ایسنا نوشت:

حسين عسگري با انتقاد شديد از ضرب و شتم سعيد شمس داور ديدار تيم‌هاي فوتبال چوكا تالش و شهرداري دزفول از رقابت‌هاي ليگ دسته دوم كشور، اظهار كرد: واقعا به حال اين فوتبال متاسفم. چرا اتفاقاتي در آن مي افتد كه در هيچ كجاي دنيا ديده نمي‌شود؟! واقعا باعث شرمندگي ما است. داور يك وظيفه دارد و آن هم اين است كه خوب قضاوت كند و با نظر خودش وقت اضافه را اعلام كند. حالا اگر يك تيم در آن وقت اضافه گل مي‌خورد، مقصر كه داور نيست!
وي افزود: سعيد شمس در جريان اين مسابقه وقت تلف شده‌اي را اعلام مي‌كند و تيم چوكا كه ميزبان بازي بود، در اين دقايق خطاي پنالتي انجام مي‌دهد و گل مي خورد. پس از بازي سرپرست اين تيم و مسئول تداركات‌شان به سمت داور رفته و جنگ و جدالي را آغاز مي‌كنند و بعضي از تماشاچيان به داخل زمين آمده و كمك‌شان مي‌كنند. مگر داور چه تقصيري داشته است؟ اگر آن‌ها در همان وقت هاي تلف شده هم گل مي‌زدنند چنين رفتاري را هم مي‌كردند.
عسگري تاكيد كرد: نمي دانم چرا تيم ميزبان به خود جرات داد تا چنين حركاتي كه نه انساني و نه اسلامي است را انجام دهد. كافر هم اين كارها را انجام نمي‌دهد. اگر عقيده مسئولان چوكا بر تكذيب اين مساله است، پس چرا تمامي مداركي كه از برگزاري مسابقه وجود داشته است را معدوم كردند؟ چرا با خبرنگاران رفتار تندي داشتند و حتي يكي از دوربين هاي تلويزيوني را گرفتند؟ ! با اين وضعيت فردا ديگر كسي داوري نمي‌كند.
نايب رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال با بيان اين كه موضوع را با كفاشيان و تاج در ميان گذاشته و خواستار حل اين مشكلات شده است، به ايسنا گفت: به كفاشيان و تاج گفتم كه با اين وضعيت داوران قضاوت نمي كنند. مگر آن‌ها چقدر پول مي‌گيرند. طبق مقررات فيفا اگر كسي داور را لمس كند، ممكن است يك سال محروم شود. اما اينجا برخوردهاي فيزيكي شديدي با داور مي‌كنند.
عسگري خاطر نشان كرد: واقعا جاي تاسف دارد كه عده زيادي مثل قشون مغول ريخته اند سر داور و به شدت او را كتك زدند، تا حدي كه او 20 دقيقه بيهوش بوده است و بعد از آن به سرعت منتقل شد. با اين شرايط آيا داوران احساس امنيت مي‌كنند؟ هيچ مسلماني اجازه چنين كاري را به خودش نمي‌دهد، بايد همه اهالي فوتبال ، رسانه‌ها، مسئولان و ... بررسي‌هاي زيادي در اين زمينه داشته باشند. اين فرهنگ زشت را نقض كنند، متاسفانه بي اخلاقي‌ها در فوتبال ما شدت گرفته است. ما حوادث بازي شاهين ، ملوان، استقلال، پرسپوليس و ... را مي‌بينيم. بايد برخورد جدي با اين مشكلات شود. نفرت از اين اتفاقات بايد آنقدر بزرگ شود تا بتوان با جديت آن‌ها را از فوتبال‌مان حذف كنيم. يكي از اهداف مهم فوتبال سالم سازي فرهنگ است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مسئولان امنيتي حاضر در ورزشگاه از ضرب و شتم داور جلوگيري نكردند؟ گفت: شايد اين بازي بين 500 تا 1000 نفر تماشاچي داشته است، اما فقط سه نفر سرباز كنار زمين بودند. آخر براي كنترل اين تعداد تماشاچي فقط چند سربازي كافي است؟ وقتي مقررات درست انجام نشود، اوضاع هم همين مي‌شود.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =