حقوق پرستاران ایران و مقایسه آن با درامد پرستاران خارجی، با واکنش کاربران خبرآنلاین مواجه شد.

برخی از کاربران معتقد بودند کیفیت خدمات پرستاران آمریکایی به بیماران، به مراتب بالاتر از کیفیت خدمات پرستاران ایرانی است. همین یک جمله "كيفيت كارشون هم مثل آمريكاست؟" که برای خبر حقوق پرستاران ایرانی قابل مقایسه با سایر کشورها نیست با واکنش های مختلفی مواجه شد.

یکی از کاربران در پاسخ به این سوال نوشته است: "شما کافیه یه به بیمارستان ها سر بزنید ببینید پرستاران ایرانی در چه حد برای مریض دلسوزی می کنند ، اگه یه مریض بد حال یا مسن باشه آیا بدون همراه اون دلسوزی که باید بشه واقعا میشه،
آیا اون تعریفی که از حیطه کارییه یک پرستار شده بهش عمل میشه؟؟ اگه میشه آیین نامه اش رو انتشار بدین تا مردمی که سر و کارشون افتاده بیان درد و دل کنند. ایشالله گذر هیچ کی به مریضی و بیمارستان نیافته ، پرستاراران ما هم با شرایط کنار اومدن در همون حدی که حقوق می گیرن کار میکنن ، یعنی در تمامی مشاغل اینگونه شده ، یادمه تو دبیرستان معلم مون همش از درس کم میذاشت تا شاگرد ها مجبور بشن برن خصوصی بگیرن باهاش. یادتون باشه ما تک تک باید خودمون رو اصلاح کنیم، نه اینکه از این و اون ایراد بگیریم، مملکتمون تغییری نخواهد کرد."

هرچند که مقایسه این کاربر برای نسبت کار پرستاران ایرانی و حقوقشان با فعالیت های معلمان داشته است، خودش جای بحث دارد، اما مخاطبان مقایسه های مختلف میان میزان کار و درآمد مشاغل مختلف داشته اند.

در این میان بسیاری از کاربران به وزارت بهداشت و حمایت هایش از پرستاران انتقاد وارد کرده اند. همچنین مقایسه هایی میان درآمد پزشکان و پرستاران و میزان مسوولیت و وظیفه آنها انجام شده است.

به هر حال برای خواندن نظرات بیشتر مخاطبان خبرآنلاین، پاسخ و رای دادن به آنها و البته نوشتن پاسخ جدید اینجا، اینجا و اینجا را که مربوط به گفتگو با یکی از اعضای محمد شریفی مقدم، یکی از اعضای نظام پرستاری است، کلیک کنید.

نکته: نظراتی که در خبرها منتشر شده اند و یا در این خبر دیده اید، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست. خبرآنلاین درباره آنها موضعی ندارد و تنها نظرات مخاطبانش را منتشر می کند.

4747

کد خبر 190792

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    34 15
    هر بیمارستانی رفتم پرستارا خیلی خشک و طلبکارانه و بدون در نظر گرفتن شرایط خاص یه بیمار باهام برخورد کردن
    • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      17 20
      فکر کنم پرستار را با اطلاعات اشتباه گرفتی
  • رضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    30 0
    اول اینکه سوال را درست باید پرسید : باید پرسید که آیا ایران در زمینه ارائه خدمات بهداشتی جزء کشورهای برتر جهان است . بعد می توان نتیجه درست گرفت .نظر من این است که ایران می تواند باشد اما نه با این مدیریت ضعیف . قطعا وضعیت بهداشت و درمان ایران بسیار ضعیف و قابل مقایسه با کشورهای مدرن نیست.
  • سهیلا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    24 26
    با این وضع بیمارستانهای دولتی اگه این پرستارهای دلسوز هم نبودند که باید بیمارستانها تعطیل میشد. دستشون درد نکنه.
  • مریم IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    34 14
    فقط رفتارشون نیست- هیچ کاری برای مریض انجام نمیدن ساده ترین کار پرستاری رو خودمون بعنوان همراه انجام میدیم سوال هم میکنیم مثل اینکه به یه کودن نگاه میکنن، آخرش باید عذرخواهی کنیم! خدا نصیبشون نکنه
    • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      11 7
      موافق. کاملا
    • بهزاد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      19 0
      وقتی تعداد پرستار با بیمار همخوانی نداره در واقع دولت داره هم به پرستار وهم به مریض ظلم میکنه و به درگیری اینا میخنده مقصر پایین بودن سرانه درمان کشوره>
    • بهزاد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      15 0
      کیفیت کار و دستمزد کدوم شغل تو ایران مثل خارج هستش که پرستاری باشه ما فقط باید پول بنزینمون با اروپا مقایسه شه اگه جرات دارید بقیه خدمات خارجی ها به مردمشون رو هم مقایسه کنید حقوق ما با زیمبابوه مقایسه میشه بنزینمون با المان ؟
  • دکتر عزت اله کریمی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    19 23
    دوستان عزیز نحوه پرسیدن این سوال جای اشکال دارد چرا که اغلب پاسخ دهندگان کار پرستاران خارجی را در فیلمها دیده اند ولی برخورد پرستاران را عملا" در بیمارستانها واین مقایسه درست نیست اگر بناست اظهار نظر شود بایستی کار واقعی در محیط واقعی ودر شرایط واقعی سنجیده شودمن خود پزشکم و شاهد تلاش پرستاران
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      13 4
      دکتر جان همکارانتان همه از قماش شما نیستند همه چیز را ببینید
    • آرمان IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      5 4
      نباید منکر فعالیت های بعضی از زحمت کشان جامعه پزشکی شد ولی این را هم باید گفت که: جان آدمیزاد برای تعدادی از پزشکان، پرستاران مهم نیست. این افراد وقتی حال مضطرب همراهان بیمار را می بینند هیچ اعتنایی نمی کنند ولی شاید با آنها بدرفتاری کنند. باید جامعه پزشکی قبول کند که اگرچه این طور وانمود می کنند که حقوقشان کم است(که خود من اصلا اعتقاد ندارد) ولی نباید با بیمار و همراهانشان اینگونه رفتار کنند. بدانید که آیین دینی ما نجات جان یک نفر معادل جان تمام مردم شناخته شده است. باور کنید از بس ازدست این پزشک ها و بیمه ها و پرستارها و بیمارستان خصوصی دلخور هستم که در دلم بارها گفته ام ای کاش به جای دروس ریاضی و رفتن به دانشگاه شریف پزشکی می خوندم تا این همه از این افراد چوب نخورم. آخه نکته وقت به جامع
    • mehrnaz DK ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      9 0
      پرستارهای دانمارک در مقایسه با پرستاران ایرانی مهربانتر و با ادب ترند اما از نظر کاری بسیار کم تجربه و دست و پا چلفتی و کم دانش اند!
  • Behnam IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    35 7
    رفتارشان خوب نبوده نه تنها پرستان بلكه حتي پزشكان. نمي دانم شايد حقوقشان كم است . شايد آموزش نديده اند. شايد اصلا فقط براي امرار معاش به اين كار رو آورده اند. به هر حال خدا گرگ بيابان را راهي بيمارستان و درمانگاه نكند.
  • احمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    22 7
    من اصلا" کاری به مقایسه با خارجیها ندارم و به قول اون دکتر فقط تو فیلما دیدمشون ولی میخوام اینو بگم رفتار پرستارای ایرانی با مریضا و همراهانشون بسیار زشت و برخورنده ست. این فقط به پرستارا محدود نمیشه و کلا" رفتار کادر بیمارستانی از پزشک تا نگهبان دم در به همین صورته به جز استثناها که خیلی هم انگشت شمارن. البته از قدیم هم گفتن : تنت به ناز طبیبان دچار مباد
    • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      2 2
      کاملا موافقم
    • محسن US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      12 0
      كاملا با اين نظر مخالفم ... اينجانب تاكنون سه بار جهت عمل جراحي در سه بيمارستان مختلف بستري بوده و نه تنها از كادر پرستاري هيچگونه برخورد زشت و زننده ايي نديدم بلكه بيشتر برخوردهاي زشت و طلبكارانه را از طرف مريض ها و همراهانشان ديدم كه به پرستارها به چشم گماشته هاي خود نگاه مي كنند تا آنجا كه حتي همراه مريض توقع تعويض ملحفه و لگن بيمارش را از پرستار دارد و خود همراه حاضر به انجام هيچگونه كاري براي مريض اش نيست . بهتر است كه هر كدام از ما بدانيم كه چه توقعي را بايد از چه كسي داشته باشيم و اول به اين سئوال پاسخ دهيم كه توقعات و انتظارات ما به جاست يا نه ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    15 11
    حد اقل معلمها اگه حقوق کمی دارن بابچه هامون مهربونن .....بچه من که لحظه ای از ما جدا نمیشد حالا دلتنگ معلمش میشه.....
  • محمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    17 6
    تو بیمارستانهای خصوصی که قابل قبول نیست چه برسه به بیمارستانهای دولتی
  • عادل IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    16 13
    شرایط پرستاری در کشورما مانند کشورهای دیگر نیست که یکی از این تفاوتها به نسبت پرستار به بیمار بر می گردد.با این نسبت تعداد کم پرستار به بیمار همین مراقبتی هم که انجام می گیرد شاهکار است بخدا.
    • محسن US ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      2 0
      كاملا موافقم .
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    13 11
    یک پزشک اگه بخواد با بیمه و بیمارستان دولتی و... کار کنه با بدقولی ها و بی احترامی‌های اون ها مواجه می‌شه. خوب کسی که 12-15 سال درس خونده تا تخصص و فوق تخصص بگیره و الآن تازه تو سی و چند سالگی وارد بازار کار شده انتظار داره مثل بقیه کشورها سری این عمر گذشتش رو جبران کنه. اگه قراره تو بیمارستان ها همون قدری حقوق بگیره که یه کارمند متوسط با لیسانس داره تو یه اداره می گیره خب معلومه از کارش می‌زنه. به علاوه ساعت کاری پرستاران خیلی زیادتر از بقیه مشاغله. تو اکثر کشورهای دنیا حقوق خوبی بهشون می‌دن که اینجوری جبران ساعت کاریشون رو بکنه و انگیزه‌ای برای کار داشته باشن. ولی سیستم درمانی ما متاسفانه هیچ استانداردی رو رعایت نمی‌کنه!
    • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      12 4
      سوگند بقراط هم کشک. دکتر شدیم که سریع (به قول شما سری) پول دربیاریم همین. استفاده از پول مالیات همین مردم واسه تحصیل رایگان هم هیچی. اینجوری باشه اون محققی که phd داره تو رشته های دیگه (نه مثه شما دکترای حرفه ای. در مورد متخصصها و فوق تخصصها هم حرفی نمیزنم چون همه میدونن چطوری و چقدر پول درمیارن) به کشورش خدمت نکنه چون پولی که بهشون میدن قابل مقایسه با خیلیا نیست
  • ناهید PL ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    25 19
    من با نظر مریم کاملا موافقم اما اضافه هم میکنم که این حقوق از سرشون هم خییلی زیاده چون اصلا کارخاصی نمیکنن.همش هم باید داد بزنی بگی بیا سرم رو دربیار انهم بعد از چندساعت بااخم و تخم میان.مگه چه کارمهمی میکنن فقط کارشون خندیدن با همکارانشون و قروفروارایش؟که بخوان حقوقشون زیادهم بشه؟!!!!!!!!!!!!
    • کتایون IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      4 6
      حقیقته محض .کاش این حقیقت بیلبورد شهر میشد پرستارا خجالت میکشیدن تا کی فرهنگ تملق؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
      8 0
      ناهید خانم اگر یک شب پرستار بودید میدانستید پرستاری یعنی چه؟ می دانستید چقدر کار برای انجام دادن هست. حتی در همین سطح پایین... مشکل این است که نمی دانید...
    • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      6 0
      ناهید خانم واقعا برات متاسفم واقعاوبا زبان نفهم طرف نبودی که ببینی چه عذابی داره
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    25 3
    واقعیت این است که شفاف نبودن بیمارستان ها و کسب پول های نامشروع پزشکان باعث شده است پرستاران در این میان که حقوق ثابت و مشخصی دارند از نظر روحی آسیب ببینند.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    28 2
    این فرهنگ طلبکاری فقط مختص پرستاران نیست اساساً شما در ایران هر جا که بروی به ارباب رجوع به صورت تحقیر آمیز نگاه میکنند و این مساله با آیین نامه و بخشنامه و طرحهای آبکی تکریم ارباب رجوع حل نمیشه فرهنگ باید تغییر کنه و ما بدانیم کجا باید چه برخوردی بکنیم
    • کتایون IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      5 0
      کاش روی این موضوع کار بشود .همه میمیریم کی باید رفتارمان انسانی شود؟؟؟؟؟؟؟
  • سوگل IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    14 7
    توبیمارستانها علی الخصوص تامین اجتماعی با بیمار مثل یه برده رفتار می شه تو اورژانس که نگو مثل جلاد زخم رو می بندن و باز می کنن و الی آخر چندید ساله سریال پرستاران رو می بینیم اگه طبق گفته دکتر این چیزا توفیلماست لااقل داره فرهنگ رفتار پرستار با بیمار و حق بیمار رو به ملت اموزش می ده توایران هم چنین کاری انجام بدهند با یک سریال طولانی مدت نشون بدن که حق پرستار و بیمار چی هستش مطمئنا یه تکونی این بیمارستانها و پرستارها می کنن درست مثل شان وقدرت پلیس که توفیلمها به اون اهمیت می دهند.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    10 1
    من برخی نظرهارو خوندم ولی یه مطلبی هستش که نه در مورد پرستاران بلکه در مورد همه کارهای اداری صدق میکنه واون هم اینکه شماداری یه کار مشخصی انجام میدی وحقوق اون کار رو میگیری بعد از یه مدتی متوجه میشی مافوقت هیچ کاری نمیکنه و20 برابر تو هم دریافتی داره وپاداشش هم 20 برابر تو هستش وراه پیشرفت هم هموارتر وتو کارمند یا پرستار ساده هم حق اعتراض به مافوقت رو نداری چون میکن همینه که هست نمیخوای برو وکسی هم از تو حمایت نمیکنه از طرفی اونها (روسا )انقدر روابط دارن که هیچ سازمان مسوولی صدای تو را نخواهد شنید پس تلافی این شکست رو از من وتو ارباب رجوع در خواهد اورد. واونهای هم که فداکارانه دارن کار میکنن یا تازه کارن ومیخوان جاشون رو محکم کنن یا نزدیک اتمام وتمدید قرارداشونه یا هم واقعاااااااا جاننثارن
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    16 2
    واقعا که در حق این قشر همگی لطف کردید ... پرستاری که با این حقوق کم حتی نمی تونه مخارج 10 روز از یک ماهشو تامین کنه می خواین براتون چکار بکنه ... کسی که باید ناراحت کننده ترین کارها رو انجام بده ... درآمد خوب ( به اندازه همون خارجی ها) باعث می شه که به کارش علاقه نشون بده و از دست دادن شغلش براش مسئله باشه و بتونه با هزینه برای تحصیل سطح علمی خودشو بالا ببره و چهار تا کتاب بخونه ... خیلی کوته فکری است که انتظاری بیش از انچه داده ایم برای پس گرفتن داشته باشیم ... اگر حقوق خوبی داشتو کار نکرد اخراجش کنند ... مسلما در این صورت سعی می کنند بهترین باشند تا آن در آمد خوب را از دست ندهند ولی وقتی آنقدر دستمزدشان کم است مسلما از اخراج شده خوشحال هم می شوند ولی مدیران بی لیاقت برای آنکه دستمزد کمتر
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    12 1
    کمتری بدهند در برابر این کم کاریها هیچ عکس العملی از خودشان نشان نمی دهند ... برای چه یک پرستار با آن همه توهین و بدرفتاری و دستمزد کم برایتان خوش رفتاری کند ... نه واقعا برای چه ؟ چه فکر کرده اید ... من نه پرستارم و نه ارتباطی با سیستم درمانی دارم ولی از سختی این قشر آگاهم ... فقط کافیست چشمانتان را باز کنید ... و نتیجه اش می شود این که می بینید ...
  • بدون نام US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    6 0
    تو کشور ما متوسط سرانه درامد از میانگین دنیا پایینتره ولی یه سری از مشاغل چون زورشون میرسه درامدشون مثل کشورای اروپاییه ولی خدماتی که میدن در حد جهان سومه مثل پزشکا و فوتبالیستا حالا این پرستارای بنده خدا ام چون کناره دکترا کار میکنن میبینن دکتر برای هر مریضی که عمل میکنه پول جدا میگیره ایناام میخوان مثلا برای هر رگگیری یه پول جدا بگیرن حالا باید دید زورشون میرسه یا نه البته خداییشم شغل پرستاری سخته ولی سرانه درامد تو کشور ما پایینه نباید انتظار درامد خارج از عرف داشت
    • عابدینی IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      7 0
      پول جدا گرفتن نیست. همه خدمات در تمام حرفه ها تعرفه دارند -خدمات پرستاری که بسته های استاندارد تعریف شده و مدون هم هستند ارزش تعرفه گذاری ندارند؟ برای آزمایش و ویزیت و رادیولوژی و همه و همه تعرفه تعلق بگیره طوری نیست اما به خدمات پرستاری که برسد سرانه درآمد پایین میاید و طرف بیمه هم که بروی آنرا قبول نمیکند و دولت هم حاضر به هزینه کردن نیست انگار فقط پرستار است که باید از حق و حقوق خود صرف نظر کند تا بیمه و دولت و سرانه ملت همه سرجایش بمانند.
  • بهمن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    3 14
    نميدونم چرا پرستاراي ايراني ادعاهايي كذب وعجيب دارند.وقتي كه باهاشون رودررو ميشي انگار يه چيزي هم طلبكارند.بااين وضعيت هيچ بيماري انتظاري از پرستاران نبايد داشته باشند.
  • بهزاد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    14 0
    چون کار خودم اینه میگم که همتون بدونید مشکل اصلی بالا بودن نسبت تخت به پرستار و پایین بودن حقوقه... جراح برای عمل یکساعته چند میلیون زیرمیزی میگیره اما پرستار برای 12 ساعت کار مکمل ایشان متوسط 25 هزار تومان!!!!! اونایی که پرستار خصوصی رو تجربه کردن متوجه تفاوت شده اند مقصر اصلی وزارت بهداشته که حقوق درست و نیروی کافی نمیده ولی از اون طرف به مردم میگن حق با شماست..... 40تا تخت2 تا پرستار کجای امریکا اجرا میشه؟
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    19 4
    من يه پرستارم.شايدخيلي ازانتقادات به سيستم پرستاري واردباشه امامگه بقيه اقشارجامعه درمقولاتي مثل وجدان کاري،تخصص،اخلاق ومداراو...درحرفه خودشون ازپرستاراخيلي جلوترند؟!مگه يه مهندس،يه تعميرکار،يه نانوا،يه سياستمدارو...درايران چقدربه استانداردهاي جهاني نزديکه که حالاپرستاراخيلي عقبند.خوشبختانه دراين کشورگل وبلبل همه چيزمون به همه چيزمون مياد.
  • احسان IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    8 4
    اگه انصاف داشته بایم کارشون سخته ولی خودشون قبول کردن.پرستارای قدیمی خیلی بهتر از این جوونا بودن مهربون و با وجدان. جدیدا فکر می کن فقط خودشون می دونن جالبه که خیلی وقتا دکترا دعواشون می کنن.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    15 4
    نسبت پرستار به بیمار تو ایران خیلی کمه با این شرایط نباید از اون بی نواها هم انتظار بیشتری داشت.تو دنیا استاندارد این نسبت 1 به 1 ولی تو ایران بغضی وقتا 1 به 25 هم حتی شده.خوب انتظار دارین پرستار سوپرمن باشه؟
    • بدون نام US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      1 0
      احسنت ...... به نكته مهمي شما اشاره كرديد ..... كاملا با نظر شما موافقم .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    8 2
    از قديم گفتند انشالله كارت به كلانتري و بيمارستان و شهرداري نيفته پس خودت بخوان حديث مجمل
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    6 5
    من هم با نظر مریم موافقم جالبه که در مورد مریضی مون ازشون سوال میکنی فکر میکنن الان ما پرستار میشیم و اونا شغلشون رو از دست میدهن
    • کریم IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      7 0
      هیچ پرستاری در ایران نگران از دست دادن شغل خود نیست این را اطمینان کامل داشته باشید. مهم این است که ما خود را محور همه چیز دانسته و همه چیز را برای خود خواسته و همه چیز را از زاویه نگاه خود درست می پنداریم. سوار اتوبوس میشویم تا سوار نشده ایم میگوییم کمی برو جلو تا سوار شویم اما وقتی سوار شدیم و نفر دیگری این خواسته را داشت میگوییم جلو جا نیست. بانک میرویم و میبینیم کارمند صندوق بدون معطلی و مانند ماشین کار میکند اما کثرت مراجعین و عجله خودمان را فقط میبینیم و انتظار داریم متصدی صندوق چهار دستی کار کند تا سریع نوبت ما برسد. هر کدام از ما در جامعه یک نقشی داریم.در شغل خودمان در برابر خاوسته های خارج از توان خود چگونه عمل میکنیم.وقتی حجم خواسته از توان فیزیکی ما بیشتر باشد چی؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    17 0
    پرستار خوب توی بیمارستان لبافی نژاد من از تک تکشون ممنون هستم چقدر زحمت میکشن من یه شب همراه مریض خودم تو بیمارستان بودم وبا توجه به اینکه یکی از پرستارها با دوستش دردو دل میکرد و خودش هم مشکلی براش پیش اومده بود تا صبح بالای سر مریض من بود واقعا خدا خیرشون بده
  • مسعود IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    15 4
    انصاف كنيد من يك پرستارم با 6 سال سابقه كار ميگيرم 500 تومن اونم هر شب واسه 20 الي 30 مريض.اونهايي كه دارن ميگن پرستاري بده باباتون مريض ميشه حوصله تون نميكشه بيشتر از 2 روز از پدرتون پرستاري كنيد زودي برادر يا خواهرتونو صدا ميكنيد پس الكي حرف بيخود نزنيد
    • بدون نام US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      5 0
      آفرين به شما همكار محترم و منصف ......... من با نظر شما كاملا موافقم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    3 3
    مشکلی که هست این است که بسیاری از پرستاران ودانشجویان نزدیک به دکتر شدن دچار اشتباهات فاحشی میشوند ومدیریت بیمارستانها هم سکوت میکنند مخصوصا بیمارستان نمازی شیراز
    • رهگذر IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      7 0
      بهتره فقط یک لحظه تصور کنید اگر بیمارستانی موقوفه نمازی شیراز و پزشکانش که به عنوان دانشجو و نیروی کار مجانی کار میکنند اگر یک روز نباشه چه بلایی به سر شیراز میاد!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    چرا یک مریضی که دچار سکته شده با یک مریضی که مصدوم یا موتور سوار است باید مثل هم ویا مدت زمان یکسانی سپری شود در حالی که فرد سکته ای هر ان احتمال سکته دوم ویا سوم وجود داره
  • یونس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    13 4
    دوستان تو رو خدا منصفانه نگاه کنید ... همسر من پرستاره .. عاشق کارش هست و همیشه نگران بیماراشه حتی وقتی تو خونه اس .. همیشه تو بخش اونا 3 تا پرستار باید به 30 نفر رسیدگی کنند .. بابا استاندارد جهانی اینو نمیگه ..! تو بیمارستانهای استاندارد هر2 تا 3 مریض بستری شده یک پرستار دارن .. تو ایران هر پرستار تقریبا باید 7 یا 8 یا 10 مریض رو مراقبت کنه همش خستگی همش دیدن صحنه های دلخراش و .. حقیقتا اعصاب و صبر تحمل باقی نمی مونه .. از اون طرف مردم بجای گله به رئیس بیمارستان یقه پرستار ها رو میگیرن ... تو تمامی بیمارستان ها بخاطر کمبود امکانات و یک سری مسائل دیگه وقتی جون کسی از دست میره اولین نفری که مورد بد رفتاری و دشنام قرار میگیره پرستاره .. نمیدونید کارشون چقدر سخته و اعصاب خورد کن ..
  • علیرضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    8 3
    بعد از عمل جراحی به بخش بستری بیمارستان میلاد منتقل شدم در حالیکه نزدیک 4 ساعت از عمل میگذشت هنوز لباس بهم ندادن هرچی صدا کردم که بابا می خواهم برم دستشویی لباس بدین دریغ از یک جواب مجبور شدم شلوار و پیراهن خودم را بپوشم و برم آنهم تنهایی و بدون کمک از جلوی ایستگاه پرستاری رد شدم هر کس سرش تو کار خودش بود اصلا توجه نمی کردن صداشون کردم و گفتم من را میشناسین فقط نگام کردن گفتم بابا من تازه عمل کردم این چه وضعیه انگار نه انگار 5 ساعت بعد از عمل شبانه با رضایت شخصی از اونجا فرار کردم . قضاوت با شما
    • بدون نام US ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      5 0
      به نظرم مشكل شما تنهايي و بي كسي باشه .... اشكال كار در قسمت مراقبت و پرستاري نيست . كسي كه عمل جراحي مي كنه : حتما بايد همراه داشته باشه چون تا چندين ساعت نبايد حركتي داشته باشه ( احتمالا قادر به حركت هم نيست ) چه برسه به اينكه بلند بشه و راه بره ......... چطور شما عمل جراحي داشته ايد و هيچكس با شما نبوده و خودتان اونقدر نيرو و توان داشتيد كه بعد از يك عمل جراحي شروع به راه رفتن كرده ايد . به نظرم مي آيد كه بهتر است در زمان ابراز انتقادات كمي هم خدا را در نظر بگيريم و از بزرگ كردن مسائل و انتشار خيالاتمان ( به جاي واقعيت ها ) پرهيز كنيم .
  • یک پزشک IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    5 3
    در تمام مدت 6 سالی که تا حالا در مراکز درمانی کار کردم، باید بگم فقط 1-2 تا پرستار دیدم که دانش لازم مطابق انتظار داشتند. بجز دادن دارو ها و تیک زدن پرونده بیمار من کار خاص دیگه ای سراغ ندارم. و البته ایراد از سیستم بهداشتی آموزشی ماست که پرستار در جایگاه واقعی و تخصصی خودش نیست و همین دارو دادن رو که انجام بدن انتظارات برآورده میشه.
    • رزمخواه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
      9 3
      بعد از 12 سال كار كردن من كه هنوز دو تا پزشك باسواد هم نديدم ولي تا دلت بخواهد دكتر پر مدعا زياد ديده ام نمونهاش همين اقا
    • بدون نام US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      5 1
      من با نظر ( خانم يا آقاي ) رزمخواه كاملا موافقم . زحمت را پرستاران مي كشند و پول و امتيازات مختلف را پزشكان مي گيرند . بگذريم كه اغلب مرگ و ميرها و قطع عضو ها و ..... بعلت اشتباهات - كم دقتي و سهل انگاري و بيسوادي پزشكان صورت مي پذيرد نه بيسوادي و كم دقتي پرستاران ......... بهتر است اين پزشك محترم كمي هم به ميزان سواد خودشان ( و البته همكارانشان ) مراجعه كنند و آن را منصفانه ارزيابي نمايند .
    • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      1 1
      به نظرم شما بزشک نباشین چون از شما انتظار بیشتر میره.انشالا سابقتون بالاتر که بره از سطح سواد همکارا بیشتر مطلع میشین و میبینین اشتباهات فاحشو کی مرتکب میشه....

آخرین اخبار