بحث و گفت وگوی نمایندگان در خصوص ماده 28 طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار موجب ارجاع آن به کمیسیون مربوطه شد.

 به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 28 طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار، در اخطاری با استناد به اصل 60 قانون اساسی، این ماده را مغایر قانون دانست و خواستار ارجاع آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه شد.
 
وی که می گفت ماده 28 اشکال ماهوی دارد و جایگاه شورای گفت‌و‌گو یک جایگاه مشورتی است و نباید تصمیمات حاکمیتی بگیرد، افزود:در این ماده مصادیق امتیازات و منافع تخصیص یافته به بخش‌های تعاونی و خصوصی به پیشنهاد هر یکی از اتاق‌ها توسط شورای گفت‌و‌گو در صورت تصویب نهایی تعیین می‌شود‌ در حالی که این موضوع و تعیین چنین مصادیقی توسط شورای گفت‌و‌گو مغایر قانون است.
 
در ماده 28 طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار آماده است، آن دسته از اشخاص حقوقی که دولت و دستگاه‌های اجرایی و مدیران و کارکنان آنها به صورت انفرادی یا گروهی مستقیم یا غیر مستقیم در آنها سهام مدیریتی اعم از سهم‌الشرکه و دارای دارند، نمی‌توانند از امتیازات و منافع تخصیص یافته به بخش‌های تعاونی و خصوصی استفاده کنند. مصادیق این امتیازات و منافع به پیشنهاد هر یک از اتاق‌ها، توسط شورای گفت‌و‌گو تعیین می‌شود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن وارد دانستن اخطار توکلی، گفت: شورای گفت‌وگو جایگاه مشورتی دارد و اشکالی که آقای توکلی مطرح می‌کند، وارد است و تعیین چنین مصادیقی از اختیارات حاکمیتی است که بر عهده دولت است.
 
رئیس مجلس پس از این سخنان اخطار را به رای نمایندگان گذاشت که وکلای ملت نیز با 110 رای موافق، 8 رای مخالف و 18 رای ممتنع از 208 نماینده حاضر در صحن علنی، به وارد بودن اخطار مذکور رای مثبت دادند.
 
لاریجانی پس از رای مثبت نمایندگان به این اخطار، ماده 28 را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.
 

/27212

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =