عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز مجلس برای بررسی علت نوسانات اخیر بازار ارز با اعتراض پررنگ نمایندگان مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، با اشاره به حضور معاونان وزاری اقتصاد و صنعت از نمایندگان نظرخواهی کرد که آیا می​خواهند بدون حضور وزرا و رئیس کل بانک مرکزی، جلسه​ای غیرعلنی برگزار کرده و نوسانات بازار ارز را بررسی کنند؟
نخستین نماینده​ای که اظهار نظر کرد رئیس مرکز پژوهش های مجلس بود که هفته گذشته در نامه مشترکی با امضای الیاس نادران تقاضای برگزاری این جلسه را کرده بود. نامه​ای که با پاسخ تند معاون پارلمانی رئیس جمهور مواجه شد. احمد توکلی امروز هم در تذکری مبنی بر لزوم حفظ شان و جایگاه مجلس گفت: بازار ارز وضعیت مناسبی ندارد و اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. با برگزاری جلسه​ای غیرعلنی اما رسمی، می​خواستیم ملت بدانند که چه عواملی باعث نوسانات شدید نرخ ارز شده است.
نماینده تهران افزود: متاسفانه دولت پاسخگو نیست. خواهش می کنم جلسه را غیرعلنی نکنید تا مردم در جریان امور قرار بگیرند و مسئولان دولتی، کلی گویی نکنند و ما آنها را بازخواست کنیم که چرا این وضع بوجود آمده است.
جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری بر لزوم حفظ شان مجلس تاکید کرد و افزود: حال که این جلسه اینگونه مورد بی​توجهی مقامات اجرایی قرار گرفته، برگزاری آن بدون حضور آنها، اهانت به مجلس است. آن هم در شرایطی که دلایل غیبت آقایان مکشوف نیست که به آنها گفته اند نیایند یا اینکه نگرانی​های شخصی​شان را به نگرانی​های ملی ترجیح داده​اند و نیامده​اند!
علیرضا محجوب نماینده تهران هم در تذکر دیگری با اشاره به اینکه اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در جلسه غیرعلنی مجلس در هفته​های گذشته کلی گویی بوده است، افزود: من به شوخی در همان جلسه به آقای باهنر گفتم که خوابیدن مفیدتر از گوش دادن به این حرف ها بود چرا که اظهارات آقایان بقال سرکوچه را هم قانع نمی​کرد چه برسد به نمایندگان! بعد آقایان می روند بیرون از مجلس و به صاحب نظران اقتصادی اهانت می کنند.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه اقدام عاقلانه کارخانجات این است که در چنین شرایطی تعطیلی را پیشه کنند، ادامه داد: الان جنگ، جنگ اقتصادی است و ما دچار «جنگ ارز» شده​ایم که در راستای دام آنها است.
نادر قاضی پور نمایده ارومیه هم با اشاره به اظهارات رئیس جمهور و معاون اول وی گفت: آقایان تاکید دارند که برای 15 سال آینده طلا و ارز داریم. اگر مردیم و هنرمند، باید 15 را 50 سال کنیم تا برای نسل​های بعد هم چیزی بماند! آقایان اگر خیلی هنرمندند بروند بازار را درست کنند که این همه ارز و سکه در شهرهای بزرگ هست اما در مناطق مرزی نیست و مردم حوزه​های کوچک از آن بی بهره​اند.
/3129
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    90 3
    باید برای مهار نقدینگی، سود بانکی را با توجه به تورم 25 درصدی و به میزان 30 درصد تعیین کرد. که البته فکر نمیکنم بانک مرکزی زیر بار نرخ سود بانکی 30 درصد برود، پس گرانی ارز حداقل تا 1 سال دیگر ادامه خواهد داشت.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    66 4
    نمایندگان محترم ناراحت نباشند اینها هم مثل سکه حبابی است درست می شود نواره حبابه من خودم دیدم که حبابه می ترکه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    150 1
    جناب محجوب شما که در خانه کار و کارگر فعالیت دارید نباید به شخصی توهین کنید خیلی از بقالها از خیلی از افراد دولتی بهتر درک می کنند چون به سختی واسه یه لقمه نون حلال کار می کنند. اگه صلاح دونستی خبر انلاین حداقل اینو بذار
    • محمد.ف IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      34 1
      منم بعنوان یک عضوازتشکیلات کارگری کشوراولین چیزی که به نظرم جلب توجه کرد همین فرمایش جنابعالی بود یک بقال هم یک کارگرهستش وخیلی ازبقالهاوقصابهاوکارگران نظافتچی شهرداری خیلی بیشترازاین نماینده ها میدانند زیراسنگ زیرین آسیابند
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    16 2
    اگه به گفته آقای محجوب بهترین راهکار در شرایط کنونی تعطیلی کارخانجات هست بس ایشان زحمت بکشند و کمی هم در مورد ارتزاق بعد از تعطیلی پرسنل این کارخانجات هم فکر کنند شاید کمی سنجیده تر ارائه طریق بفرمایند
  • کارگر زاده IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    31 3
    اقای محجوب چهار ساله صدایی از شما تو مجلس نشنیدیم حالا که نزدیک انتخاباته ... بابا تو دیگه کی هستی
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    34 1
    دست مجلس درد نكنه كه قيمت دلار رو امروز 70 تومن كاهش منفي داد! چند تا ديگه جلسه اينجوري بذاريد قيمت به 2000 ميرسه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 1
    آقای بهمنی قول داده و به قولش هم عمل میکن کی خدا میداند . شما چقدر عجول هستید