مهرداد میناوند می‌گوید پیراهن پرسپولیس برای برخی از بازیکنان این تیم گشاد است.

این حرف هایی است از جنس مهرداد میناوند. تا حالا سعی می کرد زیاد وارد این بازی ها نشود و زیاد خودش را درگیر حاشیه ها نکند ولی ناگهان احتیاط را کنار گذاشت. او پرسپولیس را مریض می داند و پروین را آدمی که در پست غیر علاقه اش فعالیت می کند. میناوند بدون رودربایستی می گوید: «مگر آقای پروین از این پست ها بدش نمی آمد، پس چرا دوباره قبول کرده؟» او رویانیان را مدیر بدی نمی داند اما تاکید دارد مشاورانش آدم های خوبی نیستند. مهرداد میناوند که مدت ها سکوت کرده بود در این گفت و گو حرف های صریحی به زبان می آورد.
*این روزها همه از صحنه ای حرف می زنند که در بازی داماش و پرسپولیس رخ داد.
من این صحنه را ندیدم و نمی توانم درباره اش قضاوت کنم اما امیدوارم همه چیز آنطور نباشد که گفته شده.
*کمی درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس حرف بزنیم. فکر می کنی ایراد تیم چیست که مدام در نوسان است؟
ببیند من یک پرسپولیسی هستم و دوست ندارم ایراد تیمم را بگویم تا دیگران سو استفاده کنند ولی آقای پروین شما که فکر می کردید پرسپولیس بحران دارد، ولی باید بگویم این تیم مریض شده است. استیلی در این ماجرا اصلا مقصر نیست، بازیکنان هم مقصر نیستند بلکه 70 درصد مشکلات به مدیریت برمی گردد. البته منظور به مدیریت رویانیان نیست منظورم تصمیم هایی است که برای پرسپولیس گرفته شد. من دنبال تخریب کسی نیستم. منفعتی هم در این حرف ها ندارم. پاچه خواری کسی را هم نمی کنم. آدمی هستم که تنها از خدا می ترسم نه فردی ولی آقای پروین مردم از شما توقع دارند. وقتی یک هیات مدیره ثبات ندارد، هر آدمی حرف خودش می زند. پروین می گوید به استیلی مشورت می دهم. وقتی این حرف زده می شود شما چطور از بازیکنان توقع دارید که از استیلی حرف شنوی داشته باشند؟ پرسپولیس شده شهر به هم ریخته. هر کس دارد ساز خودش را می زند. همه هم دنبال منافع خودشان هستند. یکسری ها می خواهند برگردند پرسپولیس و حرف هایی می زنند. وقتی هم تیم می بازد یکسری دوست دارند تبرئه شوند ولی وقتی می برد، می خواهند برد را به اسم خودشان بزنند. آقای یا حمید استیلی سرمربی است و اختیار تام دارد یا به او بگوئید خداحافظ و برو.
*انتقادت به چیست؟
وقتی دایی به راه آهن قرارداد دارد، چرا می روید با او حرف می زنید؟ به نظر من اصلا نباید در پرسپولیس تغییرات می شد که به اینجا می رسید. بابا مدیریت قبلی هم داشت از استیلی حمایت می کرد. تیمی که آمده هم دارد این کار را می کند. پس چرا باید تغییرات می شد؟ واقعا می شد وضعیت پرسپولیس بدتر از این باشد؟ متاسفانه پیشکسوتان پرسپولیس هم بعضا دارند حرف هایی می زنند. پرسپولیس شده عین گوشت قربانی. هر آدمی می خواهد یک تیکه اش را بکند. اگر تعصب دارید به فکر تیم تان باشید.
*پس فکر می کنی وقتی گفته شد به استیلی مشورت می دهیم، اوضاع تیم بدتر شد؟
من کاری به این حرف ها ندارم، فقط می گویند چون فوتبالیست بودم چیزهایی را می فهمم. در چنین شرایطی آدم هایی کنار تیم عین قارچ رشد می کنند که مدام تیم را به هم می ریزند. در گوش فلانی می گویند تو داخل ارنجی، همین مسئله اوضاع را بدتر می کند. شده جریان پتروس فداکار. طرف با انگشت جلوی آب را گرفته بود ولی اینکه راهکار نیست. من شک ندارم این دیوار خراب می شود و روزهای سختی انتظار پرسپولیس را می کشد.
*البته به بازیکنان هم ایراد است.
ببیند من اصلا قبول دارم این پیراهن برای یکسری بازیکنان خیلی گشاد است. می توانند با پیراهن پرسپولیس برای خودشان 6 دست کت و شلوار بدوزند! چرا بازیکنی که پارسال در تیم خودش ستارده بوده به پرسپولیس آمده و اینطور بازی می کند؟ من دلیلش را به شما می گویم. چون شب زنده داری می کند و قلیان می کشد. متاسفانه برخی بازیکنان ما حرفه ای نیستند. پول حالا می دانید یعنی؟ طرف برای یکسال دارد 500 میلیون می گیرد، باید حلال باشد. خیلی ها اینطوری فکر نمی کنند دیگر. دنبال حلال و حرام نیستند.
*انتقاد ما بیشتر این است. وقتی تیم می برد، چرا باید دو بازیکن با چنین حرکتی، دوباره تیم را به هم بریزند.
کلا فکر کنم باید سوال خود را تغییر بدهید. چه بردی؟ اگر بگویم، می گویند دارد تعریف می کند از تیم خودشان ولی وقتی ما در پرسپولیس بودیم تا دقیقه 15 دو گل به حریف زده بودیم. بابا پرسپولیس میلیون ها هوادار دارد. آدمی که می آید برای این تیم بازی کند، باید بداند کجا آمده و چه پیراهنی به تن کرده است. آقای پروین شما باید آرامش را به تیم برگردانید. اگر این تیم آرامش داشته باشد موفق می شود. اگر پروین جای خودش باشد، فلان آدم هم جای خودش این تیم درست می شود. مگر آقای پروین نمی گفت این پست مسخره است پس چرا الان قبول کرده است؟ چطوری می شود واقعا؟ من کوچکتر از آنم که بخواهم از آقای پروین انتقاد کنم ولی فراموش نکنید پرسپولیسی ام. اگر انتقاد می کنم از تیم یا آقای پروین چون دوستشان دارم. نمی خواهم ببینم او دارد خراب می شود. واقعا مطرح شدن اسم دایی حمید را بیشتر خراب می کند. همه می گویند از او حمایت می کنیم. یکی این هفته حمایت می کند فردا که می فهمد خبر دیگری است موضعش را تغییر می دهد. بابا این بلاتکلیفی بیشتر به تیم ضربه می زند. خدا را شکر اکثرا هم در این باشگاه عشق مصاحبه هستند. همه چیز شده خط گیری. الان در پرسپولیس دیگر دو دسته نداریم، تیم شده 7، 8 دسته. پاچه خوارها هم که ماشاا.. زایه شده اند. اگر جای مهران مدیری بودم سریال پاچه خواری در پرسپولیس را درست می کردم. هنوز مربی نرفته حرف از یکی می شود، فلانی می رود با استقبال پاچه خواری از او. تا می فهمد نه بابا خبری نیست، دوباره تغییر موضع می دهد. بابا پاچه خواری دیگر حدی دارد. دست بردارید از این کارها.
*خیلی رک حرف می زنی. البته شاید از مصاحبه تو هم تعبیرهایی شود.
اگر من غیر منطقی گفتم ننویسید. میناوند که در پرسپولیس منفعتی ندارد. من 200 سال دیگر هم ممکن است جلوی در باشگاه رد نشوم اما افتخار می کنم به اینکه بازیکن پرسپولیس بودم و برای این تیم بازی کرده ام. دلم می سوزد که این تیم می بازد. به خدا در خیابان سرم را می اندازم پائین. مردم از ما هم انتقاد می کنند.
*خب شرایط را توضیح دادی. الان پیشنهادی داری؟ یعنی می گویی باید چه اتفاقی در پرسپولیس بیفتد؟
همانطور که گفتم این تیم مریض است. علاج این تیم فقط آرامش است. باید آدم ها سرجای خوشان قرار بگیرند. هر کسی هم در کار دیگری دخالت نکند. مدیریت قبلی واقعا این کار نمی کرد. الان باشگاه پرسپولیس آقای رویانیان را به عنوان میدر دارد، ایشان باید مخلصانه برای تیم کار کند. وظیفه خودش را بداند. متاسفانه به ایشان مشاوره بد می دهند. من خیلی دوستش دارم ولی اگر مشاوران خوبی داشت می توانست موفق تر باشد.
*تو فکر می کنی پروین خیلی می تواند در این ماجرا تاثیرگذار باشد؟
آقای پروین یک اسطوره است ولی وقتی یک پست را قبول ندارد نباید دوبارهمان را قبول کند. من سرایدار خانه پروین هستم ولی حق حق است دیگر. من طرفدار پرسپولیس و می گویم آقای پروین مردم از شما توقع دارند. الان اینقدری که از پروین می نویسند از رویانیان نمی نویسند. الان نگاه کنید آقای فتح ا.. زاده چطور دارد در استقلال مدیریت می کند. ببخشید یک حقیقتی را باید ما قبول کنیم. الان همه چیز شده فامیل بازی. مراجعه کنید به مدیرانی که قبلا آمده اند. نگاه کنید فامیل و فامیل بازی نبوده. اگر دروغ می گویم بگوئید داری دروغ می گوئی. مرم آگاه هستند، مردم دارند همه چیز را می بینند. من هم به عنوان بازیکن این تیم از گفتن حقیقت ترسی ندارم. پرسپولیس را دوست دارم. بنده هم یک روز مثل هوادار رفتم روی سکوها پرسپولیس را تشویق کردم، بعد شدم بازیکن این تیم. به خاطر همین می دانم طرفداران چی می کشند. به خدا زشت است. همه افتاده اند دنبال منفعت های خود. اینکه چقدر قرارداد ببندند و فلانی را چکار کنند و فلان امتیاز را بگیرند و ... بابا مردم را گول نزنید دیگر.
*البته طرفداران می خواهند روی نیمکت هم تغییرات شود.
اوضاع در پرسپولیس بحرانی است. قبول دارم حرف شما را ولی می خواهم بگویم مربی باید اختیار تام داشته باشد یا نه؟ وقتی 4 گزینه مطرح می کنید، خدایی بازیکن از مربی حرف شنوی پیدا می کند یا نه؟ این مسایل روحی و روانی است. شاید مردم این چیزها را متوجه نشوند ولی من که فوتبال بازی کردم می دانم در تیم چندگانگی ایجاد می شود. بازیکن می افتد دنبال این که دم فلانی و فلانی را ببیند تا بیفتد در ترکیب. پاچه خواری هم می شود کار همه. به خدا مهران مدیری نباید این سوژه ناب را از دست بدهد.
*اینقدر اوضاع را بد می بینی؟
من اگر حرفی می زنم چون عضو هیچ دسته و باندی نیستم. خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس از فلانی حمایت می کنند یا فلانی را می کوبند ولی من چی...پرسپولیس را دوست دارم. این تیم نه مال دایی است، نه مال استیلی، نه پروین و نه خیلی های دیگر، این تیم مال مردم است. هیچوقت اجازه نمی دهم به خودم که بخواهم درباره تیم تیم شعار بدهم، الان که همه چیز شده حرف زدن و شعار دادم. واقعا این مسایل نامردی در حق طرفداران است.
*درباره هیات مدیره هم البته بحث کم نیست.
هیات مدیره 5 نفره انتخاب کرده اند نمی توانند آنها را دور هم جمع کنند. خدا وکیلی خنده دار نیست 5 نفر نمی توانند دور هم جمع شوند؟ در 90 دیدم یکی می گفت من نمی دانستم جلسه برگزار می شود، خنده دار است. مگر شما چند نفر هستید؟ 5 نفرید، 5 نفر فقط. من دنبال پست نیستم و این جور چیزها، کاش آقای وزیر کمی در این باره درست تر تصمیم می گرفت. خصومت شخصی را کنار می گذاشت. آقای رویانیان مدیر قابلی است ولی همانطور که گفتم مشاوران خوبی ندارد. او فوتبالی است ولی کار در این فوتبال کار هر کسی نیست. پرسپولیس بحران دارد. واقعا امیدوارم همه چیز دوباره درست شود.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =