بازار پر التهاب سکه در تعطیلات آخر هفته بازار جهانی طلا هم سر بالایی می رود.

امروز قیمت سکه به 625 هزار تومان رسید، روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم در میانه روز تا 627 هزار تومان بالا رفت و در پایان روز بر روی قیمت 623 هزار تومان تثبیت شد.
این نوسان البته امروز با افزایش قیمت نا 625 هزار تومان ادامه پیدا کرده است، این در حالی است که به دلیل تعطیلات پایان هفته بازار جهانی(روزهای شنبه و یکشنبه) قیمت طلا از روز پنج شنبه بر روی 1680 دلار در هر اونس ثابت مانده است.
دلیل افزایش قیمت سکه در بازار داخلی افزایش قیمت دلار ارزیابی می شود، که در معاملات روز شنبه بین 1370 تا 1375 در نوسان است. روند تغییرات قیمت باعث شده تفاوت بین قیمت واقعی سکه و قیمت مبادلاتی ان در بازار داخلی در حدود 20 هزار تومان افزایش پیدا کند.

 


مابه التفاوت بین قیمت مبادلاتی و واقعی سکه در آبانماه حدود 45 هزار تومان بوده است و طی 6 روز نخست آذرماه به ناگهان این مابه التفاوت به 65 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که متوسط مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده بر قیمت واقعی سکه بین 20 تا 24 هزار تومان بوده است و این در حالی است که وضعیت بازار سکه مابه التفاوت بین قیمت مبادلاتی و واقعی حدود 2.5 برابر مالیات بر ارزش افزوده است که نشان از هیجان بازار نسبت به قیمت و البته رشد بی سابقه قیمت دلار به عنوان مبنای تبدیل ارزش طلا و سکه است.
نکته جالب آنکه بانک مرکزی نیز که از تعدیل قیمت سکه با استفاده از عرضه سکه ارزانتر نا امید شده تلاش دارد هرچه بیشتر فاصله بین سکه بانکی و مبادلاتی را کاهش دهند و امروز قیمت سکه بانکی نیز با حدود 6 هزار تومان افزایش به 618800 تومان رسیده است.
/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متقاضی واقعی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    22 7
    همانطور که جناب آقای دکتر بهمنی بارها تاکید کرده اند قیمت واقعی دلار همان حدود 1080 تومنه. قیمت واقعی سکه را هم جناب آقای بهمنی بر اساس همین دلار 1080 تومن محاسبه و اعلام می کنند. این اختلاف قیمت سکه که از آن بعنوان حباب نام برده می شود بخاطر ارزش معنوی آن است
    • بهرام GB ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
      2 0
      شما فرمودید که << قیمت واقعی سکه را هم جناب آقای بهمنی بر اساس همین دلار 1080 تومن محاسبه و اعلام می کنند >> فرمول ان چیست؟ فرمول را بگوید که همه یاد بگیرند. منکه می گویم شما اشتباه می کنید. منتظر هستم تا اشتباهم را بهم ثابت کنید که سکه کاملی را که بانک مرکزی امروز ۶۱۸۸۰۰ تومان میفروشد٬ دلاری ۱۰۸۰ تومان حساب کرده است. فرمول دهید. حرف نه فرمول دهید. مردم گناه دارند. متشکر.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    2 0
    واقعاً دستشون درد نکنه که گل کاشتن،
  • فناوین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    4 0
    متاسفانه اظهارات غیر واقعی در کشور به حدی رسیده که رییس کل بانک مرکزی فرمولی را اعلام میکند که از نظر دست اندارکاران پرسابقه طلا واقعی نیست و جالب اینکه به همان فرمول نیز عمل نمیکند.ظاهرا جدول ضرب ایشان در مبنای دیگری غیر از ده دهی است. نتیجه این کار بانک فقط یک چیز است آن هم صرب سکه توسط اشخاص و در نتیجه ضرر خریداران
  • آرمین IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    5 0
    این ماه، ماهی بود که پرده ها کنار رفت و چهره ی سیاست های بانک مرکزی برای عموم نمایان شد. گران فروشی ارز و سکه برای تامین نیاز ریالی دولت چوبی است که به کمر نحیف اقتصاد ما میخورد و درد آن را مردم باید تحمل کنند. بحث ما بحث عقیدتی و سلیقه ای نیست. بحث اقتصاد کلان است. از اقتصاد دان های هوشمند و مستقل بپرسید که زنجیره ی کاهش 20 درصدی ارزش پول ملی در مقابل پول خارجی به کجا منتهی میشود و چه عاقبت بدی دارد.
  • بدون نام GB ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    4 0
    نگاه کنید به تنوع قیمت دلار: ۱- رسمی ۱۰۸۸ تومان ۲- منطقه ازاد ۱۲۰۱ تومان ۳- مذاخله ایی ۱۳۰۵ تومان ۴- ازاد (دلالان) ۱۳۷۵ تومان ۵- سکه تمام ۱۴۷۹ تومان (فرمول رسمی اقای بهمنی و فروشنده= بانک مرکزی). بانک مرکزی خودش از گرونفروشی رکورد زده و من واقعا ناراحتم. مگر گرانفروشی ضد قانون نیست؟ و چرا بقیه رسانه ها چیزی نمی گویند. چرا سؤالات از اینشان تا ان حد ساده.