خودرو هیبریدی E 300 بلوتک توسط پیشرانه الکتریکی و یک موتور توربودیزل 4 سیلندر حرکت می‌کند. این خودرو با قدرت نهایی 170 کیلووات و مصرف 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر، اقتصادی‌ترین خودروی لوکس جهان است.

محبوبه عمیدی: مرسدس بنز برای حضور در نمایشگاه خودروی دیترویت که حدود 20 روز دیگر در این شهر آغاز خواهد شد، دو نمونه هیبریدی جدید را آماده کرده است. مطابق اعلام این شرکت، یکی از این دو نمونه خودروی E 300 بلوتک خواهد بود که با مصرف 4.2 لیتر گازوئیل در هر 100 کیلومتر « اقتصادی‌ترین مدل لوکس دنیا» نام گرفته و دیگری E 400 هیبریدی بنزین‌سوز است که در هر 100 کیلومتر 8.7 لیتر مصرف خواهد کرد.

 

مرسدس بنز هیبریدی E 300 بلوتک

مرسدس بنز با هدف کسب بازار بزرگتری از خودروهای لوکس کم‌مصرف، نمونه E 300 بلوتک را طراحی کرده است. در طراحی این نمونه از شیوه پیمانه‌ای هوشمند استفاده شده که در آن هیچ تغییری روی بدنه اصلی برای تبدیل خودرو به نمونه هیبریدی آن لازم نیست. برای نمونه E 300 یک پیشرانه الکتریکی 20 کیلوواتی - 27 اسب‌بخار - پیش‌بینی شده که گشتاور نیرویی معادل 250 نیوتن‌متر تولید خواهد کرد. پیشرانه دیگر این خودرو یک موتور درون‌سوز توربودیزل و چهار سیلندر به  گنجایش  2.1 لیتر است که می‌تواند توانی برابر150 کیلووات - 204 اسب‌بخار- و گشتاور نیروی 500 نیوتن‌متر تولید کند. مجموع این دو پیشرانه به نمونه بلوتک جدید توانی معادل E 300 CDI با قدرت 170 کیلووات و گشتاور نیروی 540 نیوتن‌متر می دهد، در حالی که مصرف سوخت آن را حدود 15درصد نسبت به این نمونه کاهش داده است. صفر تا 100 مرسدس بنز E 300 به 7.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این خودرو 241 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

 

نمونه هیبریدی E 400

مرسدس بنز E 400 که نمونه بهبود یافته S 400 هیبریدی است از همان پیشرانه الکتریکی موجود در E 300 بلوتک بهره می‌برد اما در این خودرو یک موتور بنزینی V6 تعبیه شده که می‌تواند توانی معادل 306 اسب‌بخار و گشتاور نیرویی معادل 370 نیوتن‌متر تولید کند. مطابق استانداردهای ایالات متحده این خودرو در مناطق شهری 9.8 لیتر، در بزرگراه‌ها و جاده‌ها 7.6 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف خواهد کرد. صفر تا 100 این خودرو به زمانی معادل 6.7 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به صورت الکتریکی به 209 کیلومتربرساعت محدود شده است.

به گزارش گیزمگ، هر دو نمونه جدید کلاس ای مرسدس بنز با شروع/ توقف خودکار، ترمز بازیافت انرژی و حالت sailing طراحی شده‌ا‌ند که می‌تواند با یکپارچه کردن قدرت هر دو پیشرانه خودرو به آن سرعتی معادل 160 کیلومتربرساعت بدهد. این دو خودرو می‌توانند تنها به کمک پیشرانه الکتریکی نیز حرکت کنند اما حدکثر سرعت در این حالت 56 کیلومتربرساعت است و فاصله طی شده بیش از 1.6 کیلومتر (!) نخواهد بود.

این دو خودرو که برای اولین‌بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهند شد، اوایل سال میلادی آینده وارد بازار می‌شوند. مرسدس بنز E 300 بلوتک هیبریدی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و نمونه هیبریدی E 400بازارهای ایالات متحده، ژاپن و چین را هدف خواهد گرفت.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    70 0
    خودروسازان اروپایی ببینید چطور از علم برای ارتقا محصولاتشان استفاده می کنند و خودروهای کم مصرف و الاینده استفاده می کنند ولی در کشور ما ...اقایانی که دم از ...ارتقای کیفیت می زنند جلسه تشکیل می دهند !برای تولید قدیمی ترین خودرو کشور که سواریش متوقف شده چند ساله پیش ولی خودش با معجزه استاندارد شد!!چقدر دلسوز مردم هستند!امیدوارم در روزهای الودگی هوا و که نفس مردم به شماره افتاده ...حداقل سکوت کنند و حرف راجع به سلامتی مردم نزنند.
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      3 0
      در واقع خودرو ایرانی وجود ندارد .پراید آشعال کره ای و پژو 405 بد ترین شرکت اروپایی ، هر دو تولید دهه 1980 هستند. که در کشور های سازنده سالهاست منقرض شدن
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    50 3
    در مقایسه با پراید و سایر خودروهای داخلی مصرف بالایی داره !! خیلی مونده به تکنولوژی خودروی ایرانی برسد
  • امین IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    31 0
    کاش خودروسازان وطنی نه از مرسدس بنز که حداقل از کره ای ها یاد میگرفتند. کشوری که خودروسازی را بعد از ما شروع کرد و در دنیا به ساخت ماشینهای ارزان ولی با کیفیت و خدمات پس از فروش خوب شهرت دارد.(گرچه همین ماشینهای ارزان کره ای در ایران لوکس حساب میشن) اما ما هنوز در صنعت مونتاژ درجا میزنیم. بیچاره مردم که باید پول یک ماشین خوب خارجی را بدهند و ماشین بی کیفیت پرمصرف آلاینده قدیمی از رده خارج وطنی تحویل بگیرند اون هم با منت ! الان در فرانسه 408 یعنی سه نسل بعد از 405 داره تولید میشه. 405 یا زانتیا یا ریو فعلی کاملا از رده خارج هستند. اونوقت ایران خودرو افتخار میکنه که تیراژ 405 رفته بالا!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    12 1
    شاید معضل اصلی ما همین بنزین و گاز و نفت‌مان است. کدام کشوری تن به استفاده از خودروی CNG که عملاً بسیاری از آلودگی هوای تهران از همین موتورها و موتورسیکلت‌های چینی غیراستانداردی است که سالهاست وارد می‌شود و صدالبته فروش بی‌رویه بدون درنظر گرفتن پارکینگ، عدم ارایه خدمات عمومی در همه جای شهر مثل تراموا، مترو و... بی‌برنامه‌گی در ساخت و ساز ساختمان‌ها که خود دلیل مضاعف بر عدم وجود باد مخالف بر شهرسازی ما که غالباً به اشتباه خیابان‌کشی شده است. عدم استفاده از تکنولوژی‌های روز خودروسازی(شاید به علت ...) که باعث شده خودروسازان هر روز پرروتر و بی‌رقیب‌تر شوند و ملت ... مجبور به استفاده و خرید از آنها آنهم با چند ماه پول ریختن و معطل ماندن و خدمات گارانتی بعلت عدم کنترل کیفی
  • بدون نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    8 1
    مصرف 8.7 لیتر چندان پایین نیست ضمن اینکه مرسدس بنز پیشتاز خودروهای هیبریدی نبوده و این تحفه را از بابت خالی نبودن عریضه سمبل کرده. ضمناٌ میدانید چند میلیون نفر از قبل همین خودروهای آلوده داخلی نون میخورند تمام تعمیرگاهها از بدو خروج خودرو از کارخانه سازنده مشقول شل و سفت کردن پیچهای این ابوطیاره ها هستند این خودروها تمام شهرها را آلوده کردند و بیماریهای ریوی و عصبی و پوستی غوغا میکند و هزاران دکتر و کارخانه های داروسازی و داروخانه ها مشغول کار شدند لوازم بی کیفیت خودروهای داخلی باعث شده عده زیادی در کارگاههای تولید لوازم یدکی مشغول باشند و شلوغی خیابانها و تعداد بسیار زیاد تصادفات باعث شده تا کاسبی صافکارها و نقاشها و تعمیرگاهها سکه شود و تازه جمعیت کشور به لحاظ همین خودروها اندک کاهش یافته
  • bavand IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    2 0
    خودرو سازان و حمایت کنندگان خودرو سازی داخل بهتره برن .... تولید کنن که مصرفش کمتره !
  • منوچ IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    1 0
    بچه ها ساله حمایت از تولید ملی اسمه بنزو میبرین...پراید داریم پژو داریم چقدر تنوع میخاید؟؟؟...