رمان معروف و خواندنی «غرور و تعصب» نوشته جین آستین با ترجمه‌ کیوان عبیدی‌آشتیانی از مجموعه کتاب‌هایی «عاشقانه‌های کلاسیک» در نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «غرور و تعصب» دومین داستان از نوشته‌های جین آستین است که در سال 1796 در حالی که تنها 21 سال داشت نوشت اما چاپ آن تا سال 1813 به طول کشید. اکثر منتقدان «غرور و تعصب» را بهترین اثر آستن می‌دانند. با این حال این کتاب که ابتدا با نام «تأثرات اولیه» نوشته شده بود تا مدت‌ها توسط ناشرها رد می‌شد و وقتی پس از 18 سال به چاپ رسید به جای نام آستین، نام «یک خانم» به عنوان نام نویسنده روی جلد به چشم می‌خورد.

 

بنابراین گزارش، جین دختر بزرگ خانواده است، سنش از بیست گذشته و نیاز به یک همدم و شوهر دارد. به دنیا ساده لوحانه می نگرد و مهربان است. از کسی چیزی به دل نمی گیرد و همیشه امیدوار است که همه چیز درست شود. لیدیا دختر کوچک خانواده، پر انرژی است. رفتاری بی محابا دارد و هیچ مصلحتی را در نظر نمی گیرد. می خواهد شوهر کند به هر طریقی، حتی به قیمت بردن آبروی خانواده. در عین حال خوش سر و زبان است و از بقیه دخترها زرنگ تر است. خانم بنت، مادر خانواده است، تمام آرزویش شوهر دادن دخترانش است. به ازدواج دخترانش افتخار می کند و تمام وقتش به حرف زدن درباره در و همسایه و مردان خانوده دیگر می گذرد که چگونه آنها را به دخترانش علاقه مند کند. او زنی است زاییده سنتی که در آن زندگی می کند و تمام زندگی اش را برای پایدار ماندن آن خرج می کند....رمان جین آستین یک عاشقانه خواندنی است و به هیچوجه در دام عوام گرایی و ابتذال نمی افتد.



نکته قابل تامل در خصوص این رمان، امکان دانلود وسیع آن در فضای وب است که نشان از استقبال بسیار خوب مخاطب از این رمان است، رمانی خواندنی از آستین که برخلاف قهرمان‌های رمانش در طول عمر 42 ساله‌اش هرگز ازدواج نکرد.
نشر افق در مجموعه کتاب‌های «عاشقانه‌های کلاسیک» تاکنون جین ایر، بلندی‌های بادگیر، زنان کوچک، اوژنی گرانده و ... را منتشر کرده و این روند با انتشار آثار دیگری از ادبیات کلاسیک جهان ادامه می‌یابد.

این کتاب در 576 صفحه، قطع جیبی، قیمت 9 هزار و پانصد تومان برای گروه سنی بزرگسال منتشر شده است.



 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =