رئیس جمهور تصریح کرد: جنگی که امروز وجود دارد، جنگ بی‌فرهنگی با فرهنگ و جنگ بی‌تمدنی با تمدن است.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال  بار دیگر دیدگاهی متفاوت را ارائه کرد و تاکید کرد که« بنده اعتقاد ندارم جنگ فرهنگی در دنیا است. فرهنگ که با فرهنگ جنگ ندارد بلکه فرهنگ فصل مشترک انسان‌ها است.»

 احمدی نژاد که در بسیاری از حوزه ها نگاه های متفاوتی داشته، پیش از این در سفر استانی خود به همدان  در دیدار با جمعی از ایثارگران، مدیران و منتخبان این استان به حضور مسلمانان در آندلس  و افزوده بود:« من از علما عذر می خواهم چون من اعتقاد ندارم که در آندلس تمدن اسلامی برپا شده است، زیرا اگر تمدن اسلامی برپا شده بود دیگر این تمدن از بین نمی رفت. مگر می شود کسی طعم واقعی تمدن اسلامی را با روح خود بچشد سپس سراغ چیزهای دیگر برود.»

رئیس جمهور که حامیانش حالا او را متفاوت از روزهای تیر 84  که با شعار احیای ارزش های انقلاب به میدان آمد می بینند، اینک با چهره ای روبرویند که منتقدانش جون علی مطهری معتقدند:دولتش به دنبال جذب هواداران رقبایش است.

 احمدی نژاد که  در دولت دهم دیدگاه هایش در عبارتی چون مدیریت جهانی، بیداری انسانی و ارزش های الهی نمود بیشتری دارد در اختایمیه جشنواره رسانه های دیجیتال، خاطرنشان کرده است: هرجا هر بحث و موضوعی اجتماعی، سیاسی، علمی و... که مطرح می‌شود بالاخره موضوع آن انسان است گفت که همه هستی برای انسان خلق شده است.

 به گزارش فارس،رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند خواسته که انسان‌ها همه مرفه و سعادتمند باشند، اظهار داشت: خداوند اینگونه نخواسته که انسانها در اختلاف، کینه‌ورزی و حقارت زندگی کنند. از همین‌رو ظرفیت و استعداد زندگی سعادتمند را نیز به انسان داده است.
احمدی‌نژاد متذکر شد: انسان از طریق اندیشه می‌تواند جز ذات الهی هر چیزی را که در این هستی است را دریافت کند.
وی با بیان اینکه همه حقایق هستی و استعدادهای موجود در کل هستی در کوچکترین ذره هستی هم وجود دارد، افزود: اما هرچند دستاوردهایی در این زمینه انجام شده ولی هنوز کوچکترین ذره هستی را کشف نکرده‌ایم.
رئیس جمهور به گسترش ارتباطات اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بناست انسان طعم بزرگی را بچشد باید جهانی شده و فکرها و دل‌ها به هم نزدیک شود.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضا و فرصت علمی نامحدود است و ما در ابتدای کار هستیم، گفت: اگر فرصت را در اختیار ملت ایران و جوانان کشورمان قرار دهیم به سرعت همه قله‌ها را فتح خواهند کرد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بحث جنگ فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بنده اعتقاد ندارم جنگ فرهنگی در دنیا است. فرهنگ که با فرهنگ جنگ ندارد بلکه فرهنگ فصل مشترک انسان‌ها است.
رئیس جمهور ادامه داد: جنگ بی‌فرهنگی با فرهنگ است و تمدن با ضد تمدن والا تمدن محصول مشترک انسان‌ها است.
احمدی‌نژاد گفت: برخی‌ها نگران هستند که بی‌فرهنگی رجوع کرده در حالی که بنده نگران نیستم و یقین دارم اگر فرصت در اختیار ملت ایران قرار گیرد فرهنگ الهی این سرزمین را با منطق روشن به همه دنیا صادر می‌کنند و نیازی به جنگ ندارد چرا که جنگ مربوط به بی‌فرهنگ‌ها است.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما را به ترور متهم می‌کنند، تصریح کرد: کسی به دنبال ابزار تروریسم است که فرهنگ و قدرت جذب اندیشه‌ها را ندارد در حالی که تاریخ ملت ما فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است.
/212 212

 

 

 

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    3 5
    و این یعنی اومانیسم
  • علی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    9 7
    احمدی نژاد همون احمدی نژاد تیر 84 .این شما هستید که هر روز رنگ عوض می کنید.
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    10 3
    خدا وكيلي اين يكي رو خوب اومد كه: جنگی که امروز وجود دارد، جنگ بی‌فرهنگی با فرهنگ و جنگ بی‌تمدنی با تمدن است.
  • میثم IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    2 9
    حرفش همیشه حق هست. کسی که درک نمیکنه حرفاشو انکار میکنه
  • احسان IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    2 0
    بسم الله الرحمن الرحيم چون ديگر چيزي به نام فرهنگ برايمان باقي نمانده
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 0
    خودمونیم، دوباره رگه های افکار مشایی در سخنان احمدی نژاد مشخص به نظر میرسه، وگرنه برادرمون که خودش فی البداهه افکارش این چنینی نیست. انصافآ این بار قشنگ حرف زده.
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 0
    از نظر آقای احمدی نژاد همه چیز طبق روال عادی است و هیچ معضلی در جامعه وجود ندارد(تورم ، گرانی، بی کاری و فسادهای اقتصادی و اجتماعی ) و همش به اصلاح جهان فکر می کنند....ماشاالله به این اعتماد به نفس جناب آقای احمدی نژاد
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 1
    از نظر آقای احمدی نژاد همه چیز طبق روال عادی است و هیچ معضلی در جامعه وجود ندارد(تورم ، گرانی، بی کاری و فسادهای اقتصادی و اجتماعی ) و همش به اصلاح جهان فکر می کنند....ماشاالله به این اعتماد به نفس جناب آقای احمدی نژاد
  • طه IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    نظرات جناب آقاي دكتر احمدي ن‍ژاد نشان از عمق انديشه ايشان در تحليل مسايل دارد. به حق ايشان لياقت رياست جمهوري ام القراي جهان اسلام را دارا هستند.
  • بدون نام NL ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    حالا تو این جنگ ما کدومیم: فرهنگه یا بی فرهنگه؟ مصرف گرایی و تجمل گرایی، عدم احترام و اعتماد در جامعه و تملق و ... در جامعه ما که بیداد میکنه.