهبرداری میلیونی با پیتزا 

خبرگزاری مهر نوشت: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از افزایش 8 درصدی کلاهبرداری در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: یک باند کلاهبرداری از طریق خرید پیتزا از سوی ماموران شناسایی و متلاشی شد. 
سرهنگ مهرداد امیدی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به تشکیل 3 هزار و 900 پرونده جعل در کشور اظهار داشت: تشکیل این میزان پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش یافته است. در طول 4 ماهه در 3 هزار و 700 پرونده که مورد رسیدگی قرار گرفت 72 درصد منجر به دستگیری متهم و صدور قرار شد. همچنین 22 درصد از پرونده ها پس از تحقیقات و شناسایی متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد. همچنین 6 درصد از پرونده های جعل تا کنون به نتیجه نرسیده است. 
وی افزود: در این مدت 2 هزار و 970 جاعل و استفاده کننده از سند مجعول دستگیر و برای آنها قرار قانونی صادر شد. از این تعداد 94 درصد مرد و 6 درصد زن بودند. 
کشف 45 هزار سند و مدرک جعلی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از کشف 45 هزار سند و مدرک جعلی خبر داد و تاکید کرد: از این میزان 54 درصد مربوط به اسناد بانکی و اوراق بهادار، 16 درصد اسناد هویتی، 12 درصد اسناد و مدارک غیر دولتی، 5 درصد مدارک تحصیلی و آموزشی، 4 درصد اسناد دولتی، یک درصد علائم صنعتی و تجاری و یک درصد مهر جعلی بود.
امیدی با اشاره به کاهش روند وقوع جعل در کشور اظهار داشت: خوشبختانه بسیاری از سازمانها به خلاء های موجود در اسناد و مدارک خود واقف بودند و به همین دلیل به سمت مکانیزه کردن اسناد حرکت کردند. باید بانکداری الکترونیکی و دولت الکترونیک بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرد چرا که آثار مثبتی در کاهش جعل دارد.
افزایش 8 درصدی جعل در کشور
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اشاره به تشکیل 5 هزار و 600 پرونده در خصوص کلاهبرداری در 4 ماهه نخست امسال تاکید کرد: این میزان وقوع کلاهبرداری در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 8 درصدی را نشان می دهد. این در حالیست که پلیس تا کنون به 5 هزار پرونده رسیدگی کرده است و 2 هزار و 67 نفر کلاهبردار در این رابطه دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: در 43 درصد از پرونده های کلاهبرداری متهمان شناسایی و برای آنها قرار قانونی صادر شد. این در حالیست که 23 درصد از پرونده ها پس از شناسایی متهم به مراجع قضایی ارسال و 22 درصد از متهمان نیز پس از شناسایی توانستند رضایت شاکیان را بگیرند. این در حالیست که 12 درصد از پرونده های کلاهبرداری تا کنون کشف نشده است.
امیدی، ارزش ریالی پرونده های کلاهبرداری را 200 میلیون تومان اعلام و افزود: 6 هزار و 400 نفر با مراجعه به پلیس آگاهی در خصوص کلاهبرداری از متهمان شکایت کردند.
وی 56 درصد از کلاهبرداریهای کشور را در پوشش معاملات دانست و تصریح کرد: 5 درصد از کلاهبرداریها در پوشش دلالی و واسطه گری در امور قضایی و رفع مشکلات مردم است. همچنین 2 درصد از کلاهبرداریها در پوشش استخدام و کاریابی، یک درصد در حوزه رمالی ، یک درصد در پوشش ازدواج، یک درصد در امور خیریه و نیم درصد در اخذ ویزا و امور فرهنگی انجام می شود.
افزایش کلاهبرداری با تلفن 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از افزایش کلاهبرداری با تلفن خبر داد و گفت: متاسفانه بی نظمی در واگذاری سیم کارتها باعث شده تلفن ابزار کلاهبرداران شود. افراد سود جو ضمن تماس با صاحبان حرف و مشاغل خود را خریدار معرفی کرده و از آنها می خواهند در پرداخت پول خرید، فروشنده به عابر بانک مراجعه کند. وقتی فروشنده به عابر بانک مراجعه می کند آنها در یک فرصت مناسب از سادگی فروشنده استفاده کرده و به جای دریافت وجه پول مورد نظر را از طریق انتقال وجه از حساب فروشنده خارج می کنند. در یکی از این موارد افرادی در قالب خرید پیتزا موفق به کلاهبرداری میلیونی شده بودند.
امیدی ادامه داد: متاسفانه در گذشته کلاهبرداری تنها از طریق تلفن در زندانها صورت می گرفت اما امروز با اقدامات پیشگیرانه قوه قضائیه شاهد کاهش کلاهبرداری از زندان و ورود این شگرد به جامعه و به ویژه شهرهای کوچک هستیم. این در حالیست که در برخی از پرونده ها کلاهبرداران، افراد بی بضاعت را شناسایی کرده و با وعده دادن وام بهزیستی و کمیته امداد از آنها می خواهند یک حساب بانکی باز کرده و مقداری پول به حساب کلاهبرداران انتقال دهند.
وی ضمن هشدار به شهروندان در مورد کلاهبرداری از طریق تلفن تاکید کرد: باید آموزش بانکداری به مردم در دستور کار قرار گیرد. در برخورد با کلاهبرداری نیاز به همکاری مردم داریم. شهروندان باید بدانند بیشتر کلاهبرداران از طریق شرکتهای سرمایه گذاری و فروش لیزینگ وارد عمل می شوند. ضمن اینکه ثبت شرکت و تبلیغات به تنهایی کفایت نمی کند.
پلمپ 481 دفتر و شرکت هرمی
امیدی با اشاره به پلمپ 481 دفتر شرکت هرمی در 10 ماهه اخیر تاکید کرد: از اول مهر ماموریت مقابله با شرکتهای هرمی به پلیس آگاهی واگذار شد. در 10 ماهه اخیر 5 هزار و 300 نفر با مراجعه به پلیس از شرکتهای هرمی شکایت کردند. ماموران پلیس نیز در 3 عملیات بزرگ تهران موفق شدند 4 هزار و 500 نفر از اعضای شرکت هرمی را دستگیر کنند که 2 هزار و 500 نفر سرشبکه که دارای شاکی خصوصی بودند با قرار قانونی بازداشت شدند.
وی ضمن هشدار به مالکان در خصوص واگذاری ملک خود به شرکتهای هرمی تصریح کرد: آنها پول خوبی برای اجاره بها می پردازند که همین امر باعث می شود مالکان برای اجاره منزل به این افراد وسوسه شوند. به مالکان هشدار می دهیم که از طریق مراجع قضایی خانه آنها پلمپ می شود خوشبختانه با اخطارها شاهد کاهش این موضوع هستیم. در تحقیقات انجام شده مشخص شد 97 درصد از دفاتر پلمپ شده در تهران قرار دارند.
کلاهبرداری 100 میلیاردی هرمی ها
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی با بیان کلاهبرداری 100 میلیاردی هرمی ها اظهار داشت: این افراد از هر نفر 20 میلیون تومان کلاهبرداری کرده اند. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی 3 هزار و 500 هرمی دستگیر شده مشخص شد 57 درصد آنها مجرد و 43 درصد نیز متاهل هستند. این در حالیست که بر اساس اطلاعات به دست آمده از میان 4 هزار عضو شرکت هرمی 42 درصد آنها دارای تحصیلات زیر دیپلم، 36 درصد دیپلم، 12 درصد کارشناسی، 9 درصد فوق دیپلم و مابقی بی سواد هستند.
32 درصد هرمی ها بیکارند 
امیدی با اشاره به انجام تحقیقات ویژه در خصوص مشاغل 2 هزار نفر از هرمی ها تاکید کرد: 32 درصد این افراد بیکار، 32 درصد دارای شغل آزاد، 18 درصد دانشجو، 6 درصد راننده، 3 درصد بازنشسته، 4 درصد کارگر و 5 درصد نیز محصل هستند. همچنین 7 درصد این افراد زیر 20 سال، 62 درصد بین 20 تا 30 سال، 19 درصد 30 تا 40 درصد، 8 درصد 40 تا 50 سال و 2 درصد بالای 50 سال سن دارند.
افزایش حضور زنان در شرکتهای هرمی
وی با اشاره به اینکه 23 درصد از دستگیر شدگان شرکتهای هرمی را زنان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده این است که زنان بیشتر در معرض ارتکاب چنین جرائمی هستند.
شرکتهای هرمی در آستانه نابودی
امیدی با اشاره به تضعیف شرکتهای هرمی اظهار داشت: این شرکتها با اقدامات انتظامی و قضایی در ضعیف ترین موضع خود قرار دارند. اگر چه آنها به زودی روشهای خود را تغییر می دهند تا بتوانند افراد بیشتری را جذب کنند. از مردم می خواهیم که اطلاعات خود را در زمینه شرکتهای هرمی اطلاع دهند. همچنین شرکتها و مشاغلی که وعده پول زیاد در آنها است نیز به نوعی کلاهبرداری و فعالیت هرمی است. متاسفانه جوانان در معرض این آسیبها قرار دارند و خانواده ها باید در دادن پول به جوانان در این خصوص توجه کنند.
وی در خصوص فعالیت هرمی ها در حوزه بازاریابی گفت: تنها شرکتها و افرادی می توانند در حوزه بازاریابی فعال باشند که از وزارت بازرگانی و اصناف در این خصوص مجوز دریافت کنند.
امیدی در پایان ضمن هشدار نسبت به جعل از طریق قراردادها تصریح کرد: از هموطنان می خواهیم که تمامی قراردادهای خود را در دفترهای رسمی به امضا برسانند و از امضاء قراردادهای سفید نیز خودداری کنند.

 

 

استاد قلابی دانشگاه دستگیر شد

خبرگزاری مهر نوشت: مرد جوانی که با مدرک جعلی اقدام به تدریس در دانشگاه کرده و دانشجویان را اغفال می کرد، از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد. متهم که یاسر نام دارد دارای مدرک دیپلم ردی بوده و با جعل مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاههای علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور واحدهای شهرستان اسلام آباد غرب اقدام به تدریس می کرد.
بنابراین گزارش، متهم با شیوه های خاصی اقدام به اغفال دو نفر از دانشجویان کرده و با جعل شناسنامه آنها را به عقد دائم خود در آورده و با آنها ازدواج کرده است.بر اساس اطلاعات به دست آمده، مادر و خواهر متهم در امر ازدواج و فریب کاریها، او را مورد پشتیبانی قرار داده اند.بنابراین گزارش، مادر و خواهر متهم طی یک عملیات پلیسی دستگیر و جهت بازجویی به اداره مبارزه با جرائم اقتصادی و جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی منتقل شدند.متهم به اتهام کلاهبرداری، جعل، سرقت و فریب در ازدواج روانه زندان مرکزی کرمانشاه شد و برای همدستان وی نیز قرار وثیقه صادر شد.مسئولین دانشگاه نیز از متهم اعلام شکایت کرده بودند.
ماموران اداره اگاهی شهرستان اسلام آباد غرب، متهم را در شهرستان تهران دستگیر و جهت بازجویی به اداره آگاهی کرمانشاه منتقل کردند. 

 

 

رگبار گلوله‌ توهم خیانت دروغین را برهم زد

فارس نوشت: مردی که با توهم خیانت، همسر و خانواده همسرش را به رگبار بسته بود در دادگاه مدعی شد که بعد از قتل مطلع شده همسرش غیابی از او طلاق گرفته است.صبح 2 مرداد سال 87، مأموران پلیس آگاهی و امنیت شهر قدس، از وقوع انفجار و تیراندازی‌ پیاپی توسط فردی در یکی از مناطق این شهر باخبر شدند. مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند مرد میانسالی به نام خشایار، با ورود به خانه پدر همسرش، اقدام به پرتاب نارنجک و بستن ساکنان خانه به رگبار کرده است. با تلاش و اقدامات فوری مأموران پلیس، فرد مهاجم به سرعت دستگیر شد و در اولین اعترافات ادعا کرد که با انگیزه اخلافات خانوادگی، همسر و خانواده را به رگبار بسته است. او مدعی بود زمانی که برای کار به یکی از شهرهای جنوبی رفته بود، همسرش به او خیانت کرده است. مأموران با حضور در خانه پدر همسر متهم، با خانه‌ای تقریباً تخریب شده و افرادی روبه‌رو شدند که معلوم نبود کدام یک زنده و کدام یک به قتل رسیده است. بعد از انتقال مصدومان به بیمارستان، سرانجام مادرزن متهم که خاله او هم بود بر اثر شدت جراحات فوت کرد اما همسر، فرزندان و خواهرهمسر متهم از مرگ نجات پیدا کردند. با اعترافات صریح متهم و شکایت مجروحان، قرار مجرمیت خشایار به اتهام ارتکاب قتل صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. همچنین به اتهامات متهم درباره حمل، نگهداری و استفاده از مهمات جنگی در دادگاه انقلاب رسیدگی خواهد شد.
صبح امروز جلسه محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد. روشن، نماینده دادستان اتهامات وارده به متهم را ارتکاب قتل عمدی و مجروح کردن خانواده خود و همسرش و همچنین تخریب به وسیله انفجار نارنجک و تیراندازی عنوان کرد. اولیای‌دم خواسته خود را قصاص متهم عنوان کردند و 3 نفر از مجروحان به غیر از همسر و دختر متهم خواستار دریافت دیه شدند.
در ادامه جلسه، خشایار در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه همه اتهامات را قبول دارد گفت: از سال‌ها قبل از حادثه، عده‌ای وارد زندگی من شدند و حرف‌های نامربوطی درباره همسرم می‌زدند که نتوانستم آنها را ثابت کنم. حتی یک‌بار سر همین موضوع با همسرم درگیر شدم که او و پسرم را با چاقو زدم و با شکایت آنها به زندان افتادم.
وی ادامه داد: در اواخر فردی زنگ می‌زد و از من خواست دیگر سراغ همسرم نروم چرا که او می‌خواهد با همسرم ازدواج کند اما زمانی که من در زندان بودم حرفی از طلاق و جدایی نشده بود. زن همان مرد گفته بود همسر من شوهر او را اغفال کرده است و حتی باهم به مسافرت می‌روند.
خشایار گفت: شب حادثه همسر آن مرد (امیر) به من گفت آنها الان با هم داخل خانه هستند. به خواهر همسرم زنگ زدم و گفتم فردا برای تعیین تکلیف به خانه آنها خواهم رفت. وقتی به آنجا رفتم هدفم این بود که امیر را به قتل برسانم و انتظار نداشتم که مادرهمسرم هم آن موقع صبح آنجا باشد و اصلاً هم نفهمیدم که چگونه نارنجک را پرتاب کردم.
قاضی از متهم سوال کرد که زمان قتل با مرخصی از زندان خارج شده بودی، چرا به زندان برنگشتی که متهم گفت: دنبال حل این مشکل بودم که متأسفانه این اتفاق افتاد.
در این لحظه همسر متهم خطاب به قاضی گفت: من در سال 85 و زمانی که همسرم در زندان بود به صورت غیابی از او طلاق گرفتم و پرونده طلاق در دادگاه یافت‌آباد ثبت شده است. به خانواده او اطلاع داده بودم و آنها هم به من گفتند خشایار هم ازدواج کرده است. آن مردی هم که همسرم تصور می‌کرد من با او ازدواج کردم، صاحبخانه‌ من بود و زمانی که همسرم نبود به ما کمک می‌کرد.
خشایار هم در پاسخ به قاضی درباره اظهارات همسرش گفت: من بعد از وقوع قتل بود که فهمیدم همسرم از من طلاق گرفته است. چندبار خواستم امیر را ببینم و با او حرف بزنم اما نشد ولی یک‌بار فردی که او را می‌شناخت گفت زنی که در خانه او زندگی می‌کند همسرش است.
همسر متهم گفت: روز حادثه فردی که بعداً فهمیدیم مهمات جنگی را به همسرم فروخته است در محل حضور داشت و از چند ماه قبل ما را تهدید می‌کرد که اگر به زندگی مجدد با او تن ندهیم،‌ ما را خواهد کشت ولی اصلاً تصور نمی‌کردم این تهدید عملی شود. 
متهم درباره نحوه تهیه سلاح و مهمات جنگی گفت: با بهزاد آشنا شدم و به همراه او به شهرستان ملک‌شاهی در کرمانشاه رفتم. در آنجا تمام مهمات اعم از اسلحه، فشنگ و نارنجک را 3 میلیون تومان خریدم و در تهران تحویل گرفتم.
این اظهارات متهم در حالی است که قبلاً مدعی شده بود مهمات را از میدان آزادی و به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان خریده است.
یکی از پسران متهم که در درگیری خانوادگی قبل از قتل توسط پدرش و با چاقو به شدت مجروح شده بود گفت: مادرم هیچ خیانتی به پدرم نکرد و هربار که برای پیگیری پرونده خود به شهرستان رفت من همراه او بودم و امیر به خاطر اینکه خودرو شخصی داشت ما را همراهی کرد. تنها دلیل وقوع این قتل، خواهر پدرم بودند که او را تحریک کردند و من خودم شنیدم که آنها به پدرم می‌گفتند موضوع قتل را ناموسی جلوه بدهد. 
خشایار بار دیگر در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاع گفت: من هیچ دفاعی ندارم و مرگ حق من است.
در پایان جلسه، قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه (آروین،‌ بردبار،‌ سری و واعظی) متهم را به خاطر ارتکاب قتل به قصاص و به اتهام مجروح کردن دیگران، تخریب و تحریق خانه در مجموع به 3 سال حبس محکوم کرد.

 

 

وام 18 میلیونی بهانه کلاهبرداری مرد سابقه‌دار شد

فارس نوشت:مرد جوانی که از کلاهبرداران سابقه‌دار است به بهانه پرداخت وام 18 میلیونی از شهروندان سرقت می‌کرد.‌ در اواخر سال 89 با طرح شکایت‌های مشابه درباره کلاهبرداری به شیوه‌ای یکسان از سوی شخصی که خود را از کارمندان یکی از نهادهای دولتی معرفی کرده بود، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با طرح شکایت تعدادی از مالباختگان و مراجعه آنها به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، در همان تحقیقات مقدماتی کارآگاهان مشخص شد که تمامی مالباختگان در یک موضوع مشترک هستند؛ برابر اظهارات مالباختگان، تمامی این افراد رانندگان خودروهای تاکسی هستند که فردی ابتدا اقدام به کرایه دربست خودروی آنها کرده و سپس و در طول مسیر، با طرح این موضوع که قادر است وامی 18 میلیون تومانی، ویژه رانندگان تاکسی را بدون هرگونه سپرده و بهره بانکی و با شرایط بازپرداخت مناسب، برای آنها تهیه کند همگی را فریب داده و مالباختگان نیز با تصور اینکه با پرداخت مبلغی در حدود 2 میلیون تومان به وامی 18 میلیون تومانی آن هم بدون نیاز به هرگونه ضامن و غیره دست پیدا خواهند کرد، بی هیچ تحقیقات در خصوص هویت واقعی این شخص و یا بررسی ادعای مطرح شده از سوی وی، اقدام به پرداخت مبلغ دو میلیون تومان به او کرده و در ادامه و پس از مراجعه به نهاد دولتی مربوطه جهت دریافت وام، متوجه کذب بودن ادعای مطرح شده و کلاهبردار بودن مسافر دربستی می‌شدند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 9 صبح روز 30 بهمن سال گذشته در خیابان فاطمی، فرد جوانی اقدام به کرایه دربست تاکسی به مقصد میدان بهارستان کرد؛ در بین راه، این فرد درباره تعلق گرفتن یک وام 18 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی صحبت کرد و پس از آنکه به او اظهار داشتم که از موضوع وام بی اطلاع هستم مدعی شد که او کارمند همان نهاد دولتی است و مسئول پرداخت وام به رانندگان تاکسی است؛ او درباره شرایط ویژه وام عنوان داشت که برای دریافت آن نیازی به حساب بانکی و یا ضامن نیست و شرایط بازپرداخت آن نیز به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که هیچگونه فشار مالی به رانندگان تاکسی وارد نخواهد شد.

فرد مالباخته مدعی شد: این شخص در این‌باره مدعی شد که زمان باز پرداخت وام، دوسال پس از دریافت وام و بدون هرگونه سود بانکی و غیره است. من که تحت تأثیر صحبت‌های شیرین این شخص قرار گرفته بودم، در یک لحظه تصور کردم که او همان فرشته نجاتی است که در مسیر من قرار گرفته تا به واسطه او و با گرفتن این وام مقداری از مشکلات مالی خود را کاهش دهم؛ به همین جهت بلافاصله درباره شرایط و نحوه دریافت وام شروع به صحبت کرده و او نیز اظهار داشت که حاضر است در قبال گرفتن مبلغ دو میلیون تومان، مراحل اداری دریافت وام را سریعاً انجام داده تا وام در کمترین زمان ممکن به من تعلق گیرد.

وی ادامه داد: برای فردای آن‌روز، در میدان ولی عصر با او ملاقات کرده و مبلغ دو میلیون تومان را تحویل داده و در ازای این مبلغ پاکت مهر و موم شده‌ای دریافت کردم؛ با طرح این موضوع از سوی این شخص در خصوص اینکه پاکت باید بوسیله مسئول پرداخت وام باز شود، بدون آنکه محتویات داخل پاکت را بررسی کنم، با تصور آنکه تا ساعاتی دیگر وام را دریافت خواهم کرد به سرعت به طرف نهاد دولتی محل پرداخت وام رفته اما در کمال تعجب متوجه شدم که این نهاد هیچگونه پرداخت تسهیلات بانکی در قالب وام و یا هر موضوع دیگری به رانندگان تاکسی ندارد و زمانی‌که پاکت نامه را باز کردم تنها با چند صفحه روزنامه روبرو شدم؛ آن زمان بود که متوجه هویت واقعی این فرد و سادگی خود شدم.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه هشتم اطلاع پیدا کردند که در برخی از استان‌های کشور به ویژه در استان‌های شمال غرب کشور آذربایجان شرقی، غربی و مرکزی نیز سرقت‌های مشابه دیگری نیز در قالب کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد انجام شده است؛ با شناسایی تعداد دیگری از رانندگان تاکسی‌های شهری که به همین شیوه مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته بودند، چهره‌نگاری تصویر متهم تحت تعقیب انجام و تصویر اولیه‌ای از متهم در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

با بدست آمدن تصویر متهم و بررسی بانک اطلاعات پلیس، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم تحت تعقیب آنها فرد کلاهبرداری است که چندی پیش به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر متواری است. زمانیکه تصویر متهم از سامانه اطلاعات پلیس استخراج و در مقابل مالباختگان قرار گرفت، همه آنها متهم را مورد شناسایی قرار دادند. با شناسایی هویت دقیق متهم، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات موجود از این شخص موفق به شناسایی مخفیگاه وی در خیابان شریعتی شده و در تحقیقات انجام مشخص شد که از این مکان نیز متواری شده است. سرهنگ کارآگاه حسین خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و متواری بودن متهم، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده است؛ لذا از همه مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر ـ انتهای خیابان 12 فروردین و یا شعبه ششم دادیاری دادسرای ناحیه 11 تهران، واقع در میدان منیریه، مراجعه کنند.

 

حوادث ترافیکی هفته گذشته 52 کشته و 318 مجروح برجای گذاشت

مهر نوشت: مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) اورژانس کشور اعلام کرد: حوادث ویژه ترافیکی در هفته گذشته 52 کشته و 318 مجروح برجای گذاشت.در این هفته وقوع 80 تصادف منجر به اعزام 126 واحد آمبولانس به محل حوادث و انتقال 318 مجروح و 52 کشته به مراکز بیمارستانی شد. بنابراین گزارش مهمترین حادثه این هفته واژگونی اتوبوس در محور جاده قدیم قم تهران بود که منجر به اعزام 9 دستگاه آمبولانس برای انتقال 35 مجروح به بیمارستان‌های شهیدبهشتی، نکویی و گلپایگانی قم شد.این گزارش حاکیست در حادثه مهم دیگری دو دستگاه پژو و پیکان در محور دوراهی تکاب به دیواندره در استان کردستان برخورد کردند که سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی به محل حادثه اعزام شده و اقدام به انتقال یک نفر فوتی و 11 مجروح این حادثه به بیمارستان امام (ره) دیواندره کردند. برپایه این گزارش به همراه داشتن جعبه کمکهای اولیه، کپسول آتش‌نشانی، تجهیزات ایمنی ترافیک مثل مثلث احتیاط، چراغ قوه، همراه داشتن دفترچه بیمه و داروهای مورد نیاز بیماران در طول سفر ضروری است.این گزارش می‌افزاید: رانندگان در حین رانندگی از کشیدن سیگار، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی به دلیل کاهش تمرکز در حین رانندگی خودداری کرده و در صورت مصرف داروهایی که بر هوشیاری و سرعت واکنش راننده تأثیر منفی دارد از رانندگی خودداری کنند.

 

قتل دوست به بهانه شوخی

فارس نوشت: رئیس پلیس آگاهی قزوین گفت: شوخی نابجا بهانه‌ای شد تا دوستی بر اثر بی‌احتیاطی به قتل برسد.
سلمان امیری بیان کرد: ساعت هشت صبح سیام تیر ماه سال جاری مأموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین‌زهرا از وقوع یک فقره قتل آگاه شدند. کارآگاهان پلیس به سرعت در محل وقوع قتل حاضر و در تحقیقات اولیه دریافتند که مقتول 25 ساله با شلیک یک قبضه اسلحه شکاری تک‌لول به سمت چپ سینه زیر قلب به قتل رسیده است. رئیس پلیس آگاهی قزوین اضافه کرد: مأموران پلیس در ادامه تحقیقات خود دریافتند که متهم به قتل فردی 20 ساله است که پس از خاتمه مجلس عروسی در ساعت دو بامداد برای استراحت به آلونکی در داخل یک باغ (یک کیلومتری دشتابی) رفته و در آنجا با دیگر دوستانش در حال گپ و شوخی بوده است. وی توضیح داد: متهم در اظهارات خود به پلیس اذعان داشته که حین شوخی سلاح شکاری را به سوی دوستم نشانه رفتم و در این میان هنگام خروج از آلونک به صورت ناخودآگاه دستم به ماشه برخورد کرد و به مقتول اصابت کرد. امیری افزود: در ادامه متهم مقتول را به مرکز درمانی رسانده ولی شدت خونریزی مقتول را به دنبال داشته است. وی خاطرنشان کرد: بررسیهای مأموران پلیس نیز از دیگر شاهدان حاضر در صحنه و تحقیقات تکمیلی حکایت از آن دارد که این شوخی نابجا این قتل را رقم زده است. رئیس پلیس آگاهی قزوین یادآور شد: توصیه ما به عموم افراد این است که در هنگام شوخی به هیچ وجه از چاقو یا سلاح شکاری حتی برای لحظه‌ای استفاده نکنند. 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =