تابناک نوشت:

یک نظر سنجی در ماه اکتبر بین شهروندان 5 کشور عربی صورت گرفته و در آن پرسیده شده که دوست دارند رییس جمهور آینده شان شبیه کدام یک از رهبران دنیا باشد؟ بر اساس این نظر سنجی که بین شهروندان کشورهای اردن، مصر، مراکش، لبنان و امارات متحده عربی برگزار شده است، هنگامی که از مردم مصر پرسیده شده است که در بین رهبران دنیا تمایل دارید که رئیس جمهور آینده تان شبیه چه کسی باشد، 38 درصد اردوغان ، 11 درصد محمود احمدی نژاد ، 9 درصد نلسون ماندلا ، 8 درصد پادشاه عربستان و 5 درصد هم باراک اوباما را انتخاب کرده اند .
بر این اساس، در همین نظر سنجی شهروندان این 5 کشور حمایت 89 درصدی خود را از مخالفان حکومت یمن ، حمایت 86 درصدی از مخالفان حکومت سوریه و همچنین حمایت 64 درصدی از مخالفان حکومت بحرین را اعلام کرده اند . در این بین شهروندان امارات عربی از خاندان آل خلیفه در بحرین حمایت کرده اند .
این گزارش ادامه می دهد که هنگامی که از شهروندان خواسته شد که اگر بخواهند از بین ابر قدرت های دنیا یکی که مورد علاقه آنان است را انتخاب کنند 32 درصد آنان به چین ، آلمان 15 درصد ، روسیه 12 درصد ، فرانسه 10 درصد و آمریکا 7 درصد آراء و نظرات مردم را به خود جلب کرده است.
علاوه بر این، زمانی که از مردم نیز پرسیده شد که دو کشور را به عنوان کشورهایی که خطرناک و تهدید کننده امنیت منطقه هستند را نام ببرند ، در مجموع 71 درصد در کشور های مختلف از رژیم صهیونیستی نام برده اند و 51 در صد هم در مجموع از آمریکا نام برده اند و فقط 8 درصد ایران را خطری برای امنیت منطقه دانسته اند در حالی که در سال 2009 ، این رقم در مورد ایران 14 درصد بود.
در مورد برنامه هسته ای ایران نیز 64 درصد از اعراب معتقدند که ایران حق دارد که برنامه هسته ای خود را ادامه دهد در حالی که در سال 2009 ، این رقم 53 درصد بود . همچنین 25 درصد اعراب خواهان توقف برنامه هسته ای ایران بودند که این رقم هم در سال 2009 حدود 40 درصد بود .
لازم به ذکر است که این نظر سنجی در میانه های اکتبر سال جاری ، از بین 3000 شهروند عرب از 5 کشور مذکور توسط موسسه آمریکایی «بروکینگز» و دانشگاه «مریلند» انجام گرفته است .
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    0 0
    خوب که چی