رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که دو سالی است در کسوت خطیب نمازجمعه، ظاهر نشده است، از تحلیلش درباره وضعیت عراق از این تریبون یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با سیدعمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق و برادرش سیدمحسن حکیم گفت: در آغاز این تجاوز در نماز جمعه تهران در تحلیلی از این اشغال، ورود آمریکایی‌ها را به باتلاقی به نام عراق تشبیه کردم که اکنون شکست آمریکایی‌ها در این باتلاق به جهانیان به اثبات رسید.
در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از خروج نیروهای اشغالگر از عراق، بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و یکپارچگی در عراق و برقراری امنیت کامل در این کشور تاکید کرد.
وی با اشاره به توسعه روزافزون موج بیداری اسلامی در منطقه، سرنوشت همه دیکتاتورها را مشابه یکدیگر توصیف کرد و گفت: جهان اسلام بیدار شده است و امیدواریم در آینده، عراق آزاد و مستقل بتواند در کنار سایر کشورهای اسلامی، نقش موثری در جهان اسلام ایفا کند.
هاشمی‌رفسنجانی در این ملاقات، روابط دو جانبه تهران - بغداد را استراتژیک و همکاری‌های دو کشور را راهبردی، درازمدت و پایدار توصیف کرد و گفت: دو کشور با توجه به اشتراکات قومی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی باید با جدیت و اراده بهتری آینده همکاری‌ها را رقم بزنند.
همچنین در این دیدار سیدعمار حکیم با تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات عراق و یادآوری خاطرات و آثار مثبت سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این کشور، گزارشی از آخرین تحولات سیاسی، نظامی و اقتصادی عراق ارایه کرد.
آخرین اخبار از خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، تحولات منطقه بویژه بیداری اسلامی و مسایل کشور سوریه و نهضت منطقه نیز در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    13 2
    خوبه خودتونم میدونید
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    15 2
    البته اسمش تو ایران و سوریه همیشه فتنه یا گروهای مسلح خارجی است.
  • بدون نام US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    8 5
    جونم......هاشمي
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    11 1
    ازجناب اقای هاشمی انتظار می رود که واقعیات را بیان کنند آمریکا در باتلاق گیر نمی کرد صدام رو کی نابود می کرد ؟ایران این چه سیاستی که کشور ما دارد این در دنیا تغیراتی بنیادی حاصل بشود ولی ما همان سیاست مرغ یک پا دارد را پی گیری کنیم چه سودی دارد ما باید سیاست انعطاف پزیری در دنیا داشته باشیم وبا تحولات مثبت همراهی کنیم واز موارد منفی دوری کنیم
  • جندالله IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    8 5
    خدا خیرت بده که همیشه انچه گفتی عمل کردی و هم محقق شد کهدلیل بر دور اندیشیت دارد از کسی که مشاور امام رضوانالله بوده انتظار همین است خدا به شما طول عمر بدهد