نتایج آزمون دکتری با هزار اما و اگر و شبهات زیاد منتشر شد. کاربران خبرآنلاین سوالات زیادی درباره شیوه پذرش مطرح کرده اند.

خبرآنلاین از داوطلبان نخستین آزمون دکتری غیرمتمرکز خواست تا ابهامی اگر درباره نتایج دارند، بنویسند. همین اتفاق هم افتاد. تاکنون بیش از 120 نظر قابل انتشار در خبر اعلام نتایج کنکور دکتری... منتشر شده است که بسیاری از آنها یک ابهام بزرگ را مطرح کرده اند؛ "آیا قصد ورود افرادی خاص به دوره دکتری وجود داشته است؟"

هرچند این سوال با ادبیات مختلف و بعضا تند مطرح شده، اما گویا دلیل مهم بوجود آمدن این پرسش، پذیرفته شدن رتبه های متوسط در دوره دکتری و بازماندن رتبه های تک رقمی آزمون است. بسیاری کاربران نوشته اند با رزومه تحصیلی خوب و عالی، انتظار داشته اند در آزمون پذیرفته شوند، اما این انتفاق نیفتاده است. 

اما کاربری پاسخ منطقی به پذیرفته نشدن رتبه های خوب آزمون داده است. او در 7 بخش دلیل این اتفاق را نوشته است. یکی از انها تشکر از خبرآنلاین است. 6 بخش دیگر را بخوانید:

- معرفی داوطلب‌ها به 5 دانشگاه کاملاً به ضرر داوطلب‌های رتبه برتر تموم می‌شه. برای اثبات این ادعا، کافیه هیستوگرام فراوانی مردودی‌های آزمون را ترسیم کنند. در این صورت به دلیلی که در ادامه عرض می‌کنم، مردودی‌های رتبه‌های برتر بیش از پنج برابر رتبه‌های میانی خواهد بود. برای اینکه علت این نکته روشن بشه، مثالی ساده را عرض می‌کنم.

- در رشته ما (مهندسی صنایع) اولویت اول و دوم اغلب داوطلب‌ها، صنعتی شریف و علم و صنعت بود. ظرفیت صنعتی شریف 2 نفر بود و ظرفیت صنایع-صنایع علم و صنعت هم 4 نفر بود. سازمان سنجش برای صنعتی شریف 17 نفر رو در سهمیه آزاد معرفی کرد، با احتساب سهمیه مربیان و سهمیه رزمندگان تعداد افراد معرفی شده در حدود 22 نفر بود. برای 4 نفر علم و صنعت هم، 38 نفر را در سهمیه آزاد معرفی کرد که با احتساب سهمیه مربیان و رزمندگان در حدود 45 نفر مصاحبه دادن.

- تا اینجای کار یعنی فردی با رتبه مثلاً 5، در دو کد رشته شرکت می‌کنه که تعداد افراد معرفی شده در حدود یازده برابر ظرفیت بوده. از اولویت سوم به بعد هم متأسفانه، دانشگاه‌ها چون نمی‌خواستم روی افرادی سرمایه گذاری کنن که احتمالاً جای دیگه‌ای پذیرفته می‌شدن، صرفاً برای انجام وظیفه مصاحبه‌ای بسیار جزئی و سریع را انجام می‌دادن. به عبارت دیگر، این فقط دو تا شانس داشت که در هر دو در حدود یازده برابر ظرفیت داوطلب معرفی شده بود.

- اما فرد دیگری را در نظر بگیرید که رتبه 82 را داشت. این فرد نه شریف را معرفی می‌شود، نه علم و صنعت را، نه امیرکبیر را و نه دانشگاه تهران را. اولویت اولی که چنین فردی معرفی می‌شود، احتمالا دانشگاه تربیت مدرس است. دانشگاه تربیت مدرس در رشته ما داوطلب‌ها را دسته‌بندی کرد، افرادی که اولویت اولشان تربیت مدرس بود، اول مصاحبه شدن، افرادی که اولویت دوم معرفی شده‌ آن‌ها تربیت مدرس بود، در مرتبه دوم مصاحبه شدن و ... . مصاحبه دسته اول، مصاحبه‌ای کاملاً‌ منصفانه انجام شد.

- ولی رتبه‌های برتر، چون اولویت چهارم یا پنجمشان تربیت مدرس بود، مصاحبه‌ی آن‌ها بعد از ظهر و صرفاً جهت انجام وظیفه و در 2 تا 3 دقیقه انجام شد. در نهایت، دانشگاه افراد منتخب را از دسته اول و تعداد کمی از سایر دسته‌ها انتخاب کرد. با مقایسه این دو مثال ساده می‌توانید ببینید که شانس یه فرد با رتبه 5 برای قبولی شاید در حدود یک پنجم یک فرد با رتبه 82 هم نیست.

- اما برای اینکه مشکل ساده در مرحله تکمیل ظرفیت و سایر آزمون‌ها حل بشه،‌ یه پیشنهاد دارم. سازمان سنجش برای اینکه حق کسی پایمال نشه،‌ به نظر من هر فرد را صرفاً به یک انتخاب معرفی کند. در این صورت شانس تمامی افراد برای قبولی برابر خواهد بود. البته خیلی بهتر است که انتخاب رشته بعد از معلوم شده رتبه و با علم به رتبه و ظرفیت انجام بگیره.

می توانید نظرات بیشتر کاربران خبرآنلاین را در این سه خبر بخوانید؛

اعلام نتایج کنکور دکتری/نتایج یک رشته مشخص نیست/کاربران خبرآنلاین ابهامات نتایج را اعلام کنند

پاسخ وزارت علوم به سوال کاربران خبرآنلاین در مورد آزمون دکترا

آخرین تحولات کنکور دکتری/فردا نتایج اعلام می شود/تکمیل ظرفیت، به زودی

خبرآنلاین همچنان آماده انتشار سوالات و نظرات داوطلبان کنکور دکتری است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 1
    khahesh mikonim in takmil zarfiato peigire konid
  • بدون نام US ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 1
    سلام ممنون از این خواننده ی عزیز. میدونستم که فقط یک مهندس صنایع میتونه این شرایط رو درک و تحلیل کنه. و کاملاً با نظرشون موافقم باید هر نفری دیگه حداکثر 2 جا بره مصاحبه و نه بیشتر. من هم تربیت مدرس قبول شدم ولی انتخاب دومم بود و مصاحبه من هم جزو اولین گروه بود. البته وقتی گفتم که انتخاب اولم رو برای مصاحبه نرفتم کلی خوشحال شدن و گفتن خوب شد که گفتی اینو.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    2 0
    من در مرحله مصاحبه برای علم و صنعت که انتخاب اولم بود معرفی شدم ولی برای تبریز که انتخاب چهارمم بود معرفی نشدم چطور همچین چیزی ممکنه.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    2 2
    خدمت این دوست عزیز باید عرض شود این آزمون یک آزمون نیمه متمرکز بود نه متمرکز. یعنی آزمون کتبی اولیه تنها یک فیلتر بود و پس از آن تمام داوطلبان در شرایط یکسان هستند چه رتبه ی 1 چه آخرین فرد. ما یک سال قبل بحث بسیار فراوانی برای حفظ استقلال دانشگاه ها و احترام به سلیقه ی اساتید و دانشگاهها داشتیم و راهکاری که شما ارایه دادید متاسفانه ما را به دوباره به سوی آزمون های متمرکز که یک حرکت غیر اصولی (در مقطع دکتری) است و در شان نظام آموزشی کشور نمیباشد ,سوق خواهد داد.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 2
    خدمت این دوست عزیز باید عرض شود این آزمون یک آزمون نیمه متمرکز بود نه متمرکز. یعنی آزمون کتبی اولیه تنها یک فیلتر بود و پس از آن تمام داوطلبان در شرایط یکسان هستند چه رتبه ی 1 چه آخرین فرد. ما یک سال قبل بحث بسیار فراوانی برای حفظ استقلال دانشگاه ها و احترام به سلیقه ی اساتید و دانشگاهها داشتیم و راهکاری که شما ارایه دادید متاسفانه ما را به دوباره به سوی آزمون های متمرکز که یک حرکت غیر اصولی (در مقطع دکتری) است و در شان نظام آموزشی کشور نمیباشد ,سوق خواهد داد.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 1
    دوست عزيز (بدون نام - پنجشنبه 24 شهريور - 11:18:51)،‌ منظور اين نبود كه به هر دانشگاه صرفاً به تعداد ظرفيت تعيين شده معرفي بشه. همانطوركه شما هم گفتين آزمون کتبی تنها يک فيلتر است، درواقع توي اين نظر به صورت ضمني گفته شده كه آزمون بايد نيمه متمركز باشد يعني تعداد افراد معرفي شده به هر كد رشته دو يا سه برابر ظرفيت باشد و دانشگاه از طريق مصاحبه از بين اين تعداد افراد دانشجوي مورد نظر را انتخاب كند. ايرادي كه به رويكرد كنوني وارد است اين است كه شانس برابري را براي قبولي افراد فراهم نمي‌آورد.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 1
    بابا تو رو خدا یکی بگه نتیجه کنکور فنی حرفه ای کاردانی کی میاد؟ یکی نیست پیگیری کنه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 0
    برو بابا حال داری ولی ما حال نداریم
  • hassan IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 1
    تمامی دانشگاها نمره های مصاحبه را به سنجش فرستاده اند و می دانیم اگر مثلاً در رشته ای ۳ نفر ظرفیت بوده ۱۵ نفر مصاحبه شده اند بنابر این عاقلانه است که سنجش از میان همین ها برای تکمیل ظرفیت معرفی کند. تا مهر ماه همه بتوانند ثبت نام کنند. در ضمن بعضی رشته ها فقط در یک دانشگاه موجود است و هر دو سال یک بار دانشجو می پذیرند.اگر سنجش بخواهد قضیه را طول بدهد برای برخی رشته ها همچنین امکانی وجود ندارد که بهمن ثبت نام کنند.و عملاً فرصت ما از فرصت ما از دست می رود
  • شادی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 0
    سلام من با رتبه ۳ روانشناسی انتخاب چهارمم قبول شدم، حالا اگه تو تکمیل ظرفیت مثلا دانشگاه علامه که انتخاب اول من بوده اعلام کنه که دو نفر دیگه می گیره، حتماً دو نفری رو می گیره که هخم ترازشون هم سوابق علمیشون از من ضعیف تره، انوقت تکلیف من که جای دیگه قبول شدم چیه، آخه کجای این کار عادلانه س؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    راه حل این نیست که هر نفر به یک جا فرستاده شود چون در آن صورت شانس قبولی خیلی پایین می آید بایستی دانشگاه ها در مصاحبه و اعلام نتایج به سازمان سنجش اولویت انتخابی دانشجو را مد نظر قرار ندهند و همه مصاحبه ها در شرایط یکسان انجام شود چنانچه دانشگاه ها این کار را نکنند خود سازمان سنجش می تواند صرفا یک لیست رندوم از دانشجویان پذیرفته شده در مرحله اول را به دانشگاه معرفی کند تا دانشگاه نتواند اولویت انتخاب رشته را دخیل نماید.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    اینهمه اخبار ضدو نقیض در مورد دکتری قبل ازاعلام نتایج همه رو امیدوار کرد اما بعد اعلام نتایج یه دونه از اون حرفها عملی نشد کاش برنامه ریزی بهتر صورت میگرفت و اینمه جوان سرگردان نمیشدند
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    khahesh mikonim in takmil zarfiato peigire konid
  • کوروش IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 1
    من مربی پیمانی هستم. خواهشا این پیام رو به نمایش بذارید. مثل من زیادن. من برای 5 تا مصاحبه نزدیک به 500 هزار خرج کردم 5 تا 30 تومن مصاحبه و هزینه های یک روز اقامت در شهرهای مربوطه. لا اقل متقاضی استرداد 150 هزار تومان خرج 5 تا مصاحبه هستم. این پول مسولین موظف هستن که به ما برگردونن. این طور نیست؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    در پاسخ به دوست عزيز "بدون نام" (پنجشنبه 24 شهریور - 11:18:51)؛ پيشنهاد ارائه شده نه تنها تناقضي با نيمه متمركز بودن آزمون نداره، بلكه كاملاً در همين راستا است. اين پيشنهاد به صورت ضمني مي‌گه كه براي هر كد رشته، سه برابر ظرفيت داوطلب معرفي بشه و دانشگاه از بين اين افراد اقدام به مصاحبه كند. با اين شرايط، علاوه بر اينكه هدف اوليه يعني استقلال دانشگاه‌ها و ... برآورده مي‌شه، شانس يكساني هم براي تمامي افراد فراهم مي‌شه.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    یکی از اشکالات بزرگ این بوده در ابتدا درموردنحوه انتخاب رشته ومعرفی به دانشگاهها به هیچ عنوان اطللاع رسانی نشده بوده.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    اشاره به نکته دیگری نیز لازم است و آن دروس مورد امتحان در آزمون کتبی است. برای آزمون سال دیگر به این نکته توجه شود که برای دکتری مخابرات مهم نیست که چه کسی مثلا فیزیک 1 را بهتر میداند. درسی که شاید جزو کم کاربردترین دروس این رشته چه در دوران لیسانس و چه ارشد می باشد.این باعث میشود که بعضی از نخبگان رشته های مختلف از رویارویی با دیگران دلسرد بشوند. زیرا معیار تمایز آنها دروسی میشوند که اصلا ربطی به تخصص در آن رشته ندارد.
  • مرتضی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    جالب تر از همه دانشگاه محترم شریف هست که اول پول مصاحبه رو گرفته (30 هزار تومن) بعد برای مصاحبه اسم منو داخل لیست نگذاشته، تماس گرفتم میگن شما شرایط لازم برای مصاحبه رو نداشتی، گفتم منو سازمان سنجش معرفی کرده برای مصاحبه حالا شما فهمیدین که من صلاحیت ندارم؟ پول به عنوان هزینه مصاحبه گرفته شده و بعد به مصاحبه دعوت نشدم و پولمم هم پس ندادن واقعا خنده داره که دانشگاه به اصطلاح اول کشور انقدر محتاجه که حاظر میشه با این روش کثیف پول دانشجویانی امثال منو به جیب بزنه
  • مرتضی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    در دانشگاه امیر کبیر با برخورد جالب یک استاد مواجه شدم، این استاد فرمودند "جوون وقت خودتو تلف نکن، من با خانم .... صحبت کردم، ایشون دانشجوی فوق لیسانس من بوده، اگه ایشون برای مصاحبه معرفی بشه ایشونو میگیرم در غیر این صورت اصلا دانشجوی دکتری نمیگیرم" !!! البته من 4 جا برای مصاحبه معرفی شدم و در بقیه دانشگاهها مخصوصا دانشگاه شریف و امیرکبیر حرف هایی با این مضمون از اساتید گرامی شنیدم!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    داداش شما شانس آوردی شریف همون اول جوابت کرد. من رفتم سر مصاحبه یه رفتاری با من انجام دادن که کم مونده بود اسم خودم هم یادم بره. دکتر حاجیلو به اصطلاح استاد مکانیک قبل مصاحبه سر اینکه جلوی سالن مصاحبه منتظر بودم نوبتم برسه کم مونده بود من رو کتک بزنه!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    تازه مدیر گروهشون دکتر سعیدی به هیچ کدوم از ما ها که از دانشگاه دیگه اومده بودیم اجازه نداد قبل از مصاحبه با اساتید صحبت کنیم. گفت که امسال بعد از اعلام نتایج استاد راهنما مشخص میشه. ولی روز مصاحبه خبردار شدیم که دانشجویان خودشون با اساتید هماهنگ کردن و همون موقع مشخص بود همه چیز
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    1 0
    استدلال کاملا مغلطه آمیز است که فکر کنیم شانس نفر برتر کمتر از نفر آخر است. مگر دانشگاه و مصاحبه کنندگان رتبه ها را می دانستند مگر قرار نیست افراد برتر بروند این هم شاید توجیهی برای موجه جلوه نمودن قبولی بعضی ها باشد
  • مهناز IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
    1 0
    آقا من به این کارا کار ندارم عادل قبول نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
    0 0
    بله دوست من دانشگاه ها هم رتبه و هم همه درصدهای شما را می دانستند و البته ...
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    در پاسخ به دوست عزيز بدون نام (جمعه 25 شهریور 1390)؛ بله دوست عزيز. تمامي‌ دانشگاه‌ها كارنامه آزمون را قبل از مصاحبه از داوطلب‌ها درخواست كرد. بنابراين هم درصدها را مي‌دانستند و هم انتخاب‌هاي معرفي شده را.
  • ادامه، بخش 1 IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    براي اثبات شانس پايين‌تر رتبه‌هاي برتر سه فرض اوليه را در نظر مي‌گيريم. اول اينكه انتخاب‌هاي تمامي افراد مشابه‌اند، دوم اينكه دانشگاه كارنامه را از افراد درخواست نكند و سوم اينكه هر فرد در تمامي مصاحبه‌هاي معرفي شده شركت كند. با اين سه فرض، براي فردي با رتبه 1 احتمال عدم قبولي عبارتست از: Pr(F1)=10/11*9/11*8/11*7/11*6/11=0.19 حالا فرد دوم را با رتبه 82 در نظر مي‌گيريم. براي اين فرد، با احتمال عدم قبولي در هيچ يك از انتخاب‌ها عبارتست از: Pr(F82)=6/11*6/11*6/11*6/11*6/11=0.05
    • حقیقت دوست IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
      0 0
      علامه نخواستند. تعمیم ناروا ندین!
  • ادامه، بخش 2 IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    همانطوركه مشاهده مي‌شود، در اين مثال احتمال عدم قبولي فردي با رتبه 1 در حدود 4 برابر احتمال عدم قبولي فردي با رتبه 82 است. حال به فرض‌هاي مسأله بر مي‌گرديم. همانطوركه مشخص است در واقعيت هيچ‌يك از اين فرض‌ها صادق نيست. در رابطه با فرض اول چيزي كه مشخص است اين است كه تمام افراد لزوماً انتخاب رشته مشابهي را ندارند. اين يعني با فرض صادق بودن ساير فرض‌ها، احتمال عدم قبولي مسلماً چيزي بيشتر از مقدار تعيين شده خواهد بود.
  • ادامه، بخش 3 IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    براي فرض دوم هم همانطوركه مي‌دانيد، تمامي دانشگاه‌ها از داوطبين كارنامه آزمون را درخواست نمودند و درنتيجه روي افرادي كه به دانشگاه‌هاي ديگر معرفي شده بودند، سرمايه‌گذاري نكردند. نهايتاً در رابطه با فرض سوم هم مي‌دانيم احتمال عدم شركت در مصاحبه براي فردي كه به دانشگاه در شهرستان معرفي شده، خيلي بيشتر از احتمال عدم شركت در دانشگاه‌هاي تهران است. به عبارت ديگر.
  • ادامه، راه‌حل پيشنهادي IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مسلماً معرفي افراد به يك كد رشته بهترين راه حل نيست. به عنوان يك نقطه شروع پيشنهاد مي‌شود كه هرچه رشته در اولويت بالاتري قرار داشته باشد، تعداد افراد كمتري براي مصاحبه معرفي شوند. به عنوان مثال، با فرض مشابه بودن اولويت‌ انتخابي، نسبت‌ها مي‌تواند به ترتيب 3، 5، 7، 9، 11، 11، 11 و ... برابر باشند. با اين راه حل و با مجاز نبودن دانشگاه براي درخواست كارنامه، احتمال عدم قبولي براي رتبه 1 و رتبه 82 به ترتيب عبارتست از: Pr (F01)=2/3*3/5*4/7*5/9*6/11=0.07 Pr (F82)=6/11*6/11*6/11*6/11*6/11=0.05
  • ادامه، راه‌حل پيشنهادي IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مسلماً معرفي افراد به يك كد رشته بهترين راه حل نيست. به عنوان يك نقطه شروع پيشنهاد مي‌شود كه هرچه رشته در اولويت بالاتري قرار داشته باشد، تعداد افراد كمتري براي مصاحبه معرفي شوند. به عنوان مثال، با فرض مشابه بودن اولويت‌ انتخابي، نسبت‌ها مي‌تواند به ترتيب 3، 5، 7، 9، 11، 11، 11 و ... برابر باشند. با اين راه حل و با مجاز نبودن دانشگاه براي درخواست كارنامه، احتمال عدم قبولي براي رتبه 1 و رتبه 82 به ترتيب عبارتست از: Pr (F01)=2/3*3/5*4/7*5/9*6/11=0.07 Pr (F82)=6/11*6/11*6/11*6/11*6/11=0.05
  • ادامه، راه‌حل پيشنهادي IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    در كنار اين رويه بايد سازمان سنجش دانشگاه‌ها را از درخواست كارنامه به هرصورت منع كند تا اين كار نتواند بر روي قبولي داوطلب‌ها تأثير منفي بگذارد.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    گزينش دانشجو كاملا ناعادلانه بود من با وجود كسب رتبه عالي در آزمون كتبي و جلب رضليت اساتيد در مصاحبه قبول نشدم وقتي تنها سوابق آموزشي پژوهشي ملاك هست وتوجهي به سواد نمي شود بيشتر از اين انتظار نميره
  • نسیم IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    2 0
    سلام. دوستان رتبه من در رشته ادبیات تو دانشگاه های تهران 3 بود. بقیه دانشگاه ها هم یا 1 یا 2. برای مصاحبه به 5 تا از دانشگاه های تهران معرفی شدم ولی نتیجه مردود اعلام شد!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    من که مربی رسمی دانشگاه ازاد بودم و تو یکی از دانشگاه ها به گفته خودشون بالاترین نمره رو داشتم مردود اعلام شدم دانشگاه مربوطه میگه حتما پی گیری کنم .اما به کی بگم به کجا برم .درضمن توی کار نامه رتبه من تو دانشگاه ها و اخرین رتبه قبولی اعلام نشده .چرا اینکارو با ما کردن چرا ؟.اگه نمیخواستن شرکت کنیم از اول میگفتن ما هم تکلیفمون معلوم بود .
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    به نظر من اين آزمون فقظ وقتي مي تواند عادلانه باشد كه 1. مانند كنكورهاي ديگر در مرحله اول رتبه در سهميه اعلام شود و داوظلب با ديد بازتري اقدام به انتخاب كدرشته كند. 2. مرحله مصاحبه به صورت كلي يكبار براي هر نفر انجام گرفته و نمره مصاحبه و نمره آزمون اوليه هر دو ملاك انتخاب از ميان همه انتخاب هاي داوطلب قرار گيرد. نه فقط براي 5 انتخاب اول.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    1 2
    تنفر. با رتبه ي 1.تنها احساس من تنفره
  • نگار IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    0 0
    سلام دوستان کسی دکترای محیط زیست اگر هست میشه بفرمائید امسال شرکت کننده این آزمون چند نفر بود؟ ممنون