فارس نوشت:

 رئیس‌جمهور گفت: دولت با همه وجود در صحنه حاضر است، اما باید توجه داشت مخاطب جهاد اقتصادی بیش از دولت، مردم هستند.
 

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان همدان ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و تشریح برنامه‌های دولت به سؤالات تعدادی از شهروندان این استان که به صورت گزارش از شبکه استان پخش شد، پاسخ گفت.

 اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
تلاش دولت برای تک رقمی شدن تورم

وی در پاسخ به پرسشی مردمی مبنی بر کنترل تورم و توزیع مناسب درآمدها تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها 4 درصد تورم ایجاد کرد و این در حالی است که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند، با اجرای این طرح شاهد تورم 50 و 70 درصدی باشیم.
احمدی‌نژاد با تشریح دلایل و ریشه‌های تورم، تصریح کرد: اگر لطف خداوند و برنامه‌ریزی‌های دولت و همراهی مردم وجود نداشت، تورم در شرایط حاضر بسیار بیشتر بود.
رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که روند کاهش تورم با اصلاح ساختارها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده محقق شود و شاهد تک رقمی شدن نرخ تورم در کشور باشیم.
 استخدام کارمندان فقط رسمی یا قراردادی
وی درباره وضعیت استخدامی کارمندان دولت نیز تصریح کرد: در مجموع باید فقط دو نوع استخدام در اداره‌ها و سازمان‌ها وجودداشته باشد؛ یکی کارمندانی که به سمت رسمی شدن حرکت می‌کنند و دیگری، کارمندانی که قراردادی هستند.
احمدی‌نژاد افزود: کسانی که به طور مستقیم با سازمان‌ها همکاری دارند، باید قرارداد مستقیم داشته باشند و قراردادهای متفرقه دارند باید قرارداد مستقیم داشته باشند و قراردادهای متفرقه حذف شود، البته کارهای خدماتی از طریق پیمان‌کاری انجام می‌شود.
مخاطب اصلی جهاد اقتصادی مردم هستند
وی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان همدان بر لزوم توجه و تلاش در راستای جهاد اقتصادی تاکید کرد و گفت: فعالیت اقتصادی پایه امور و زیربنایی کشور است و دولت با همه وجود در صحنه حاضر است، اما باید توجه داشت مخاطب جهاد اقتصادی بیش از دولت، مردم هستند زیرا اقتصاد را مردم باید اداره کنند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه جهاد اقتصادی فقط برای امسال نیست، افزود: جهاد اقتصادی کاری مستمر و دائمی است و دولت نیز در بخش‌های مختلف اقتصاد، عمران، صنعت، کشاورزی، صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده است.
رئیس‌جمهور ظرفیت صادرات کالا از ایران به مناطق مختلف جهان را میلیاردها دلار در سال دانست و گفت: ایجاد 5/2 میلیون شغل با سرمایه گذاری، تولید و سپس با صادرات محقق می‌شود که اوج فعالیت اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند فضای نشاط، اعتماد و امید را در اقتصاد ایران از بین ببرند، تصریح کرد: امروز در همه جای دنیا بحران اقتصادی وجود دارد اما در ایران با وجود برخی مشکلات حرکت رو به جلو است و مشکلات نیز باید رفع شود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره تحولات منطقه و جهان، اظهار داشت: شرایط جهان در آستانه تحولات و وضع ظالمانه موجود باید تغییر کند.در گذشته توده ملت‌ها آگاهی و تمایلی برای تغییر وضع موجود نداشتند اما امروز انگیزه جهانی برای تغییر نظام‌های ناعادلانه وجود دارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به بیداری انسانی در سراسر جهان، گفت: امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی پیشتاز بیداری در جهان هستند، زیرا اسلام دین بیداری و تعالی است.
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ملت‌های جهان را در بی آگاهی قرار داده بودند، افزود: امروز در آمریکا و غرب نیز شرایط ناپایدار است و ملت‌ها حرکت خود را آغاز کرده‌اند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران می‌تواند الگوی جایگزین را به جهانیان معرفی کند، تصریح کرد: ملت ایران به حاکمیت انسان کامل اعتقاد دارد و بهترین راه کار برای تحقق آروزهای فطری انسان‌ها از جمله عدالت، مهربانی، تعالی و پیشرفت است.
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ممکن است در آینده نزدیک فشار مستکبران زیاد شود که به معنای دست و پا زدن آنها برای جلوگیری از سقوط است اما این آروزی آنها هرگز محقق نخواهد شد.

/212 212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 1
    خب دیگه!! تفکر افراطی از اسلام نتیجه اش این می شه. ایشان انسانها را با ادیان مختلف و تفکرات مختلف آفریده خداهای مختلف می داند. خدای مسلمانها با خدای بقیه انسانها و حتی بقیه موجودات جهان آفرینش فرق می کند. فکر کنم ایشان معتقد به چند خدایی است. شاید از از خداوند متعال تصوری دارد که معمولا در ذهن کودکان نقش می بندد.
  • میثم IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    حرفای کاملا منطقی. مثل همیشه