دو روز پس از اعلام تحریم​های جدید انگلیس و فرانسه علیه ایران، نمایندگان به دو فوریت طرح کاهش رابطه با انگلیس رای دادند.

به گزارش خبرآنلاین، طرح کاهش رابطه با انگلیس در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نوشته شد. با اینکه یکبار هم این طرح به صحن علنی رسید اما به دلیل اعمال برخی اصلاحات بار دیگر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد و علی رغم تذکرات برخی نمایندگان دیگر به صحن علنی باز نگذشت.
تا اینکه با تحریم​های فزاینده انگلیس علیه ایران، جمعی از نمایندگان طرحی دو فوریتی را تدوین کرده و امروز به صحن علنی آوردند. علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ارائه طرح کاهش رابطه ایران با انگلیس از خباثت​های این استعمارگر پیر در ادوار مختلف نسبت به کشورمان سخن گفت ک به تازگی نیز به اوج خود رسیده است.
وی از وزیر امور خارجه خواست تا سفیر انگلیس را از کشور بیرون کند و ادامه داد: موضع انگلیس همواره در قبال ما خصمانه بوده و نباید به شکل عادی باشد. باید با رای بالا به این طرح، نشان دهیم که در مصاف سیاسی جدی با انگلیس هستیم.
دو فوریت این طرح با رای بالایی در مجلس تصویب شد که با فریاد الله و اکبر نمایندگان و مرگ بر انگلیس همراه شد. از میان 198 نماینده حاضر در جلسه، 162 رای موافق، 5 رای مخالف و و 6 رای ممتنع به طرح کاهش رابطه با انگلیس ارائه شد. در حالی در مجوع 11 نفر از نمایندگان به کاهش رابطه بین دو کشور رای مخالف دادند، که هیچ یک از آنها در مخالفت با این موضوع، نطق مخالفی نداشت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    1 1
    به اميد خدا
  • بدون نام GB ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    2 0
    چه عجب!