پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت:

  رییس‌جمهور رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیز اظهار داشت: رقیب بنده در تهران دو میلیون رای داشت که حتی اگر همه آنها اعتراض داشتند به این معنا نیست که باید در نتیجه انتخابات تغییری ایجاد شود.
 
 دکتر محمود احمدی‌نژاد دوشنبه شب در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبکه الجزیره انگلیسی گفت و گو کرد . اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
*گروهی را که در مورد نتایج انتخابات سوال داشتند، می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ یک دسته اکثریتی بودند که واقعاً سوال و شبهه داشتند و زمانی که مراجع نظارتی گزارش خود را ارائه کردند موضوع برای آنان تمام شد، اما اقلیتی نیز به بهانه انتخابات، مردم را مورد حمله قرار داده و به اماکن و اموال عمومی خسارت می‌زدند که کار اشتباهی بود،ضمن اینکه بر طبق بیشترین برآوردی که از جمعیت حاضر در این خصوص انجام شد تعداد آنها به مراتب کمتر از این میزان بوده است، البته دولت به همه آنها احترام می‌گذارد و بنده خودم را خادم همه آنها می‌دانم.
 
 اتهام اخیر دولت آمریکا مبنی بر اقدام ایران برای ترور سفیر عربستان
*ترور از زشت‌ترین اقداماتی است که می‌تواند شکل بگیرد و این اتهام دولت آمریکا را باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد
*همه می‌دانند که این تهمت درباره ملت ایران صدق نمی‌کند؛ ترور متعلق به کسانی است که فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند و این در حالی است که ملت ایران ملتی با فرهنگ، متمدن و اهل دوستی و برادری هستند و هیچگاه حتی به همسایگان خود و سایر کشورها تجاوز نکرده و همواره برخوردی براساس حقوق و قوانین داشته است.
* ملت ایران با سیاست‌های دولت آمریکا مخالف است و آن را به صراحت اعلام می‌کند و از بیان این موضوع هیچگونه نگرانی ندارد.
* فرض‌های مختلفی در خصوص اتهام‌افکنی اخیر دولت آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. فرض اول این است که دولت آمریکا با طرح این ادعا قصد دارد در روابط میان ایران و عربستان اختلاف ایجاد کند؛ در حالی که آنها سخت در اشتباه هستند چرا که در نهایت حقیقت برای ملت‌ها روشن خواهد شد.
* تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل داخلی آمریکا  فرض دوم هدف آمریکا از اتهام به ایران است.مثل روز روشن است که چنین فرضی نیز هرگز نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، چرا که مشکلات اقتصادی آمریکا به حدی جدی است که با متهم کردن ایران برطرف نخواهد شد و آنها کاری از پیش نمی‌برند.
* اتهام‌افکنی دولت آمریکا علیه ایران به قدری بی‌اساس و غیرعقلانی است که بعید نیست دولتمردان آمریکایی ایران را حتی به عنوان عامل جنگ ویتنام و کره و مشوق جرج بوش برای حمله به عراق و افغانستان معرفی کنند.
* وزارت خارجه ایران، رسماً در این خصوص اطلاعیه داده و به شدت آن را تکذیب کرده و حتی نسبت به طرح این موضوع از سوی دولت آمریکا به مجامع بین‌المللی اعتراض کرده است.
* چندی پیش فردی به نام ریگی که از مرزهای شرقی ایران دست به ترور و آدم‌ربایی می‌زد، توسط مأمورین اطلاعاتی و امنیتی کشور دستگیر و در محاکمه خود اسنادی را ارایه کرد که به وضوح نشان می‌داد مورد حمایت دولت آمریکا قرار داشت در همین راستا سی‌دی اعترافات وی برای آقای اوباما و دبیرکل سازمان ملل ارسال شد، اما هیچ عکس‌العملی نسبت به آن مشاهده نشد.
* دولت آمریکا اگر علیه ایران به شورای امنیت فشار بیاورد دیگر هیچ آبرویی برای شورای امنیت سازمان ملل باقی نخواهد ماند.
*یک گروه تروریستی در سال‌های نخستین انقلاب ساختمان نخست‌وزیری ایران را منفجر کردند و کسانی که رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته بودند، امروز در آمریکا حضور دارند و آزادانه مشغول فعالیت می‌باشند.
* روش دولت آمریکا در برخورد با ملت‌ها روشی غلط است؛ آنها حتی اگر قصد دارند به ملت ایران فشار بیاورند، توسل به اینگونه اقدامات برای آنها جوابگو نیست، چرا که تجربه تاریخی نیز این موضوع را اثبات می‌کند که طی سی سال گذشته فشارهای دولت آمریکا علیه ملت ایران بی‌نتیجه بوده است و این به نفع دولت آمریکاست که با ملت ایران دوستی کند و باید بداند که با متهم کردن ملت ایران نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

 سخنان وزیر خارجه عربستان در خصوص اتهام اخیر آمریکا علیه ملت ایران
 
*در آیه‌ای از قرآن کریم ذکر شده «اگر فاسقی برای شما خبر آورد آن را نپذیرید و بررسی کنید»؛ دولت آمریکا علاقه‌ای به عربستان و ایران نداشته و منافعش در ایجاد اختلاف بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان است چرا که آنها قصد دارند بر منطقه مسلط شوند و راه آن را وجود اختلاف بین این دو کشور می‌دانند.
*هیچگونه توجیهی نمی‌توان برای اینکه کسی از ایران برای ترور برادر مسلمان خود در خاک آمریکا اقدام کند.جمهوری اسلامی ایران حتی افرادی که در داخل کشور دست به ترور زده‌اند را ترور نکرد، بلکه آنها را دستگیر و به طور قانونی محاکمه کرد.
* دولت آمریکا قبلاً هم ادعاهایی مطرح کرد که بعداً بی‌اساس بودن آن مشخص شد که از جمله آنها می‌توان به ادعای وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق اشاره کرد که این ادعا را به قدری محکم و با تبلیغات گسترده انجام داد که همه آن را باور کردند و کشورهای زیادی در حمله به عراق با آمریکا همراهی کردند، اما هیچگونه سلاح کشتار جمعی در عراق پیدا نشد و امروز هم کسی سوال نمی‌کند که آیا این ادعا درست بوده یا غلط؟
* درست کردن اسناد جعلی برای سیستم‌های جاسوسی آمریکا کار دشواری نیست.

 احتمال برخورد نظامی بین ایران و آمریکا
*چنین موضوعی را پیش‌بینی نمی‌کنم؛ البته افرادی در دولت آمریکا وجود دارند که چنین آرزویی دارند، اما در مقابل آنها عقلای زیادی نیز در این کشور هستند که می‌دانند نباید این کار انجام شود.
* دولتمردان آمریکایی اگر خیال می‌کنند دوران شاه در ایران تجدید خواهد شد، اطمینان داشته باشند که سخت در اشتباه هستند. امروز ایران کشوری مستقل و آزاد بوده و به نفع آمریکا است که با ملت ایران همراهی کند.
*چرا هر کس در دنیا مخالف سیاست‌های آمریکا باشد، متهم به تروریسم شده و یا ترور می‌شود. دانشمندان هسته‌ای ایران ترور می‌شوند، چرا که شورای امنیت اسم آنها را اعلام می‌کند و صهیونیست‌ها بلافاصله اقدام به ترور آنها می‌کنند.
* ملت ایران با سیاست‌های دولت آمریکا مخالف بوده اما این مخالفت منطقی است و ایران سوالاتی را مطرح کرده که باید به آنها پاسخ داده شود. ملت ایران هیچگاه علیه آمریکا و هیچ کشوری وارد جنگ نشده است چرا که ما معتقدیم جهان را باید با منطق اداره کرد و این در حالی است که رژیم صهیونیستی که دوست دولت آمریکاست با اعلام قبلی دست به ترور و آدم‌کشی می‌زند.

*ایران کشور بزرگی است و صدها سال در کمال امنیت و آرامش در کنار همسایگان خود قرار داشته و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد؛ از اینرو بارها به کشورهای حوزه خلیج فارس پیغام داده‌ایم که دولت آمریکا رفتنی است و باید منطقه را ترک کند و کشورهای منطقه باید با دوستی و برادری در کنار هم زندگی کنند و هیچگاه نمی‌توانند دشمن هم بوده و علیه یکدیگر اقدام کنند.
ستون فقرات و هسته اصلی مشکل ایران و آمریکا
* هسته اصلی این موضوع به نوع نگاه دولتمردان آمریکا نسبت به ملت‌ها مربوط می شود، آنها باید ملت‌های منطقه را به رسمیت بشناسند و به آنها احترام بگذارند و نه تنها نباید به دنبال تسلط بر ملت ها باشند، بلکه باید بدنبال ایجاد ارتباط در شرایط برابر و احترام‌آمیز باشند.
* بدون تردید هیچ‌کس آنها را به حضور در منطقه دعوت نکرده است و چنانچه رفراندومی در بین ملت‌های منطقه برگزار شود مشخص خواهد شد که ملت‌های منطقه با دخالت‌های دولت‌ آمریکا در امور منطقه موافق نیستند.
* روش دولت آمریکا در مواجهه با ملت‌های منطقه اشتباه است و به خاطر همین مدام در حال شکست خوردن است.
حمایت ایران از حزب‌الله لبنان 
* برطبق منشور ملل متحد هر ملتی حق دارد علیه اشغالگران مقابله کند. اگر آمریکا اشغال شود ملت آمریکا حق دارد علیه اشغالگران مبارزه کند و همه ملت‌های آزاده جهان هم باید از مبارزه ملت آمریکا حمایت کنند.
* اگر دولت آمریکا در دفاع از حقوق بشر صداقت دارد، باید از مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان دفاع کند.

* چرا باید آمریکا با این وسعت و بزرگی قربانی چند صهیونیست باشد و بخاطر صهیونیست‌هایی که حتی علیه یهودی‌ها نیز هستند در مقابل نظر و رای 300 میلیون جمعیت بایستد؟
 
موضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی
*معتقدیم اشغالگری، آدم‌کشی و ترور باید از بین برود و رژیم صهیونیستی کاری غیر از اینها را انجام نمی‌دهد؛ در تل‌آویو چند صد هزار یهودی علیه دولت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند؛ این افراد ایرانی نبودند، بلکه کسانی بودند که خود صهیونیست‌ها از نقاط مختلف جهان به این منطقه آورده‌اند.
*رژیم صهیونیستی مشروعیت ندارد و رژیمی ساخته شده توسط انگلیس و دولت آمریکا می‌باشد که ملت‌های منطقه هرگز وجود این رژیم را نپذیرفته‌اند.
*حرف ملت ایران این است که باید حق ملت فلسطین برگردانده شود و ملت‌ها خودشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند .هیچ‌کس بویژه دولت آمریکا حق ندارد به جای دیگران تصمیم بگیرد؛ آنها تنها می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و حق ندارند نظرات خود را حتی به نام شورای امنیت به ملت‌ها تحمیل کنند.
* دولت آمریکا با استفاده از ساز و کاری که در اختیارش است قصد دارد، نظر خود را به دیگران تحمیل کند.آنها بن‌لادن را به عنوان مقصر 11 سپتامبر معرفی می‌کنند. پس از مدتی از دستگیری و کشته شدن او خبر داده و ملت فلسطین را تروریست می‌نامند و انتظار دارند همه ملت‌ها این موضوعات را بدون هیچگونه سوالی بپذیرند و این در حالی است که دوره اینگونه رفتارها به پایان رسیده و ملت‌ها بیدار شده اند.

 مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به شکل‌گیری بهار عربی در منطقه
* جمهوری اسلامی ایران معتقد است، آزادی، احترام و عدالت حق همه ملت‌هاست و هیچ‌کس نباید در امور داخلی سایر ملت‌ها دخالت کند؛ دولت‌ها و ملت‌ها هم باید در فضایی آرام، حقوق و مطالبات خود را برآورده کنند و اینها اصولی است که معتقدیم همه کشورها باید نسبت به آن متعهد باشند.
* مواضع ایران نسبت به همه کشورهای منطقه یکسان است و هیچ‌گاه از وقوع درگیری و تنش حمایت نکردیم و هر نوع اختلاف و کشتار را محکوم کرده‌ایم.
* توصیه ما به همه دولت‌ها و ملت‌ها این است که درگیری را کنار گذاشته و با تفاهم و گفتگو مسایل خود را حل و فصل کنند و درگیری و تنش از هر طرف که باشد، مشکلات موجود را پیچیده‌تر خواهد کرد.
 اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل سیستم ریاستی به پارلمانی
* مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانشگاهیان در برابر سوالی علمی پاسخ علمی مطرح کردند و هیچگونه مساله خاصی وجود ندارد و در قانون اساسی جایگاه و اختیارات همه مسئولین مشخص است.
/212212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    7 0
    اتفاقا رقیب ایشان در تهران تعداد آرایش بیشتر از ایشان بود!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    8 3
    عشق رئیس جمهور به مصاحبه بارسانه های غربی من رو کشته ... چرا اداره جهان رو به ایشون نمددهید ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    15 1
    از دو ميليون نفر چطور 3 ميليون نفر آمدند راهپيمايي 25 خرداد؟!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    3 2
    معتدقدم اگه اصلاح طلبان اشتباهات انتخاباتو نداشتند الان خیلی جلو بودند
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    رياست محترم جمهور هميشه يك جوابي دارند براي هز سوالي كه پيش آيد.