مجموعه‌‌ مباحث آیت الله مجتبی تهرانی درباره عاشورا با عنوان «سلوک عاشورایی» در چهار دفتر «تعاون و همیاری، امر به معروف و نهی از منکر، هجرت و مجاهدت و دین و دینداری» منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح‌‌الهدی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌‌الله مجتبی تهرانی تاکنون چهار دوره از مباحثی که تاکنون درباره «تحلیل قیام عاشورا» توسط این مرجع تقلید مورد بررسی قرار گرفته ‌‌را تحت عنوان «سلوک عاشورایی؛ دفتر اول: تعاون و همیاری، دفتر دوم: امر به معروف و نهی از منکر، دفتر سوم: هجرت و مجاهدت و دفتر چهارم: دین و دینداری» تدوین و عرضه کرده است.

 

آیت الله مجتبی تهرانی در این کتاب ها با مروری بر کلمات و جملات امام حسین (ع) در طول این حرکت، از مدینه تا کربلا، چارچوبی از اهداف و ابعاد این قیام ارائه و ساختار بحث را با تکیه بر منابع و معارف اسلامی، نظیر قرآن کریم و روایات اهل‌‌بیت (ع) تکمیل کرده است.

 

شیوه‌‌ علمی مباحث نوعی «تفسیر روایت به آیات و روایات» است. در این شیوه، جملات کلیدی امام حسین(ع) مبنای «تئوری‌‌پردازی علمی» قرار گرفته و سپس به کمک آیاتی از قرآن کریم و سایر روایات اهل‌‌بیت(ع) تبیین می‌‌شود. مخاطب، در خلال این مباحث ضمن دست‌‌یابی به فهمی عمیق‌‌تر و دقیق‌‌تر از کلمات و جملات حضرت، متوجه می‌‌شود که هر یک از اهداف قیام عاشورا را می‌‌توان از ابعاد گوناگون فقهی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و عرفانی مورد بررسی قرار داد.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =