مروری بر حوادث ایران در شنبه 19 آذر 1390

کلاهبردار کافی‌نتی دستگیر شد

فارس نوشت: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری که در کافی‌نت‌ اقدام به خالی کردن حساب بانکی مشتریان کافی‌نت می‌کرد خبر داد. سرهنگ سید محسن میربهرسی گفت: فردی که از طریق گوشی همراه خود در کافی‌نت‌های استان لرستان با ضبط صدای مشتریان رمز عابربانک آنان را ضبط و سپس اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کرد شناسایی و دستگیر شد. وی در توضیح این خبر بیان داشت: بر اساس گزارش‌ ارسالی از سوی سرهنگ بهشتی- رئیس پلیس فتا استان لرستان- مبنی بر اخذ چندین شکایت از دانشجویان این شهرستان در خصوص برداشت غیر مجاز اینترنتی و جابجایی متعدد وجوهات و خرید اینترنتی در حدود شش میلیون تومان می‌شد کار ماموران پلیس فتا آغاز شد. کارشناسان پلیس فتا طی تحقیقات فنی و تخصصی و بررسی حساب‌های مذکور متهم را شناسایی و طی عملیاتی وی را دستگیر و مشخص شد که وی از طریق ضبط صوت گوشی همراه خود در کافی نت‌ها رمزهای داده شده مشتریان به متصدیان کافی‌نت را اخذ و از حساب‌های آنان برداشت می‌کرده است.

 

کشف 93 قبضه سلاح در مرزهای شمال غرب

خبرگزاری مهر نوشت: معاون اطلاعات مرزبانی کشور از کشف 93 قبضه سلاح در مرزهای شمال غرب کشور خبر داد. سرهنگ قاسم زمانیان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران اطلاعات هنگ مرزی ارومیه در استان آذربایجان غربی با کسب اخباری در مورد ورود تعدادی سلاح شکاری و انتقال آن به خاک ایران با مراقبت های ویژه و اقدامات اطلاعاتی تمامی مبادی ورودی و تردد خودروهای منطقه را زیر نظر گرفتند. ماموران موفق شدند در این راستا دو دستگاه خودرو سواری که اقدام به جاسازی و حمل سلاح غیرمجاز کرده بودند را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه خودروها را حین تردد در منطقه توقیف کنند. معاون اطلاعات مرزبانی کشور با اعلام دستگیری دو راننده قاچاقچی سلاح گفت: ماموران اطلاعات هنگ مرزی ارومیه در بازرسی از خودروهای توقیفی موفق به کشف 93 قبضه سلاح شکاری تک لول و دولول شدند. 

 

5معلم در میناب بر اثر تصادف جان باختند

فارس نوشت: پنج معلم مرد در میناب صبح امروز در اثر تصادف با خودرو حمل سوخت قاچاق جان خود را از دست دادند. صبح امروز پنج معلم مرد در میناب که با یک خودرو پراید به سمت محل کار خود عازم بودند در اثر تصادف با یک خودرو مخصوص حمل سوخت قاچاق جان خود را از دست دادند. این تصادف که در محور شمیل بندر کرگان رخ داد پنج معلم در میناب را به کام مرگ کشاند. بر اساس اطلاعات موجود محلی و مردمی چهار تن از این معلمان در دم جان باختند و یکی دیگر نیز ساعتی پیش در بیمارستان جان باخت.به گفته منابع مردمی دلیل این حادثه برخورد از روبرو با یک دستگاه خودرو مخصوص حمل سوخت قاچاق ذکر شده است.

 

کلاهبرداری میلیونی از داخل زندان

خبرگزاری مهر نوشت: مرد شیاد که از داخل زندان و با کمک تلفن کلاهبرداری میلیونی کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس استان البرز شناسایی شد. ماموران پلیس آگاهی استان البرز چندی قبل در جریان کلاهبرداری های مشابه در سطح این استان قرار گرفتند. تحقیقات مقدماتی ماموران نشان داد فرد ناشناسی با یک تلفن اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده است. مرد تبهکار به صورت حرفه ای عمل می کرد و هیچ ردی از خود باقی نمی گداشت.
او در یکی از کلاهبرداری ها با یک موسسه کرایه خودرو تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان دکتر یکی از بیمارستانهای معروف درخواست خودرو کرده بود. سپس از راننده خواسته بسته ای را از ترمینال تحویل گرفته و آن را برای او به بیمارستان بیاورد. مرد تبهکار پس از چند دقیقه با تماس دیگری از راننده تقاضا می کند پولی را برای او کارت به کارت کند تا وقتی به بیمارستان آمد آن را بگیرد. راننده نیز بی اطلاع از نقشه مرد کلاهبردار این پول را از حساب خود واریز کرده، اما وقتی به ترمینال می رود متوجه کلاهبرداری می شود.
کلاهبردار تلفنی همچنین در تماس با تالارهای پذیرایی و میوه فروشان ادعا کرده بود قصد برگزاری یک میهمانی بزرگ را دارد. بعد هم سفارش میوه و شام می داد و از آنها می خواست برای پرداخت هزینه کارگرشان را پای دستگاه عابربانک بفرستند تا او پول را اینترنتی پرداخت کند. مرد شیاد با سوءاستفاده از سادگی کارگران از آنها می خواست گزینه انگلیسی را انتخاب کنند و بعد از حساب طعمه هایش به حساب خود پول واریز می کرد.
ماموران پس از ردیابی تماس ها و شماره حساب مرد کلاهبردار او را در یکی از زندان های کرج شناسایی کردند. کلاهبردار حرفه ای پس از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به جرم خود گفت: طعمه ها را از نیازمندی روزنامه ها شناسایی کرده و با معرفی خود به عنوان دکتر یا مهندس اعتمادشان را جلب می کردم. 

 

مادرشوهر حتی مرد را هم کلافه کرد

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: مادرم دائم در خانه ما حضور داشته و در انجام کارها به همسرم کمک می‌کند؛ دیگر از این وضعیت خسته شده و خواهان جدایی هستم. این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 250 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه همسرم از عهده امور زندگی‌ بر نمی‌آید، ‌اظهار داشت: او دائم غذاها را می‌سوزاند و زندگی‌مان نامرتب است. همیشه مادرم به کمک همسرم می‌آید ولی او پیر است و نمی‌تواند همیشه و تا آخر عمر در کنار ما باشد و زندگی‌مان را به همراه همسرم بچرخاند.
زن در دادگاه حضور داشت و با بیان اینکه شوهرم دروغ می‌گوید، عنوان کرد: شوهرم می‌داند که می‌توانم کار‌های منزل را انجام بدهم ولی مادرش اصرار دارد که دائم به بهانه کمک کردن در خانه ما حضور داشته باشد. حدود 3 سال از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد و طی این 3 سال همیشه خانه را مرتب نگه داشته و غذاهای مورد علاقه شوهرم را درست کرده‌ام. مادرشوهرم خود اصرار دارد که همیشه به کمک من بیاید و هر روز از ساعت 8 صبح در خانه ما باشد.
مرد بار دیگر بیان کرد: همسرم مرا متهم به دروغگویی کرده ولی من دروغ نمی‌گویم و از اینکه همسرم نمی‌تواند هیچ کاری را انجام دهد، خسته‌ شده‌ام. می‌خواهم از همسرم جدا شوم و بار دیگر ازدواج کرده و زندگی جدیدی را آغاز کنم. بعد از چند دقیقه سکوت، قاضی زن و مرد را به مصالحه دعوت کرد و حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد.

 

فروکش کردن کف پارکینگ در ساختمان مسکونی

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: فروکش کردن کف پارکینگ در ساختمان مجتمع مسکونی و ایجاد گودال در آن موجب فرو رفتن چرخ خودرو یکی از ساکنان مجتمع در آن شد.این حادثه شب گذشته در ساختمان یک مجتمع مسکونی در خیابان نبرد، خیابان علامه رخ داد و آتش نشانان با اقدام به موقع خود در مهار خودرو از بروز خطر احتمالی و افزایش خسارت جلوگیری کردند. درپی رخداد این حادثه ساکنان مجتمع در تماس با سامانه 125 از آتش نشانی کمک خواستند که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 24 ساعت 21:41 دقیقه روانه محل حادثه شدند.
به گفته جمشید غمامی فرمانده آتش نشانان، چرخ جلوی خودرو سواری در گودال کف پارکینگ فرو رفته بود و هر لحظه امکان بروز خطر دیگری وجود داشت. آتش نشانان با استفاده از دستگاه کشنده(تیفور) خودرو را کاملا مهار کردند و با ایمن سازی اطراف آن، چرخ خودرو را از گودال بیرون آوردند و خودرو را بدون هر آسیب دیگری از پارکینگ به محل ایمن انتقال دادند. این فرمانده آتش نشانی همچنین گفت: این گودال در اثر شکسته شدن لوله فاضلاب و نشت آب زیر کف پارکینگ، شسته شدن تدریجی خاک های اطراف دهانه چاه و خالی شدن کف آن ایجاد و باعث شده بود خودرو سواری که روی آن ایستاده بود دچار حادثه شود که تلاش آتش نشانان منجر به رفع خطر شد.

 

تدریس خصوصی در خانه پای مرد را به دادگاه باز کرد

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: همسرم در خانه تدریس خصوصی می‌کند اما من مخالف این کار هستم و اگر دست از این کارش نکشد، از او جدا خواهم شد. این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه اظهار داشت: همسرم در خانه تدریس خصوصی می‌کند ولی من با کار کردن او مخالفم و گفته‌ام که نمی‌خواهم حتی در خانه نیز کار کند. وی با بیان اینکه می‌خواهم همسرم به امور خانه و بزرگ کردن فرزندمان برسد نه اینکه تدریس خصوصی کند، افزود: همسرم با تدریس خصوصی‌ در منزل، مرا عذاب می‌دهد و اگر دست از این کارش نکشد از او جدا خواهم شد.
زن در دادگاه حاضر شد و عنوان کرد: به خاطر شوهرم در مدرسه یا مؤسسه‌ای کار نکردم تا او راضی باشد ولی امروز باز هم از من ایراد گرفته و می‌گوید حتی در خانه نیز کار نکنم. اگر شوهرم موافق جدایی است، حرفی ندارم چون کسی که در این میان ضرر می‌کند، خود اوست. تدریس را دوست دارد ولی شوهرم این موضوع را درک نکرده و دائم از من و کارهایم ایراد می‌گیرد.
مرد بار دیگر عنوان کرد: همسرم حتی در خانه نیز نباید تدریس خصوصی کند و به خاطر حفظ زندگی‌مان باید این شغل را کنار بگذارد. همسرم لجبازی می‌کند وگرنه به تدریس علاقه‌ای ندارد و باید به خاطر من این شغل را کنار بگذارد. قاضی این شعبه حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و زن و شوهر را به مصالحه دعوت کرد همچنین از زن خواست که به خاطر رضایت مرد، کمتر در خانه به تدریس خصوصی بپردازد و جلسه را پایان داد.

 

بازداشت ماموران قلابی وزارت بهداشت

ایسنا نوشت: سرپرست پلیس آگاهی استان سمنان از شناسایی و دستگیری چهار نفر که با معرفی خود به‌عنوان کارمند وزارت بهداشت، دستگاه‌های تصفیه آب را به شهروندان سمنانی ‌فروخته‌ بودند، خبر داد. سرهنگ کاشفی در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی دریافت اطلاعات مردمی از کلاهبرداری تحت عنوان مامور وزارت بهداشت با شگرد فروش دستگاه تصفیه آب، اکیپی از کارآگاهان مسئول بررسی صحت و سقم این اخبار شدند. سرپرست پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند، عده‌ای سودجو ضمن تماس با شهروندان سمنانی و معرفی خود به‌عنوان کارمند وزارت بهداشت و این ادعا که دستگاه‌ها با قیمت دولتی است و در صورت عدم خرید سهمیه شما باطل خواهد شد، اقدام به بازاریابی وسیع و نصب دستگاه موصوف و اخذ وجه بسیار بالاتر از قیمت واقعی، کرده‌ بودند.  وی با بیان اینکه دستگاه‌ها فاقد کارآیی لازم و صرفا یک صافی آب معمولی بوده است، تصریح کرد: با پیگیری کارآگاهان دو متهم در حال نصب دستگاه دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی تحقیق از آنان آغاز شد که با اعترافات متهمان دو متهم دیگر که با تاسیس شرکتی پوشالی اقدام به کلاهبرداری کرده بودند نیز دستگیر شدند.  

 

شوهر معتاد عشق زن را کور کرد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم معتاد است و چون او را خیلی دوست دارم، تحمل دیدنش در این وضعیت را ندارم. این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد و در حضور قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده با بیان اینکه حدود 5 سال از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد، گفت: شوهرم معتاد به حشیش است، میزان مصرفش بالاست و تحمل دیدن او را ندارم. شوهرم را دوست دارم ولی وقتی می‌بینم که با مصرف مواد مخدر، خود را از بین می‌برد، آزار می‌بینم و نمی‌توانم در کنارش باشم؛ می‌خواهم از او جدا شوم تا شاهد این وضع نباشم.
مرد در دادگاه حضور داشت و با بیان اینکه معتاد نیستم، اظهار داشت: همسرم به دنبال بهانه‌ای برای جدایی است ولی من طلاقش نمی‌دهم. از همسرم می‌خواهم تا از این درخواستش منصرف شود. زن نیز عنوان کرد: شوهرم را دوست دارم ولی با این وضع نمی‌توانم در کنارش بمانم چون دیدن او در این شرایط عذابم می‌دهد. خواهان جدایی هستم و شوهرم باید به خاطر من با این درخواست موافقت کند و بداند که چنانچه حاضر به جدایی نشود، مجبور به ترک او می‌شوم. مرد در ادامه گفت: همسرم می‌تواند هر کاری که بخواهد انجام دهد ولی او را طلاق نخواهم داد حتی اگر مرا ترک کند. قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن و مرد، حکمی صادر نکرد و جلسه را خاتمه داد.

 

مرگ خاموش 2مرد در قلعه‌مرغی

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از فوت دو نفر بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن خبر داد. حسن عباسی با اعلام این خبر افزود: وقوع این حادثه در ساعت 8:21 روز جمعه در منطقه قلعه‌مرغی خیابان رشیدی به وقوع پیوسته است که بر اثر آن دو مرد 25 و 30 ساله جان خود را از دست دادند.
وی با اعلام خبر مسمومیت سه نفر بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسیدکربن در روز چهارشنبه گفت: در جریان این حادثه مردی 54 ساله به همراه دو زن 34 و 41 ساله در خانه‌ای در خیابان نوفل‌لوشاتو دچار مسمومیت شدند که در ساعت 11:03 توسط عوامل اورژانس به بیمارستان فیروزگر منتقل شدند.
وی با اشاره به وقوع سه حادثه گازگرفتگی در روز پنج‌شنبه خاطرنشان کرد: در یک مورد چهارنفر در شهرک کاروان دچار گازگرفتگی شدند که عوامل اورژانس آنان را به بیمارستان فیروزآبادی منتقل کردند. عباسی ادامه داد: در حادثه دیگر که در خیابان پیروزی به وقوع پیوسته است پسربچه‌ای پنج ساله، دختری 11 ساله به همراه زنی 31 ساله دچار مسمومیت شده‌اند که به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شدند. به گفته عباسی در حادثه دیگر نیز که در ساعت 3:08 بامداد به وقوع پیوسته مردی 27 ساله به همراه همسر 25 ساله و فرزند 1.5 ساله دچار گازگرفتگی و به بیمارستان لقمان منتقل شدند.

 

آتش سوزی در دریاچه زریوار/ وقوع چندین مورد آتش سوزی در یک ماه

خبرگزاری مهر نوشت: برای چندمین بار پیاپی و به دلایل نامعلوم نی زارهای دریاچه زریوار در شهر مریوان دچار حریق شد و در آتش سوخت.
شامگاه جمعه و به دلایل نامعلوم بار دیگر و در سه منطقه مختلف نیزارهای دریاچه زریوار مریوان طعمه حریق شده و بخش های از آن در آتش سوخت. وقوع آتش سوزی روز گذشته در دریاچه زریوار شهر مریوان در حالی روی داد که پیش از این نیز طی یک ماه اخیر چندین مورد دیگر آتش سوزی در این محل روی داده است و این موضوع باعث نگرانی جدی مردم مریوان به ویژه دوستداران محیط زیست شده است. در آتش سوزی شامگاه جمعه دریاچه زریوار مریوان به دلایلی نامعلوم از سه طرف "اینگیجه"، "کانی سانان" و "برده رشه" نی زارهای روی دریاچه آتش گرفتند و بنا به گفته مسئولان بیش از صدها متر مربع از این نی زارها در آتش سوختند که به دلیل نبود امکانات مورد نیاز امکان کنترل سریع آتش سوزی فراهم نبود.
از چندین سال قبل تاکنون و به دلیل ورود فاضلاب شهر مریوان و روستاهای اطراف به دریاچه زریوار زمینه رشد نی زارهایی بر روی این دریاچه فراهم شد و علیرغم مباحث مطرح شده از سوی مسئولان مختلف دولتی مبنی بر لایروبی این اثر ارزشمند طبیعی ولی همچنان این مشکل پابرجاست و بعد از خشکسالی های اخیر، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه دریاچه هم اکنون آتش سوزی هم این اثر طبیعی را به شدت تهدید می کند. هر چند که هم اکنون فاضلاب بخش عمده ای از شهر مریوان به داخل زریوار وارد نمی شود ولی بی تفاوتی نسبت به سرنوشت این اثر طبیعی باعث شده است که نگرانی جدی در بین مردم مریوان و افراد علاقمند به محیط زیست در خصوص وضعیت زریوار ایجاد شود.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    5 0
    اين قضات محترم دادگاه‌هاي خانواده همه شكايات را بدون صدور حكم خاتمه داده‌اند. خسته نباشيد ما را صميمانه به ايشان ابلاغ بفرماييد