رئیس مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا آنقدر بی​اهمیت بود که نیازی به پاسخگویی نداشت، به باراک اوباما گفت که با وزیر خارجه «مجازی» هم می​تواند مشکلاتش را حل کند.

به گزارش خبرآنلاين، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه طي تذکري خطاب به رئيس​مجلس گفت: انتظار مي​رفت که در نطق صبح امروزتان نسبت به سخنان اخير هيلاري کلينتون به عنوان يکي از موضوعات مهم روز واکنش نشان مي​داديد.
علی لاریجانی در پاسخ به وي گفت: بنده آنقدر حرف‌های کلینتون را بی‌اساس و سست می‌دانم که احتیاج به اظهار نظر ندارد و لزومی برای اظهار نظر نیست.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه گویا خانم کلینتون دیپلماسی را با اسباب‌بازی عوضی گرفته است، ‌افزود: کلینتون سخنانی را مطرح می‌کند که در شأن رفتار مسئولان نیست، دیپلماسی یک امر واقعی است که قواعدی را وضع می‌کند برای اینکه از منافع ملی کشور صیانت کند و لوازم آرایش نیست که برای بزک کردن از آن استفاده کند.
لاریجانی ادامه داد: این سخنانی بی‌اساس است و خیلی هم نباید آن را جدی گرفت، اگر امورات ایالات متحده با سفارتخانه‌های مجازی رتق و فتق می‌شود، باید آقای اوباما مجوز داشته باشند که با یک وزیر خارجه مجازی هم مشکلات آن‌ها حل شود.
به گفته وی نباید خیلی مسئله را جدی بگیریم، البته سخنانی را دیگران مطرح کرده‌اند در این زمینه که نشان می‌دهد در بطن ایالات متحده آمریکا رفتار تروریستی خوابیده است و این موارد از نکاتی است که دولت آمریکا باید نسبت به آن پاسخگو باشد و در کل نباید حرف‌هایشان را خیلی جدی بگیریم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =