یکی از طراحان سوال از رئیس‌جمهور از اضافه شدن 6 امضای جدید ذیل این طرح در صحن علنی امروز مجلس خبر داد.

عبد‌الجبار کرمی نماینده مردم سنندج در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین افزود: 29 نفر امضاهایشان را از این طرح پس گرفته‌اند که نامشان محرمانه است.
وی در پاسخ به اینکه طرح سؤال از رئیس‌جمهور هم‌اکنون چند امضا دارد؟، گفت: 76 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کردند که از حد نصاب لازم 4 نفر هم بیشتر است.
نماینده سنندج با بیان اینکه در شرایطی که 106 مورد قانون‌گریزی از دولت وجود دارد، سؤال ما این است که چرا طرح سؤال اجرایی نمی‌شود؟، پیش‌بینی کرد طرح سؤال از رئیس‌جمهور بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی مجلس مطرح شود.
کرمی با بیان اینکه نمایندگان امضاء‌‌کننده سؤال از رئیس‌جمهور کمیته‌ای تشکیل داده‌‌اند، اظهار داشت: این کمیته تلاش‌ می‌کند امضا‌های جدید برای این طرح جمع‌‌آوری کند. چرا که در هر مقطعی دولت‌‌مردان تلاش می‌کنند به نمایندگان فشار بیاورند تا امضا‌ها پس گرفته شود.
وی در پاسخ به اینکه دلیل اجرایی نشدن سؤال از رئیس‌جمهور تا مقطع کنونی چه بوده است؟، گفت: شاید هیأت‌رئیسه از اینکه رئیس‌جمهور به طور بی ‌ ضابطه صحبت می‌‌کنند، ترس دارد و شاید هم مسائلی در میان است که هیأت‌رئیسه ترجیح می‌دهد آنها در صحن علنی مطرح نشوند.
نماینده سنندج با بیان اینکه امضا‌های طرح سؤال از رئیس‌جمهور از تمامی طیف‌های سیاسی است، گفت: حدود 70 درصد از امضا‌ها از اصولگرایان، 20 درصد از اصلاح‌طلبان و 10 درصد هم از نمایندگان مستقل است. 
29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =