عباسعلی نورا نماینده زابل از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس​جمهور است که اگرچه امضایش را پس نگرفته اما در خصوص به سرانجام رسیدن آن هم، امیدوار نیست.

اين طراح سوال از رئيس​جمهور در گفت​وگو با خبرآنلاين، با اشاره به اينکه اين سوال از مدت​ها پيش تدوين شده بود، ادامه داد: اگر همان موقع اين موضوع با مقاومت هيات رئيسه مواجه نمي​شد و اجرايي مي​گرديد، مي​شد اميدوار بود که به سرانجام هم برسد و تاثيرگذار باشد. به گونه​اي که دست کم عدم قانونگرايي دولت، مرتفع شود.
وي با اشاره به اينکه فضاي سياسي کشور به انتخابات مجلس نزديک مي​شود، افزود: با اوج گيري فعاليت​هاي انتخاباتي و گرفتاري​هاي ديگردر آستانه انتخابات، شايد اصلا طرح موضوع سوال از رئيس​جمهور جالب هم نباشد.
نورا که مي​گفت نگران است کشور در شرايط انتخابات از درون و بيرون در شرايط خاصي قرار بگيرد، گفت: به نظر مي​رسد که در چنين شرايطي، سوال از رئيس​جمهور ضرورت خود را از دست داده است. اگرچه ممکن است اين سوال همچنان اهميت خود را براي نمايندگان تهران، حفظ کرده باشد اما براي نمايندگان شهرستان​ها ديگر در اولويت نيست.
نماينده زابل با بيان اينکه به سرانجام طرح سوال از رئيس​جمهور چشم اميد ندارد، ادامه داد: البته امضايم را از اين طرح پس نمي​گيرم.
به گفته وي، تنها نقطه اميد براي به سرانجام رساندن طرح سوال از رئيس​جمهور اين است که آن را به بعد از انتخابات مجلس موکول کنند. البته اين ايراد به مجلس وارد است که تا کنون براي بررسي اين سوال فرصت سوزي کرده است و در شرايطي مي​خواهد آن را مطرح کند که جو کشور انتخاباتي است و شرايط بين المللي به نفع کشور نيست. جو انتخاباتي مناسب اين سوال و جواب نيست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    10 0
    پس چرا عرض خودمي بريد و وزحمت مردم را خواستاريد
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    اینم برای زمین زدن جبهه پایداری است و نه برای منافع مردم. بهتره هیئت رییسه هم از نمایندگان استفاده ابزاری نکنه.