سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

افزایش یکباره قیمت دلار هزینه های بسیاری بر فعالان اقتصادی تحمیل کرده است. صاحبان شرکتهای کشتیرانی هزینه استفاده از خدمات خود را براساس قیمت دلار محاسبه می کنند. به همین جهت رشد قیمتها زیانهای بسیاری را به فعالان اقتصادی وارد کرد.هزینه ترخیص کانتینرهای 20 فوتی، 128 دلار و کانتینرهای 40 فوتی 184 دلار تعیین می​شود. پس از رشد قیمت دلار در بازار داخلی، تجار و صاحبان صنایع برای پرداخت هزینه​های جدید دچار مشکل شده​اند.

 به گفته یکی از کارشناسان کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی، نوسان قیمت دلار، هزینه​های حمل و نقل را گران کرده​است.

امیری در این مورد گفت: حتی بین صاحبان کالاها و شرکت​های کشتیرانی در این مورد اختلافاتی هم ایجاد شده است که مهمترین محور اختلاف​ها به هزینه​های انبارداری مربوط است. بارها دیده شده که حتی برسر این موضوع کانتینرها سه ماه توقیف شده است.

/3131

کد خبر 193399

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    5 0
    خدائیش نمی دونم واقعا" کار دیگری هم هست که بانک مرکززی باید انجام بده تا به کلکسیون سایست ها ارزیش اضافه کرد
  • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    5 1
    هزینه یک کانتیر 40 فوتی( که در واحد متر بیش از 40 متر مکعب فضا دارد) 50 دلار گران شده را می گید ولی گران شدن یک داروی 4 سانتی ( یک آمپول وارداتی) را که بیش از 50 دلار گران شده را نمی گید؟
  • بدون نام US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    5 1
    گران شده به خاطر قاچاق بودنش که تا دلارش تامین نشه تحویل نمی شه ، کالاهای که مناطق آزاد می یاد باید با دلار آزاد بیاد و بعد هم یه عده قاچاق ش کنن داخل برای همین هم ترخیص نمی شه، والا 50 دلار گرانی برای یک کانتینر به اون بزرگی مگه چیه؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین