ایرنا نوشت:

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز بیداری عظیمی در جهان در حال پیدایش بوده و گرایشی عظیم نسبت به عدالت و محبت در سایه توحید در حال گسترش است
 
محمود احمدی نژاد'بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه چهارمین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری در اجتماع مردم شهرستان کیار، با اشاره به بیداری انسانی که در جهان در حال پیدایش است، گفت: مستکبرانی که با توطئه، سلاح و پول خود هیاهو ایجاد می کنند، همگی رفتنی هستند و این سنت الهی است که استکبار و زور از بین رفتنی و عدالت و محبت حاکم شدنی است.
اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:
*ماموریت انسان آن است که با استفاده از استعدادهایی که خداوند در درون او قرار داده، جلوه همه زیبایی ها ، علم، ‌حکمت، قدرت، خلاقیت، ‌نورانیت و رحمت و لطف خدای متعال شود. ماموریت دیگر انسان را برقراری زندگی سعادتمند آسمانی و الهی در زمین است.
* انسان مامور است تا در زمین جامعه ای بسازد که در آن یاس، ناامیدی، فقر، تبعیض، ظلم و بی عدالتی وجود نداشته باشد و خداوند مقرر کرده هر انسانی که می خواهد به نقطه اوج کمال الهی برسد باید برای اصلاح جامعه و اجرای عدالت و رفع ظلم و بی عدالتی و تبعیض و ساختن و آبادانی جامعه و رفاه انسان ها تلاش کند.
*در طول تاریخ همه انسان ها در آرزوی رسیدن به جامعه ای سعادتمند تلاش کردند و همه پیامبران الهی مامور دعوت بشر به این هدف بوده اند.
* همه عدالت خواهان، آزادی طلبان و موحدان در این مسیر تلاش کردند، اما شیطان و طاغوت ها به شکل های گوناگون مانع از دستیابی بشر به این امر الهی شده اند و حسادت، خودخواهی و زیاده طلبی ها اجازه نداده حقیقت انسان در زمین حاکم شده و در زمین عدالت مستقر و بین انسان ها محبت برقرار شود.
*به میزانی که دل هر انسان از عشق و محبت نسبت به دیگران خالی باشد به همان نسبت او از انسانیت به دور است چرا که اساس روابط انسانی برپایه عشق و محبت به دیگران است و این عشق و محبت زمانی به وجود می آید که عدالت مستقر بوده و ظلم و تبعیض در جامعه وجود نداشته باشد.
* همه پیامبران مبعوث شدند تا بشریت را به سمت قله سعادت هدایت کنند، اما شیاطین و طاغوت ها با ترویج کینه ورزی، خودخواهی و زیاده طلبی، جدایی را بین ملت ها ترویج داده و دل ها را از یکدیگر دور می کنند و به جای آن تبعیض، بی عدالتی، جنگ و زورگویی را به بشر تحمیل می کنند.
* در فطرت همه انسان ها عشق به عدالت وجود دارد. هر انسان آزاده ای که فطرت خود را سرکوب نکرده باشد از عدالت و اجرای آن حمایت می کند.
* عشق و محبت حقیقی و عدالت به معنای کامل تنها در زمان حکومت امام عصر(عج) و رسیدن انسان ها به روز موعود تحقق خواهد یافت. شرط رسیدن انسان ها به روز موعود آن است که جامعه بشری طالب عدالت و حاکمیت انسان کامل و امام معصوم شود.
* امام عصر(عج) در هنگام ظهور برای تحقق عدالت، جهاد کرده و تلاش می کنند عشق و محبت در بین مردم گسترش یافته و حس خدمتگزاری نسبت به یکدیگر در بین مردم رواج پیدا کند.
*وظیفه ما آن است که عدالت، ‌محبت و خدمت به دیگران را در جامعه گسترش دهیم چرا که هر کس برای خدا بدنبال عدالت، خدمت و محبت باشد به همان اندازه به امام نزدیک می شود.
* باید همه جای ایران پیشرفت کرده و نمونه و الگو باشد. پیشرفت حاصل کار و تلاش مجدانه است و ساختن کشوری بزرگ، نیازمند کار، تلاش، محبت و همدلی بر اساس عدالت است
* باید ایران را ساخته و بر قله عزت جهان قرار داد. البته برخی افرادی که تحت تاثیر شیطان و دشمنان هستند، همواره به جامعه القاء ناامیدی کرده و ساختن ایران را کاری نشدنی می دانند و هنگامی که نمی توانند ملت ایران را ناامید کنند، شروع به سنگ اندازی و کارشکنی می کنند اما باید در مقابل این عده بر اساس سرمایه های عظیم انسانی و طبیعی موجود در کشور و اراده و همت بالای ملت ایران، کشورمان را تا پیشرفته ترین حد ممکن ارتقاء دهیم.
* باید با اتحاد و همدلی و استفاده از تمامی امکانات کشور در جهت ساختن و عزت و سرافرازی روزافزون ایران استفاده شود. باید هوشیار بود چرا که عده ای می خواهند به خاطر منافع شخصی و برخی اهداف سیاسی میان مردم و یا استان های مختلف کشور مرزبندی ایجاد کننده به رغم تمامی تلاش بدخواهان باید با عشق و عدالت با هم زندگی کرده و پشتیبان و یار هم باشیم.
/212 212
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    5 2
    شما هم گیر دادینهاااا. خوب اگر بیداری انسانی نباشه که بیداری اسلامی بدردی نمیخوره.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    1 2
    ای ولا
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    1 2
    جان من!!! خدا به شما که انشاالله این ماموریت را نداده. ببین داداش. حالا شما بگو بیداری انسانی. من اصلا می گم بیداری گیاهی. اما این نکته را فراموش نکن که محور آفرینش پروردگار متعال است و نه انسان. آخه چرا گوشهاتو بسته ای و با خودت لج کرده ای. بار شما کج است و به مقصد نمی رسد. حالا نگی بهت نگفتیم ها!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 1
    میخواد محبوب بشه