بی بی سی خبر داد:

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه یک نشست با نخست وزیر هلند گفت ایالات متحده عمیقا از حمله به سفارت انگلیس در تهران متاثر است و حمله به اماکن دیپلماتیک انگلیس در تهران را غیر قابل قبول می‌داند.

آقای اوباما از ایران خواست تا با عمل به تعهدات بین المللی اش، مهاجمان را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

کاخ سفید نیز پیشتر با صدور بیانیه ای حمله به سفارت بریتانیا را محکوم کرده بود. در بیانیه کاخ سفید آمده: "ما از ایران می خواهیم تا به طور کامل به تعهدات بین المللی‌اش عمل کند، این حادثه را محکوم کند، مسببان آنرا تحت بیگرد قرار دهد، و اطمینان حاصل کند که حوادث از این نوع چه برای سفارت بریتانیا و چه برای نمایندگی های دیپلماتیک دیگر تکرار نشود."

سخنگوی دفتر رئیس جمهور آمریکا نیز گفت که کشورش حمله به سفارت انگلیس را به شدت محکوم می‌کند و آماده است که از همپیمانانش در شرایط سخت حمایت کند.

17302 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    اوباما خیلی غلططططططططططططط کرددددددددد
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • طاهری IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    انگلیس ، موجودیتی منفی و غیر قابل اعتمادی داره...عینه یک فرکانسی می مونه که دائما نویز داره و حقش بود که چنین بلایی رو سرش بیارن....انگلیسی یک جماعت حیله گر و وحشی هستند ... آیا می دونید این جوک هایی که در مورد ترکها و رشتی ها و لرها می سازنند ، همش کار این انگلیسی ها بوده ..هر چه نفاقی که در ایران بوده همش از جانب این انگلیسی های حیله گر بوده ... هر چه بدبختی و فشار که ما ایرانی ها داریم از این انگلیسی ها بوده.....کارهایی کردند این انگلیسی ها که گفتنش جایز نیست ...
    • MOJI IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
      85 36
      طاهری عزيز خيلي حرفت خنده دار بود!! كلي با همكارام ازت خنديديم!!!! مخصوصا در مورد ترکها و رشتی ها و لرها!! آدم خوبه يكم در مورد حرفي كه ميزنه فكر كنه
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    دمشون گرم . خوب حال این انگلیسی های خوک صفت رو گرفتن. من هر کیو که مببینم از این اقدام خوشحاله. از دولت میخوام از هیاهوی بعد از این ماجرا نترسه.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    چطور سفير يا سفارتخانه مارو مكشن واز بين ميبرن هيچ كسي صداش در نمياد ولي به سگ زرد چخه ميگن شغال صداش درمياد
  • سحر GB ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    3 0
    خنده دار نيست.يکي از کامنتها 158 مخالف داره ولي نمي فهمم چرا عزيزان اونور آب نظر نمي نويسند تا ما هم فيض ببريم؟فقط کارشون شده مخالفت کردن با نظرات ديگران. واما در مورد جوکهایی که در مورد ترکها ورشتیها ولرها گفته میشه باید بدونید که آغازگر این هجویه ها انگلیسیها بودند وفقط هم منتسب به ایران نیست این مارموزها هر جا رفتند برای ملتها جوک (کار فرهنگی)درست کردند. لطفا کتابهای تاریخی بخوانید.