روز اول ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری شد.

به گزارش خبرآنلاین در اولین ساعات صبح امروز (شنبه) فرایند ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با فرمان وزیر کشور آغاز شد و قرار است این مرحله از انتخابات تا یک هفته ادامه پیدا کند.
  امروز همچنین محسن نائبی فرماندار تهران و سعید احمدی‌شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران چگونگی حضور داوطلبان در نهمین دوره انتخابات مجلس را تشریح کردند.
اولین روز ثبت نام از نامزدها با حاشیه‌های جالبی همراه بود:
  •  اولین داوطلب حضور در انتخابات مجلس مهدی علیزاده معاون سابق دادستان شهر ری بود که خود را نزدیک به جریان اصولگرا معرفی کرده و اینکه رایزنی‌هایی را برای قرار گرفتن در لیست انتخاباتی آنان انجام داده؛ علیزاده همچنین گفت که اگر در انتخابات شرکت نکنم، مدیون مردم خواهم شد.
  •  دومین داوطلب انتخابات مجلس محسن کوهستانی‌نژاد رهبر گروه ارکستر سمفونیک و استاد دانشگاه بود. وی خود را منتسب به هیچ جریان و گروهی ندانسته و گفت که پیرو ولی فقیه هستم؛ وی همچنین موضوع هنر را یک موضوع اساسی برای کشور عنوان کرد و اینکه مثلث سیاست، فرهنگ و اقتصاد به یکدیگر وابسته هستند.
  •  یک متخصص بیهوشی نیز برای شرکت در انتخابات مجلس به فرمانداری تهران مراجعه کرد .
  •  با وجود اطلاع‌رسانی کافی نسبت به شرایط شرکت در انتخابات، اولین داوطلبی که برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمده بود، مدرک کارشناسی داشت که در بدو ورود متوجه این مسئله شد و رفت.
  • اولین نماینده مجلس هشتم برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت نام کرد.علی اصغر حسنی نماینده کنونی "لارستان، خنج و گراش" اولین نفر از نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی است که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.وی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در دوره نهم نیز از حوزه لارستان، خنج و گراش شرکت می‌کند گفت که بنده از لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات حضور پیدا خواهم کرد.
  • در اولین روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس نهم، ناظران شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند ناظران شورای نگهبان پس از حضور در ستاد انتخابات کشور در جریان مراحل ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در ستاد انتخابات کشور قرار گرفتند.
  • یکی دیگر از ثبت‌نام کنندگان مرتضی غرقی خبرنگار صدا و سیما بود که در ساعات اولیه ثبت نام اقدام به ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی کرد.
  • نمایندگان برای نامزدی در انتخابات می‌توانند از واحد ثبت‌نام مستقر در مجلس اقدام کنند.
  • محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار واحد ثبت‌نام و دریافت مدارک از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در خانه ملت، گفت: طبق روال انتخابات مجلس گذشته، از امروز یک واحد برای تبت نام از نامزدها در خانه ملت مستقر شده است.
  • امروز کاندیدای ناشناسی به عنوان داوطلب نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درمحل فرمانداری حضور یافت که مدعی رایزنی با دو گروه جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری بود اما بیشتر از اینکه معتقد به حمایت از جانب گروههای سیاسی باشد تاکید داشت باید به شایسته سالاری توجه شود.
  •  در آغاز ثبت نام خانمی وارد شد که به گمان حاضران وی کاندیدا است اما چنین نبود او مدارک ثبت نام همسرش را به همراه داشت که به دلیل آنکه باید کاندیداهای نمایندگی خود حضور داشته باشند بازگشت.
  •  استقبال کمرنگ در روز اول ثبت نام که البته تا حدود زیادی هم قابل پیش بینی بود موجب شد فرماندار و معاون وی در مصاحبه هایی که با خبرنگاران داشتند این موضوع را تاکید کنند که داوطلبان سعی کنند در روزهای اول برای ثبت نام اقدام کنند و کار ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.
27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =