فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان برای پخش داخلی و خارجی در اختیار حوزه هنری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه سینمایی سوره،‌ «بوسیدن روی ماه» پس از اثر تحسین شده «طلا و مس» تازه‌ترین ساخته اسعدیان در مقام کارگردان و منوچهر محمدی به عنوان تهیه‌کننده است.
 
این فیلم روایت داستان احترام‌السادات و فروغ خانمی است که در همسایگی هم زندگی می‌کنند و بیش از 20 سال است که در انتظار فرزندانشان هستند.
 
اسعدیان این فیلم را براساس طرحی از محمدی و براساس فیلمنامه‌ای نوشته خود ساخته و حسین جعفریان فیلمبردار، مهرداد میرکیانی طراح گریم، مرجان گلزار طراح لباس، ساسان نخعی صدابردار، مجید کریمی مدیرتولید و مهدی دلخواسته عکاس آن هستند.
 
شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر، سعید پورصمیمی، شیدا خلیق، شاهرخ فروتنیان، شبنم مقدمی، امیرحسین رستمی، نازنین خزاعی و لیلی فرهادپور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. 
 
  
شیدا خلیق و شیرین یزدان‌بخش
 
«طلا و مس» چندی پیش جایزه بزرگ چهاردهمین جشنواره فیلم دین امروز را که 22 مهرماه تا چهارم آبان‌ماه در شهر ترنتو ایتالیا برگزار شد دریافت کرد.
 
این جشنواره میزبان 14 فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ایران بود که در روز پایانی، «طلا و مس» دو جایزه بزرگ جشنواره در روح ایمان و جایزه هیئت داوری مجمع جهانی کاتولیک را دریافت کرد.
 
منوچهر محمدی تهیه‌کننده «طلا و مس» و «بوسیدن روی ماه» پیش از این با دو فیلم «میم مثل مادر» ساخته مرحوم رسول ملاقلی‌پور و «آن سوی رودخانه» ساخته عباس احمدی‌مطلق، دو جایزه از این جشنواره دریافت کرده بود.
 
 
سعید پورصمیمی و شبنم مقدمی
 
«طلا و مس» تاکنون در جشنواره‌های فیلم باتومی گرجستان، ونکوور کانادا، آناهایم آمریکا، پالم اسپرینگز آمریکا، موزه هنرهای زیبای بوستون آمریکا، آکادمی هنر هونولولو آمریکا، آسیایی ـ آمریکایی سن فرانسیسکو آمریکا، واشنگتن دی‌سی آمریکا، جشنواره فیلم‌های ایرانی در بریسبین، کانبرا و آدلاید استرالیا، جشنواره یاری سوئد و دین امروز ایتالیا به نمایش درآمده است.
 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =