عصرایران نوشت:

روزنامه كانادايي گلوب اند ميل نوشت كه محمود رضا خاوري مدير عامل مستعفي بانك ملي كه هم اكنون در تورنتو كانادا اقامت دارد ويلاي 3 ميليون دلاري خود در تورنتو را كه در سال 2007 خريداري كرده بود ، در 7 اكتبر ( كمتر از يك ماه پيش) به قيمت دو دلار به دخترش منتقل كرده است.

اين روزنامه كانادايي نوشت :‌" ‌در حالي كه مقامات كانادا مشغول بررسي لغو شهروندي محمود رضا خاوري  و استرداد او به ايران هستند ، وي و همسرش ويلاي 3 ميليون دلاري شان در تورنتو كانادا را به دخترشان منتقل كردند.

گلوب اند ميل در ادامه گزارش خود مي نويسد كه خانواده خاوري يك خانه 660 هزار دلاري ديگر در خيابان هاليوود در منطقه يورك شمالي دارند كه به نام همسر خاوري است .

اين روزنامه كانادايي در ادامه مي نويسد تحليلگران اطلاعاتي آمريكا بر اين باورند كه آقاي خاوري مخزني ارزشمند از اطلاعات مالي و بانكي ايران است و به سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا توصيه كرده اند كه از مقامات كانادايي بخواهند تا وي را مورد بازجويي قرار دهند.

يكي از مقامات سابق وزارت خازانه داري آمريكا مي گويد كه دولت كانادا بايد اموال خاوري در كانادا را مسدود كند چرا كه وي مدير عامل بانكي بوده است كه در ليست سياه تحريم هاي بين المللي قرار داشته است.

"آوي جوريش " يكي از مقامات سابق وزارت خزانه داري آمريكا درباره خاوري مي گويد :‌" او معدن طلايي از اطلاعات ارزشمند درباره فعاليت هاي مالي و بانكي مخفي ايران است و مي داند كه چگونه ايران به صورت مخفيانه پول جابجا مي كند."

گفتني است نام بانك ملي جزء يكي از 279 شركت و موسسه ايراني است كه طبق قانون تحريم هاي كانادا عليه ايران كه در سال 2010 تصويب شده است ، هر گونه معامله شهروندان و موسسات و نهادهاي كانادايي با اين بانك مشمول جريمه و مجازات مي شود.

روزنامه كاندايي گلوب اند ميل در ادامه مي نويسد خاوري از سال 2005 به شهروندي كانادا در آمده است و خانواده اش از سال 2001 در تورنتو صاحب املاك و مستغلات بوده اند.

اين روزنامه مي افزايد پسر خاوري پيش از اين مدير يك آژانس مسافرتي و توريستي در تورنتو بوده است .

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    7 0
    بازم گلي به جمال روزنامه هاي كانادا بيشتر از روزنامه ها و خبرنگاراي خودمون پيگير ماجرا هستن
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    17 2
    من دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه تهرانم.الان خدا شاهده 5500 تومن توی کیفم دارم.توف به من و زندگی ام
  • بدون نام MY ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    6 0
    به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را.
  • بدون نام MY ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    14 0
    اگر داماد خوب و آتی دار خواستی هم من رو خبر کن
  • بدون نام PL ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    8 0
    آوي جوريش :‌ او معدن طلايي از اطلاعات ارزشمند درباره فعاليت هاي مالي و بانكي مخفي ايران است و مي داند كه چگونه ايران به صورت مخفيانه پول جابجا مي كند." خیلی جالب هست همیشه اول باید غربی ها کشف کنند بعدش ما!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    14 0
    به امید روزی که پرده های دیگر بیفتد.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    5 0
    وقتی ما در دنیا موقعیت خاصی داریم و کشورهای گردن کلفت دنیا با ما اختلاف و جنگ دارند باید بیشتر در انتخاب مدیران دقت کنیم چه دولتی چه خصوصی . مثلا مدیری که از طرف 1000 سهامدار مدیر شرکتی بزرگ هست اگر این کار را بکند چه کار باید کرد؟ سهامدارن آن شرکت ، بانکهای طرف حساب و کارمند ها آن شرکت و همه و همه چه کاری از دستشون بر می یاد ؟ دولت باید قوانینی برای این موارد تصویب کند.
  • بدون نام US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    9 0
    وقتی به جای کارآمدی وبا عرضه بودن مدیران،چاپلوسی وریاکاری ملاک تعیین مدیران میشود ودستگاههای نظارتی دچار رخوت وخواب زمستانی میشوند به اسم اینکه الان مصلحت نیست، شرایط ویژه اس، رسانه های معاند سوژه گیر می آورند،وضعیت اقتصادی دچار تلاطم میشوند،مردم بدبین میشوند و.... همین میشوددیگر.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    6 0
    بنظر می رسه که خاوری نگران جان خودش است. چه اطلاعاتی داره معلوم نیست. شاید هم می خواد برگرده.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    13 0
    خاوری رو کی منصوب کرد؟
    • بدون نام MY ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
      6 0
      من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود. گرفتی؟ دیگه نپرسی هااااا
    • بدون نام MY ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
      7 0
      شنیدم گل پسر ایشان بعنوان اسپانسور شوها و کنسرتهای خوانندگان لوس آنجلسی فعالیت فرهنگی میکنند
  • اقتصادی! IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    5 1
    ما که موندیم! بعضیا میگن این یارو اصلا خارج نرفته و نگهش داشتن یه جایی ، تا یه روزی ، برای یه کاری ازش استفاده کنن! حالا کی و کجا و چه نهادی؟ با خودتون! راستی اگه خارج بود، و اینکه گفتن چند تا خبرنگار رفتم در خونش، چرا هیچ عکسی، فیلمی نذاشتن که ملت هم باور کنن؟ ای خدا! روزاییه که راست و دروغ رو نمیشه تشخیص داد! فتنه اینه!
  • محسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    5 3
    این هم نتیجه سهل انگاری ها و بی توجهی ها ! آخه مدیر به اصطلاح بزرگــــــــــترین بانک جهان اسلام که نباید شهروند کانادایی باشه ! اون وقت ما برای یک میلیون تومان وام برخلاف دستورالعملی که بانک مرکزی داده باید صدتا ضامن ببریم، آخرهم ضامن نداریم منفجر میشیم! دستگاه های نظارتی ما مسئول باشند ! آخه تا کی !؟! به خدا ملت ما شعور دارن ! می فهمن ! حالا به عشق رهبر و وطن هیچی نمیگن، شما سرمایه های مملکت رو بدید بره. بخدا این مملک از پای بوته بعمل نیومده جوونها رفتند و شهید شدن. مسئول باشید !!!
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    2 0
    دارد خود را تطهیر میکند نتایج تفحص مجلس از نماینده و مسئول چیزی را نشان ندهد. وقتی حساب و کتاب اسم و مشخصات فرد بررسی میشود مثل من واپس مانده شناسایی و همه چیز گل و بلبل است.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    5 0
    دوست فوق لیسانس بنده با20سال سابقه معلمی و فوق لیسانس و2گروه تشویقی هنوز توی جنوب شهر مستاجرم کاش حالا که اقبال نداشتیم مدیر عامل بانک بشیم لااقل فوتبالیست شده بودیم
  • نسل خاکستر شده ! HU ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    16 0
    هنوزم ریش و جای مهر داغ کرده رو پیشونیش داره ؟ یا ۶ تیغ کرده !
  • آرزومندان IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    3 0
    با عرض سلام خدمت مدیریت و کارکنان سایت وزین خبر انلاین .امیدواریم روزی به وضعیت متخلفان مالی و اقتصادی در شهر های کوچک نظیر قائم شهر و ساری رسیدگی شود. به عنوان نمونه فردی پول چهارمین کارخانه اش را از پول وام کلان و میلیاردی تامین کرده است. وی تاکنون این کارخانه را احداث نکرده است /بلکه وام را خرج خرید دهها قطعه زمین در الاشت/بهنمیر/چشمه سر/پرژی کلا/میدان جانبازان قائم شهر و...نموده است.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    1 1
    باید وثایقی که مدیران در ابتدای قبول سمت خود می دهند را افزایش داد و اشخاصی هم مسئولیت آوردن آنها به مراجع قضایی را متعهد شوند والا خدا رحم کنه که بد گرفتاری های پیش رو خواهد بود.
  • بدون نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    1 0
    راستي3000000000000 چه شد؟كسي خبرداره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    1 0
    حتما بر میگرده بابا شلوغش نکنیدوووووووووووووووووووووووووووو................................
  • بدون نام DE ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 1
    برادر عزیز و بی نامم زیاد ناراحت نباش/ این چیزا دیگه باید واست عادی بشه