فارس نوشت:

مصطفی محمد نجار با بیان اینکه تلاش می کنیم در بحث انتخابات مر قانون اجرا شود، گفت که به کسی اجازه نمی دهیم در انتخابات دخالت کند.

مصطفی محمدنجار وزیر کشور که در حاشیه همایش مجریان و دست‌اندراکاران انتخابات مجلس نهم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط سیاسی کشور رویکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات سالم چیست، گفت: به سمت برگزاری یک انتخابات باشکوه می‌رویم که وزارت کشور از سال گذشته مقدمات کار را فراهم و هماهنگی با دستگاه‌ها را انجام داده است و طبق جدول زمانبندی کارها پیش می‌رود.

وی افزود: بخشی از کار توجیه دست‌اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات است که بخشی از کار انجام شده و ما جلساتی در این خصوص داریم که برگزار می‌شود و اگر مشکلی باشد در این جلسات برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود تسهیل در روند انتخابات را از برنامه‌های وزارت کشور برشمرد و اظهار داشت: بنا داریم با استفاده از علوم نرم‌افزاری و رایانه‌ای در روند انتخابات بستری ایجاد کنیم تا کار تسهیل و آسان شود. وزیر کشور با بیان اینکه مراحل انتخابات در 10 درصد شعب به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد، گفت که آنچه در روند انتخابات موجب تسهیل شود از برنامه‌های وزارت کشور است.
همچنین سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در همایش معاونین سیاسی، رؤسای ستاد انتخابات، مدیران کل سیاسی و مدیران کل فناوری و اطلاعات استانداری سراسر کشور با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان‌ها با کمیته‌های متعدد و پیش بینی شده تشکیل و سوم خرداد سال جاری فعالیتش را به صورت فشرده آغاز کرده است، گفت: در ستاد انتخابات کشور تمهیدات مناسب برای ملزومات برگزاری انتخابات به عمل آمده است.
وی تصریح کرد: همچنین تعرفه‌ها طراحی شده و سفارش چاپ نیز داده شده است.
مرتضوی با اشاره به همزمان بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتخابات میان دوره‌ای چهارمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در 2 استان اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان برای برگزاری این 2 انتخابات به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای عمل به وعده‌هایمان در رابطه با برگزاری بخشی از حوزه‌های انتخابیه به صورت تمام اتوماتیک وجود دارد، خاطرنشان کرد: فرایندهای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در سایر حوزه‌ها را ارتقا داده‌ایم که بر اساس آن 95 درصد فرایند انتخابات رایانه‌ای خواهد بود.
/212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =