فارس نوشت:

فرماندار اردبیل گفت: تبلیغ در سینماهای سطح شهر اردبیل، مساجد و حتی تالارهای شهر را ممنوع است.
 
یوسف اکبری اظهار داشت: هر کاندیدایی در شهر اردبیل با توجه به منطقه‌بندی شهرداری می‌تواند چهار ستاد راه‌اندازی کند.
وی افزود: در شهرهای نمین، نیر و سرعین و مراکز بخش‌ها و روستاها نیز کاندیداها موظف به راه‌‌اندازی یک ستاد انتخاباتی هستند و حرکتی اضافه بر آن غیر قانونی است.
این مسئول به برخی بهانه‌گیری‌ها در راه‌اندازی ستادها اشاره کرد و گفت: قرار نیست ما تقابلی با ستادها داشته باشیم و یا بخواهیم به صورت حضوری و فیزیکی اعمال قانون کنیم بلکه در مرحله اول تذکر داده و سپس به دست خود کاندیداها ستادهای غیر قانونی را جمع‌آوری می‌کنیم.
اکبری به برخی از اشکال تبلیغات اشاره کرد و ابراز داشت: هیچ کاندیدایی حق ندارد بنر، پوستر و‌ تصاویر در ابعاد بزرگ چاپ کند و یا تابلوهای تبلیغ سطح شهر را در اختیار خود در آورد اما توزیع بروشور و عکس و تصاویر کاندیدا در بین مردم هیچ مانعی ندارد.
فرماندار اردبیل اندازه عکس چاپ و انتشار یافته را 15*10 اعلام کرد و افزود: ما آمادگی داریم در تمام شهرهای استان برای کاندیداها به صورت مساوی زمان حضور در مساجد را طراحی کنیم که در این زمینه مسجد قدس به عنوان هسته مرکزی شهر، مسجد هاشمیه و مسجد جامع نیر برای این کار طراحی شده تا در یک کار عادلانه این کار انجام شود.
وی شان فرمانداری را بالاتر از حضور برای جلوگیری از بنر زدن و یا پوستر زدن اعلام کرد.
این مسئول تصریح کرد: ما تمام تحرکات کاندیداها را رصد می‌کنیم و با هماهنگی خود کاندیداها کاری می‌کنیم تا دست به چنین اقداماتی نزنند.
اکبری تبلیغ در سینماهای سطح شهر اردبیل، مساجد و حتی تالارهای شهر را ممنوع اعلام کرد و گفت: اگر بی‌نظمی را از حرکت کاندیدایی مشاهده کنیم به یقین مسئولیت آن بی‌نظمی و اتفاقات امنیتی دیگر به عهده کاندیداست و اگر مجوزی از فرمانداری دریافت نکند پاسخگوی پیامدهای تجمعات غیر قانونی خواهند بود.
فرماندار اردبیل همچنین برگزاری هرگونه نشست‌های سیاسی،‌ حرکت‌ها و تبلیغات سیاسی را در چارچوب قانون آزاد اعلام کرد
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: احزابی می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند که در ماده 10 احزاب فعالیت آنها مورد توجه قرار گرفته باشد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =