ایسنا نوشت:

رضا مهماندوست از سرمربیگری تیم ملی تکواندو ایران استعفا کرد.

رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو که پرافتخارترین مربی این رشته در ایران محسوب می‌شود، به دلیل آنچه که نامهربانی مسئولان فدراسیون تکواندو خواند، از سمت خود استعفا کرد.

بنا به تصویب کمیته ملی المپیک قرار بود از فروردین سال 90 به مهماندوست به عنوان مربی بزرگ داخلی ماهیانه مبلغ 5 میلیون تومان از طرف کمیته پرداخت شود اما فدراسیون تکواندو در اقدامی، دستمزدی که از سوی فدراسیون به این مربی پرداخت می‌شد، را قطع کرد و اعلام کرد که مانند سایر فدراسیون‌ها فقط حقوق تعیین شده از سوی کمیته المپیک به این مربی پرداخت خواهد شد. مهماندوست پس از این اقدام فدراسیون استعفای خود را از سرمربیگری تیم ملی تکواندو اعلام کرد.

این در حالی است که هم اکنون فدراسیون‌های کشتی و وزنه برداری در کنار حقوق پرداختی از سوی کمیته المپیک، به مربیانشان هم حقوق می‌دهند.

رضا مهماندوست که پس از قهرمانی در تورنمنت منچستر به تازگی به کشور بازگشته امروز برای برداشت حقوق 6 ماهه خود که مبلغ حدود 30 میلیون تومان است، به بانک مراجعه کرده بود، اما به یکباره متوجه شد که فقط 17 میلیون تومان بابت 6 ماه فعالیت در راس تیم ملی به حسابش واریز شده است. او که برای پیگیری موضوع با بخش مالی فدراسیون تماس گرفته بود متوجه شد که به دستور محمدرضا پولادگر رییس فدراسیون تکواندو حقوق 6 ماه گذشته فدراسیون که مبلغی معادل 15 میلیون تومان است (ماهیانه 2.5 میلیون) از حسابش کسر شده و به حساب فدراسیون واریز شده است.

مهماندوست که از اقدام مسئولان فدراسیون تکواندو به شدت ناراحت بود، در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر تاکید کرد: حقوق 5 میلیونی را قبول ندارم و تا زمانی که ماهیانه 7.5 میلیون تومان حقوق نگیرم به تیم ملی بر نمی‌گردم.

مهماندوست در مدت چهار سال حضور در راس تیم ملی تکواندو موفق شد افتخارات بزرگی از جمله نشان طلای هادی ساعی در 2008 المپیک پکن، قهرمانی بعد از 40 سال در رقابت‌های 2011 کره ، نایب قهرمانی جهان در سال 2010 ، یک دوره قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جام جهانی و دو دوره مقام قهرمانی آسیا را برای ایران کسب کند.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ا ب پ ت ... IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    9 2
    قدر نشناسیم.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    10 1
    مربیان زحمتکشی مثل آقای مهماندوست که افتخارات فراوانی را برای کشور عزیزمان ایران کسب می کنند باید حقوق هایی بسیار بالاتر از این دریافت کنند.مقایسه ای بکنید با حقوق فوتبالیستهایی که به هیچ دردی نمی خورند و تا حالا هم که افتخاری کسب نکردند و فقط دنبال جنجال و هیاهو و ولخرجی هستند،حقوق یک هفته بعضی از آنها به اندازه حقوق یک سال مربیانی مثل رضا مهماندوست و محمد بنا است.
  • مهرداد هادی فر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    22 3
    ای کاش به جای این که این همه پول برای فوتبال خرج می کنند کمی هم به فکر این گونه ورزش ها باشند
  • رضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    7 5
    آقای پولادگرتاچندسال بایدبمانداکثرمربیان درحاشیه اندبخداامثال مهماندوست هم زیادداریم هردوطرف معامله حاصل استبداددرتکواندو است.این نظر من بابیش از30سال سابقه دراین رشته نیست ارزویی دردل هرمربی زحمتکش است .
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    12 1
    بسمه تعالي باسلام آقاي پولادگر آيا اگر بجاي آقاي مهماندوست يك مربي خارجي بود همين كار را بااو ميكرديد تازه من مصاحبه شما را با خبر ورزش شبكه سه ديدم واقعا متاسفم از اين همه بوركراسي هر چيزي كه به نفع ما نباشد به گردن بوروكراسي مي اندازيم يعني نظام ادراي فدراسيون تكواندو چقدر عريض وطويل است يا ماشاالله سر حضرتعالي چقدر شلوغ است كه استعفاء در يك روز كاري بدست شما نميرسد يا اين جواب به پيشگاه ملت مصلحتي بوده عزيزمن يعني چه نبايد رسانه اي ميشد مثل اينكه شما براي اين ملت كارميكنيد اگر اين مردم نفهمند در يك جزءاز اين نظام اداري چه ميگذرد همان ميشود كه اختلاسهاي آنچناني پيش ميايد
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    2 12
    بازار گرمی کرده حقش اخراجه مگه کارمندای دولت و معلما چقدر حقوق میگیرند؟ اگه برای ایران کار میکنه منت چیه؟
  • احسان IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    1 9
    اگر اقای مهماندوست عاشق تکواندو بود باید میموند.قرار نیست که هر کی مربی تیم ملی شد تا اخر بمونه شاید یکی بهتر از اقای مهماندوست در کشور تکواندو دوست ایران باشه.ولی حیف اقای مهماندوست شد ما تکواندو کارا عاشقش بودیم.انشا الله بیاد اون روزی که دو باره سر مربی بشوند یا حتی مقام های بالاتر.الهی امین.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    7 0
    من فکر میکنم ذوالقدر دبیر فدراسیون و مربی اسبق تیم ملی که سالها تیم ملی دستش بوده نقش پررنگی در این تشنچ داشته(به هر حال ما برای اولین بار در خاک کره قهرمان حهان شدیم شاید بعضیا حسودی کنن)