روز گذشته خبری مبنی بر رهاسازی یک بیمار دچار سوختگی از سوی عوامل بیمارستان شهید مطهری در حوالی خیابان شریعتی ، خیابان یخچال منتشر شد که به توجه به گفته های رئیس بیمارستان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و اظهارات خود بیمار تکذیب شد. در صورت عدم مراجعه خانواده بیمار سوختگی، وی تا 3روز آینده به بهزیستی تحویل می‌شود.

 رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: در صورت عدم مراجعه خانواده بیمار سوختگی، وی تا 3روز آینده به بهزیستی تحویل می‌شود.
حمید صالحی اظهار داشت: بیماری که گفته شده رها شده توسط اورژانس دوباره دیشب به این بیمارستان برگردانده شد و در حال حاضر مشکل خاصی ندارد. درمان بستری این بیمار تمام شده و ادامه معالجه این بیمار به طور سرپایی هم قابل انجام است و هم اکنون به دلیل اینکه جایی ندارد که به آنجا برود تا تعیین تکلیفش و هماهنگی با بهزیستی او را نگه می‌داریم. در حال حاضر خانواده‌اش هنوز برای تحویل او مراجعه نکرده اند که اگر مراجعه کنند به خانواده‌اش تحویل می‌دهیم و گر نه با بهزیستی و شهرداری هماهنگ می‌کنیم تا به یکی از مراکز نگهداری منتقل شود.
صالحی پیش از نیز اعلام کرده بود: محسن قربانی بیمار در تاریخ سوم آبان در خانه اش دچار سوختگی شده و از طریق اورژانس به بیمارستان سوانح سوختگی مطهری ارجاع شد و بلافاصله اقدمات درمانی و بیمه او در بیمارستان انجام شد.
وی گفت: صبح چهارم آبان خود بنده این بیمار را دیدم و با توجه به اینکه سوختگی ناحیه فوقانی و دستهای وی عمیق بود همان روز دستور دارم که در فهرست عمل جراحی قرار گیرد. عمل جراحی وی به روش جدید گرافت که جدیداً برای اولین بار در همین بیمارستان راه اندازی شده و طی این روش که یکی از جدیدترین روشهای درمان سوختگی است و باعث کاهش عوارض و عفونت می شود و مرگ و میر را کاهش می دهد انجام شد.
رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری گفته است: بعد از اتمام پروسه درمان این بیمار در این روش باید هر چه زودتر برای جلوگیری از عفونت بیمار را از محیط بیمارستانی خارج کنیم و ادامه درمان به صورت سرپایی انجام شود. وی افزود: به همین علت هشتم آبان در پرونده این بیمار درج کردم که صبح نهم باید بعد از انجام پانسمان مرخص شود.
صالحی گفت: این بیمار اصلاً در خانه خودش دچار سوختگی شده اما اعلام کرده که به دلایلی نمی توانم به خانه برگردم به همین علت با گرمخانه شهرداری هماهنگ کردیم که به آنجا منتقل شود و برای او جا و آژانس گرفتیم. وی ادامه داد: هزینه فرانشیر درمان این بیمار که 400 هزار تومان بود نیز برایش رایگان شد اما هنگام ترخیص اعلام کرد که نمی توانم به گرمخانه بروم.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت محسن قربانی، بیمار دچار سوختگی نیز گفته است: گفتم که در خانه مان دارند ساخت و ساز می کنند و مرا به خانه پسردایی ایرج ببرید. وی افزود: اما آنها می خواستند مرا به گرمخانه شهرداری ببرند 20 هزار تومان هم توی جیبم پول گذاشتند که هنوز هم هست.
بر اساس این گزارش رحیمی مسئول مددکاری بیمارستان مطهری نیز گفت: این بیمار گفت مادرم در منزل نیست و من جایی ندارم به همین علت از گرمخانه شهرداری رو به روی فرهنگسرای بهمن برایش جا گرفتیم و خود من برایش آژانس گرفتم و پول آژانس را هم دادم که به آنجا برود. وی ادامه داد: قرار بود فعلاً در گرمخانه بماند و برای تعویض پانسمان به بیمارستان بیاید اما در نهایت به من گفت که من به گرمخانه نمی روم، نگهبانی بیمارستان هم شاهد است و گفت مرا به خانه اقوامم در قلهک ببرید که من پول آژانس را که 15 هزار تومان بود دادم که او را به خانه اقوامش ببرند.

 

رهاسازی بیمار دچار سوختگی صحت ندارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خبر رهاسازی بیمار سوختگی از بیمارستان مطهری صحت ندارد. مسعود محمدپور افزود: ماجرا به این ترتیب است که بیماری در تاریخ سوم آبان دچار سوختگی از ناحیه گردن و سینه و دست شده و به بیمارستان سوختگی شهید مطهری منتقل می شود. وی افزود: در کمترین زمان ممکن از نظر علمی، این بیمار به اتاق عمل منتقل شده و پیوند زودرس برای او صورت گرفته است.
محمدپور ادامه داد: پس از طی دوران بیماری، توسط پزشک معالج که از پزشکان حاذق هم هست در تاریخ 9 آبان مرخص شده و به گفته مددکار بیمارستان تماس با بستگان بیمار برای انتقال او به منزل و طی دوران نقاهت در منزل ناموفق بوده است. به ناچار پس از گذشت بیش از 24 ساعت از پیگیری های مذکور، برای انتقال بیمار به گرمخانه شهرداری هماهنگی می شود و مقرر شده که در تاریخ 10 آبان به گرمخانه منتقل شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: بیمار در عصر روز دهم آبان بعد از هماهنگی با گرمخانه شهرداری، به گفته مددکار بیمارستان و در حال انتقال به گرمخانه به اصرار بیمار مبنی بر عدم رفتن به گرمخانه، به منزل یکی از بستگان سببی خود برده می شود.
بیمار مذکور توسط تاکسی سرویسی که مبلغ آن را نیز بیمارستان می پردازد به منزل فامیل خود منتقل شده و طبق گفته بیمار با توجه به اینکه بستگانش در منزل نبوده اند در مجاورت منزل منتظر بوده است، که با توجه به وضعیت عمومی و عدم مراجعه بستگان خود مجدداً توسط اورژانس تهران به بیمارستان شهید مطهری منتقل می شود.
282
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =