شاید در تغذیه سالم، فست‌فوت در اولویت قرار نگرفته باشد، اما در زندگی امروز نمی‌توان فست‌فود را به طور کامل کنار گذاشت. خوشبختانه می‌توان با رعایت نکاتی ظریف، تغذیه‌ای سالم و بدنی متناسب داشت.

بهنوش خرم‌روز: وقتی صحبت از غذای سالم به میان می‌آید،‌ معمولا غذاهای فوری یا همان فست‌فودها، جایی در بحث ندارند. اما این بدان معنا نیست که اگر تصمیم گرفتید سالم غذا بخورید،‌ باید دور فست‌فود را خط بکشید یا اگر وارد یک رستوران فست‌فود شدید، دیگر هیچ انتخاب سالمی نخواهید داشت.
به گزارش هلث‌دی نیوز، انجمن دیابت آمریکا برای این که بتوانید در رستوران‌های فست‌فود سالم‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید،‌ پیشنهادهایی ارائه کرده است که آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:
1. سعی کنید فقط ساندویچ‌ها یا غذاهای با اندازه معمول یا کوچک را سفارش دهید. از سفارش دادن هر غذایی که در کنار آن عنوان‌هایی مثل بزرگ، دوبل، اضافه، یا مانند آن نوشته شده بپرهیزید.
2. سعی کنید گوشت‌های کم چربی که آب‌پز یا گریل شده را سفارش دهید. همچنین از طعم‌دهنده‌های چاق‌کننده یا سس‌ها مثلا سس خردلی که روی برخی غذاها یا ساندویچ‌ها می‌ریزند، بپرهیزید.
3. اگر حق انتخاب نان را هم دارید،‌ سعی کنید در صورت وجود، از نان‌های سبک‌تر یا مثلا نان جو استفاده کنید.
4. همیشه سبزیجات تازه و سالاد سفارش دهید و از مخلفات سنگین،‌ پرحجم و چرب، نان‌های سرخ‌شده در روغن، مخلفات سوخاری شده در روغن، انواع پنیرها و ژامبون‌ها و سوسیس‌های سرخ‌شده در کنار غذا پرهیز کنید.
5. اگر می‌خواهید غذای سالم‌تر، کم‌چرب‌تر و سبک‌تری داشته باشید، در انتخاب بین گوشت مرغ و گوشت قرمز تردید نکنید، واضح است که باید گوشت مرغ را سفارش بدهید.
6. اگر می‌خواهید پیتزا بخورید، پیتزاهایی که نان نازک‌تری دارند و در پخت آن‌ها بیشتر از سیبزیجات استفاده شده، در مقایسه با پیتزاهای دارای نان با ضخامت بیشتر، مخلفات زیاد و پنیر اضافه، در اولویت قرار دارند.
در مجموع، می‌توانید فست‌فود بخورید و فقط چند نکته کوچک را رعایت کنید تا خیالتان راحت باشد!

 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صم IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    8 2
    تمام مزه ی فست فود به همون چرب و چیلی بودن و تو روغن سرخ شدن و دوبل بودن و سس های خوشمزه شه... اگه قرار باشه سالم بخوریم که دیگه نمیریم فست فود بخوریم ، میریم غذای سالم خونمون رو میخوریم دیگه...:(
    • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
      5 1
      تازه اون غذای خونه هم معلوم نیست سالم باشه با این مواد اولیه
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    6 4
    اين طوري كه خيالمان ناراحتر شد!!!!! نه پنير نه سس نه هيچي يه دفعه بگو نون سبزي بخوريد ديگه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    10 10
    مي‌گفت فست فود نخورين كه بهتر بود! همه‌ي مزه فست فود به چربي و سس و مخلفاتشه، قرار نيست هم پول بديم هم زجر بكشيم كه! يادتون باشه، به قول شل سيلوراستاين: خب می بینم که حسابی به خودت می رسی ، خوب گوش می دی یا می خونی ، درباره رژیم غذایی ، تغذیه ، خواب و سم زدایی از بدن ، اما یادت باشه که بعد از خوردن همه اینها ، بالاخره قصه به پایان می رسه ... می تونی سیگار رو ترک کنی ، اما آخر می میری . دور مواد را خط بکشی ، اما آخر می میری خود را از خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده منع کنی و در سلامت کامل باشی ، و تا صد سال زندگی کنی اما بالاخره می میری . سرانجام در آخر کار می میری . خواه نا خواه ، در نهایت ، می میری . پس بهتره حالا که زنده هستی از زندگی لذت ببری قبل از اینکه غزل خدا حافظی رو بخونی ،
    • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
      19 0
      من رژیم غذایی مناسب رو انتخاب می کنم، در سن 75 یا 80 سالگی، در صبحگاه یک روز پاییزی و وقتی همه بچه ها و نوه هام زندگی سالمی دارند با خیال راحت، بدون هیچگونه آزاری برای کسی و بدون اینکه سربار کسی باشم می میرم. همین من رژیم غذایی مناسب را رعایت نمی کنم، در سن 55 تا 60 سالگی دچار انواع مریضی ها خواهم شد، دائماً سربار بچه هام هستم، از این بیمارستان به بیمارستان دیگر، پس اندازی که می توانست برای پیشرفت کار فرزندانم و یا نوه هایم هزینه بشود خرج دوا درمان کوفتی من خواهد شد. در آخر پس از تحمل رنج و عذاب و بیماری خواهم مرد و همه خواهند گفت: ناراحت نباشید! راحت شد حال آنکه خود می دانم منظورشان این است که خانواده ام راحت شدند. انتخاب با شماست. راستی نمی توان سالم زندگی کرد و از زندگی لذت برد؟
  • amir A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    2 0
    سلام من فس فوددارم .الان ۶ماه میشه که سوسیس نمیخورم به جای اوناساندویچ جیگریاماکارانی میخورم.اماتابستون زیادمیخوردم .خب دیگه ازاین به بعدبه فکرسلامتیمون باشیم .به جونه خودم سلامتی خیلی ارزشش بیشترارهرچیزباشه