اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه​ها باید بدون افزایش قیمت​ها آغاز شود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از اعلام چندباره آمادگی دولت برای آغاز فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه​ها، نگرانی ها از افزایش یکباره دوباره قیمت​ها بالا گرفت. برای همین هم نمایندگان دست به کار تصویب قانون جدیدی شدند تا مانع از افزایش قیمت حامل​های انرژی در دو ماهه پایانی سال جاری شوند. به همین دلیل طرحی دو فوریتی دیروز ارائه شد که با تصویب فوریتش در جلسه دیروز و تصویب کلیاتش در جلسه امروز، گامی عملی برای رفع این نگرانی​ها بود.
علی لاریجانی با بیان اینکه اخیرا تفسیر شاذی مطرح شده بود مبنی بر اینکه دولت می تواند در دو ماهه پایانی سال، افزایش 20 درصدی قیمت حامل​های انرژی در سال 90 را اجرایی کند، افزود: این کار باید از ابتدای سال انجام می​شد و اجرای یکباره​اش بار سنگینی به دوش مردم می گذاشت. اما مجلس کار مهمی کرد که جلوی چنین فشاری را به مردم گرفت.
روز گذشته هم غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران طرحی را برای این منظور ارائه داده بود که با اشاره به اینکه دولت در نظر دارد به زودی و شاید تا قبل از پایان سال جاری به اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه​ها بپردازد، گفت: ما هم در مجلس مخالف این موضوع نیستیم. اما باید به یاد داشته باشیم که دولت مجاز بود تنها 20 درصد به قیمت حامل​های انرژی در سال 90 بیافزاید.
وی با بیان اینکه این موضوع در خصوص برخی حامل​های انرژی رخ نداده است، افزود: بیم آن می​رود که دولت در ماههای پایانی سال یکباره قصد اجرای این بند از قانون را داشته باشد و یکجا به افزایش قیمت بپردازد. در حالیکه نیت قانون گذار این نبوده و به افزایش تدریجی قیمت در طول سال تاکید داشته است.
رئیس کمیسیون ویژه بررسی هدفمند کردن یارانه​ها بر این اساس استفساریه​ای را ارائه داده بود که در آن در مورد افزایش قیمت حامل​های انرژی در ماه​های پایانی سال سوال شده بود. در پاسخ هم آمده بود که دولت در هر ماه مجاز به افزایش تدریجی قیمت متناسب با قیمت​های پیشین است.
مصباحی​مقدم معتقد بود که رای به این استفساریه مانع از ایجاد نگرانی جدید برای مردم می​شود تا در کنار تلاطم​های بازار ارز و طلا، دچار دغدغه دیگری نشوند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    129 3
    مجلس اگر قرار جلو گراني را بگيرد قبل از اينها گرفته بود !! مجلس اگر راست ميگويد چرا نتوانست جلو گراني سر سام آور اجاره بهاي مسكن را بگيرد ؟! 70 در صد در آمد مردم براي پرداخت اجاره بهاي محل سكونت هزينه ميشود آنوقت ادعا ميشود مجلس جلو گراني را گرفت
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    9 1
    مثل روز روشنه با اجرای فاز دوم دلار 3000هزار تومانه مردم هم فهمیدند و فاز اول تجربه خوبی بود فاز دوم همه زرنگ شدند انهایی که میگفتند تورم 50 درصد میشود و دولت قبول نمیکرد حالا قبول کردند در ضمن تمام مواد غذایی در حجمهای کوچکتر با قیمت اضافه تر دارد توزیع میشود نه بازرسی نه توجهی 2ماه دیگه شب عید شاهد از هم گسیختگی بازار مواد غذایی هستیم طبق معمول حتما میگین داره درشت نمایی میشه اما دو ماه دیگه دور نیست همه چشمان خود را بستند کره سومی در خاور میانه است
  • بدون نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    8 1
    فقط مردم هستند که دارن این وسط له میشن. پول بنزین که برای آقایان چیزی نیست.
  • حقوق بشر IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    5 1
    تا کی میخواهید به مردم فشار وارد کنید؟؟مگر توانایی این مردم چقدر است؟؟گرانی و تورم هم حدی دارد؟؟این گرانی نتیجه تدبیر اشتباه مسلم رئیس دولت و مشاورین محترم میباشد. یه چرخ توی مردم بزنید ببینم چند درصد مردم از لحاظ جسمی و روحی سالمند؟البته فکر نکنم کسی به خودش زحمت پیاده شدن از ماشین بده
  • يك روستايي IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    2 1
    خبر آنلاين جان اين پيامايي كه دوستان ميزارن حرف دل مردمه،اگه ميشه يه جوري به گوش كاخ نشين ها هم برسون..آخه اونا كه اين شرايط سخت رو درك نميكنن كه اگه ميكردن اين همه فشار به مردم بيشتر و بيشتر نميشد...گروني گروني گروني.با با والله خيلي شرايط بازار به هم ريخته شده.گروني بيداد ميكنه.ديگه بس نيست.؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    2 1
    میشه یه چیزی از ما بگیرین یارانه ها راافزایش ندین!