حمیدرضا کاتوزیان طی روزهای گذشته نسبت به رد صلاحیتش از سوی هیات‌های اجرایی وزارت کشور اعتراض کرده و منتظر اعلام نظر دوباره این هیات در 10 روز آینده است.

این نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه قصد نداشته نسبت به رای هیات‌های اجرایی اعتراض بکند، افزود: قصد داشتم از حضور در انتخابات مجلس نهم کناره‌گیری کنم. برخی دوستان که از این تصمیم بنده اطلاع داشتند، آن را با رئیس مجلس در میان گذاشتند.
وی با بیان اینکه لاریجانی در گفت‌وگویی از او خواسته است تا به رای وزارت کشور اعتراض کند، به نقل از رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی گفتند که چون این رد صلاحیت از سوی وزارت کشور و دولت بوده نه شورای نگهبان، بهتر است اعتراض کنم تا ایشان هم بتوانند به عنوان رئیس مجلس این موضوع را پیگیری کنند.
کاتوزیان که می گفت به همراه عباسپور برای دریافت علت رد صلاحیتش و اعتراض به این رای به فرمانداری تهران مراجعه کرده‌ است، ادامه داد: آقای فرماندار در آن دیدار گفتند که رد صلاحیت من به دلیل نتایج استعلام شده از سوی مراجع چهارگانه بوده است. اما در تماس‌هایی که برخی مسئولان این مراجع با بنده داشتند، گفتند که یا درمورد من نظری نداده‌اند و یا نظر منفی نداشته‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که هیات‌های اجرایی بر اساس نظر و سلیقه خود به رد صلاحیت بنده پرداخته‌اند نه به استناد نظر مراجع چهارگانه.
او که می‌گفت از نتایج پیگیری سه نماینده منتخب لاریجانی برای پیگیری وضعیت احراز صلاحیت نمایندگان با وزارت کشوربی‌اطلاع است، افزود: شخصا معتقدم که بنده را به دلیل مصاحبه‌هایم و پیگیری مسائل پس از انتخابات 88 رد صلاحیت کرده‌اند و اصلا موضوع عدم التزام به نظام و اسلام مطرح نبوده است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس رویکرد اینچنینی وزارت کشور را «تنگ نظری دولت» خواند که با «ژست‌های دموکراسی‌خواهانه دولت» در تضاد است. وی گفت: دولتمردان از یکسو دم از دموکراسی‌خواهی، مذاکره با آمریکا و تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ می‌زنند و خود را روشن فکر معرفی می‌کنند؛ اما از سوی دیگر رفتارشان کاملا با گفتارشان متناقض است و تاب تحمل منتقدان و مخالفانشان را ندارند و به بدترین وجه می‌خواهند آنها را مجازات کنند. کما اینکه دیدم با آقایان افروغ و خوشچهره چه کردند.
نماینده تهران معتقد است که دولت با رد صلاحیت نمایندگان منتقدش نشان داد که نه تنها به این انتقادات پاسخگو نیست، بلکه در صدد حذف کامل منتقدانش است تا دیگر کسی به رویکرد غیرقانونی آنها ایرادی نگیرد.
کاتوزیان خاطرنشان کرد: آقایان توجه ندارند که با این رفتارها مردم و فضای انتخاباتی را سرد کرده و به جای مشارکت حداکثری، فضا را به سوی مشارکت حداقلی سوق می‌دهند.
وی در واکنش به اظهارنظرهایی دال بر اینکه این رد و تایید صلاحیت‌ها از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان منجر به گرم شدن فضای انتخاباتی می‌شود، چنین تحلیلی را بعید دانست و افزود: دولت، اصالتا با ما مخالف است و سعی در حذف ما دارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی سنجری IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    48 8
    با این وضعیت معلومه که انگیزه ای برای رای دادن نمیمونه هر که فکر میکنه و "شیرین سخن" نیست را باید ردصلاحیت کنید
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    9 78
    نمایندگان رد شده با انحراف افکار عمومی مظلوم نمایی میکنند. اگر وزارت کشور بی پرده تخلفات این افراد را رسانه ایی کند متهم میشود به هتک حرمت افراد ولی خود نمایندگان میدانند علت رد صلاحیتشان چیست. مثلاً نماینده شهر ما که رد صلاحیت شده در اغتشاشات سال 88 حضور فعال داشت و جمله کسانی بود که در زمستان 89 به همراه برخی از نمایندگان مجلس به دیدار خاتمی رفت و پسرش نیز در آشوبهای خیابانی دستگیر شد در صورتیکه تازه از سفر فرانسه بازگشته بود و با نفوذ وپادر میانی پدر از زندان آزاد شد البته بعد از چند ماه. آیا اگر وزارت کشور چنین افرادی را تایید کند به انقلاب خیانت نکرده است آیا هرکس نماینده مجلس شد از هرگونه جرمی مصونیت دارد این افراد التزام به ولایت فقیه دارند؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    48 6
    دولت خدمتگذار رو میگی دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مصطفي از ري IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      4 11
      كاش شما يه كم شهامت داشتي و اسمت رو مي نوشتي!!!
  • مصطفی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    33 8
    احتمالا چون قیافه شون شبیه هدایتی مالک استیل اذینه ردصلاحیت شون کردند
    • مصطفي از ري IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      3 0
      چرا نظر منو نمايش ندادين به اين نظر پاسخ داده بودم اينه بي طرفيه شما؟؟؟؟!!!!