شیعه آنلاین نوشت:

طی چند سال اخیر هر از چند گاهی خبری در رسانه های مختلف داخلی کشورمان منتشر می شود که از فروش محصولات و مأکولات حرام در فروشگاه های مختلف شهر تهران و گاهی دیگر شهرهای کشورمان حکایت دارد.

از جمله این محصولات و مأکولات که در گذشته خبر آن در رسانه های مختلف منتشر شده ماء الشعیرهای الکل دار، آدامس های جنسی و غیره بوده است.

اما این بار سخن ما در مورد یک نوع بیسکویت ساخت کشور تایلند است که به وفور در فروشگاه های مختلف تهران و دیگر شهرهای کشورمان دیده می شود و به فروش می رسد. نام این بیسکویت «choco.pie» است. بر اساس نوشته پشت بسته این بیسکویت، در تولید آن از "ژلاتین گاو" استفاده شده که بر اساس فتوای مراجع تقلید خوردن آن حرام است.

نکته قابل توجه این است که این نوع بیسکویت به صورت کاملا رسمی و با مجوز وزارت بهداشت وارد جمهوری اسلامی ایران شده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    12 1
    میشه در مورد حرام بودن ژلاتین گاو توضیح بدید.
  • شبهه IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    2 6
    اولا خوردن ژلاتین گاو از نظر مراجع بلا اشکال است . ایرادی هم که بعضی گرفته اند گفته اند اگر گاو ذبح شرعی نشده باشد ژلاتین آن اشکال دارد که باز هم اگر فعل و انفعالات و تغییرات زیادی از لحاظ شیمیایی و یا صنعتی بر روی آن شود باز هم بلا اشکال است . ثالثا اکثر علما حتی ژلاتین گرفته شده از خوک را در صورت ضرورت (که البته شامل بیسکوییت نمی شود)بلا اشکال می دانند . واقعا این خبر جای تعجب دارد .
  • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    3 6
    الف) در موارد مشکوک که نمى دانیم از چه ماده اى گرفته شده، حکم حلّیّت وطهارت است و فحص و جستجو لازم نیست. ب) اگر یقین داشته باشیم که از ماده حرام و نجس گرفته شده است ،هر گاه تغییرات زیادی روی آن داده شده تا به صورت فعلی در آید حکم استحاله دارد و پاک وحلال است در غیر این صورت استحاله صدق نمی کند و باید از آن پرهیز کرد. سایت ایت اله مکارم شیرازیhttp://persian.makarem.ir/estefta/?mit=988
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    5 3
    ای بابا ، کجای کارین بیشتر از یه سال که تو مترو هم داره تبلیغش می شه !
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    1 12
    متاسفانه در كشور ما دليل حرام بودن چيزي گفته نميشه لازم است بدانيم ژلاتين تهيه شده در اين محصولات ( پاستيل ميوه اي .بيسكوييت ) از ژلاتين استخوان گاو و خوك تهيه ميشه كه مصرف اين محصولات به مرور زمان باعث انتغال بيماريهاي اين حيوانات به انسان ميشه كه بارزترين آنها تخريب مغز و نخاع ميباشد پس مصرف نكنيد همين .