نماینده تهران در جمع دانشجویان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از ضرورت سوال از رییس جمهور سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی از جنبش‌های دانشجویی خواست تا از قوه قضاییه و محسنی‌اژه‌ای حمایت کنند و در نشستی خبری با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: جنبش دانشجویی در ایران دو صفت برجسته یعنی ظلم‌ستیزی و استکبار ستیزی داشته است و اگر این دو صفت وجود نداشته باشد و آن‌ها را حفظ نکند، همانند این است که جنبش دانشجویی وجود ندارد.
وی با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای اخیر دشمنان تصریح کرد: همین تحریم‌ها و تهدیدهایی که وجود دارد، تناقضات غرب را روشن می‌کند، ‌نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در آمریکا رسما اعلام می‌کند که باید سردار قاسم سلیمانی را ترور کنیم، آن‌گاه ما را متهم به ترور می‌کند.
اهم سخنان توکلی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
  • در منطق اقتصاد سرمایه‌داری تحریم جرم است به این معنا که به شدت محکوم می‌شود، اما آن‌ها خود دست به این کار می‌زنند. در یکی از قطعنامه‌های آن‌ها ادامه تحصیل در رشته فیزیک برای دانشجویان ایرانی ممنوع شده است و از واردات برخی چیزها جلوگیری می‌کنند که بعضی از آن‌ها خنده دار است.
  • جنبش‌های دانشجویی باید از شعار فاصله بگیرند و به مطالعه و تحقیق روی آورند و در برابر بی‌عدالتی‌ها در کشور و سلطه‌خواهی آمریکا بایستند.
  • اگر شما مسوولان را بازخواست نکنید یکی رییس‌جمهور می‌شود که در سال هشتم ریاستش هنوز سخنرانی انتخاباتی می‌کند.
  • افشای این موضوع(فساد مالی اخیر ) خیلی مبارک و میمون است اما رسیدگی آن بسیار دشوار است شما باید از محسنی‌اژه‌ای و رییس‌قوه قضاییه حمایت کنید، مجلس در این باره خوب آمد اما خوب تمام نکرد.
  • در مورد استیضاح وزیر اقتصاد نمایش آزادی پارلمانی خوب و بزرگی بود اما نتیجه خوبی نداشت و تلخ بود، این‌ها باید شما را تحریک و تشویق کند که موضع‌گیری کنید تا مسوولان بدانند که مورد بازخواست قرار می‌گیرند برای این مسائل وقت بگذارید چرا که این‌ها بخشی از زندگی سیاسی شماست.
  • اکنون قوه قضاییه در پرونده‌ای کار می‌کند که برای خوش فرجامی آن موانع زیادی وجود دارد، لذا حمایت دانشجویی از آن بسیار مهم است، اگر این پرونده به خوبی رسیدگی شود امید هست که ریشه برخی از فسادها کنده شود و فساد کاهش یابد.
  • آیا هزینه این اتفاق 3 هزار میلیارد تومان بود، 30 هزار یا 300 هزار میلیارد تومان؟ من نمی‌دانم؛ آسیبی که به اعتماد ملی وارد شد قابل قیمت‌گذاری نیست و این آسیب باید ترمیم شود.
  • به نظرم فساد در کشور ما نظام یافته و سیستماتیک است به هرجا که دست می‌زنیم شبکه‌ای از شبکه‌ دیگر حمایت می‌کند. چون بنا بر فرض اول حکومت امین تلقی می‌شود اگر فساد رشد کرد این فرض مخدوش می‌شود و اعتماد از بین می‌رود در همه جای دنیا همینطور است و اینجا بیشتر.
  • هنوز سرمایه اجتماعی خوبی داریم. اعتماد حیات دارد و ثابت نمی‌ماند و با عملکرد ما ممکن است افول کند و شما می‌توانید جلوی آن را بگیرید اگر کسی کار خوبی انجام داد از او حمایت کنید و اگر کار اشتباهی مخالفت کنید.
  • در مورد تعامل دولت و مجلس ، گاهی با فشار و جوسازی و زدوبند و معاملات که برخی اسم آن را تعاملات گذاشته‌اند کارهایی در مجلس می‌شود که بسیار بد است، علی‌الاصول قانون اساسی برای کار است نه پیکار.
  • مجلس سعی می‌کند ناکامی اقتصادی را به کامیابی تبدیل کند اما چندان موفق نیست. احزاب ما گروه‌های وابسته به دولت هستند نه مردم. فقدان حزب قوی باعث می‌شود که نمایندگان و نامزدها برای پیروزی در انتخابات به مردم وعده‌های محلی دهند و این تربیت سیاسی نامناسبی است که رشد پیدا کرده است و لذا بر این اساس مسائل کلان کشور مطرح نمی‌شود.
  • وقتی نماینده‌ای که به مردم قول داده است تا در منطقه و محل آن‌ها کاری انجام دهد اگر آدم خوبی باشد مجبور است پیگیری کند، حالا این نماینده برای این‌کار باید تلاش کند اما نماینده‌ای که پشت در وزیر بنشیند نماینده نیست.
  • تنها دو حزب توده و جمهوری اسلامی در کشور ما موفق عمل کرده‌اند. حیات سیاسی حزب بیش از عمر نماینده است در نتیجه قول‌هایی که می‌دهد به تمام مردم مربوط می‌شود و نه به یک یا چند حوزه.
  • توقع ندارم از رییس‌جمهور سوال کنید، توقع دارم که در برابر قانون‌شکنی‌ها موضع‌ بگیرید.از قوه قضاییه که دست آدم قابل اعتمادی هم هست حمایت کنید.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =